Cum se scrie un comunicat de presa

Detalii

CategoriiDivertisment
TaguriHobby
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2674

Voteaza & Distribuie

Descriere

Un comunicat de presa este o declaratie scrisa care este distribuita membrilor mass-media. Este folosit pentru a atrage atentia si in scopuri publicitare, fie ca e vorba de lansarea unui produs sau de un eveniment sau un serviciu specific. Un comunicat de presa se scrie la persoana a treia si ar trebui sa evidentieze toate cele cinci informatii esentiale - Cine, Ce, Cand, Unde si De ce. Trebuie sa fie clar, obiectiv, la subiect si, desigur, demn de a fi publicat, altfel jurnalistii sau publicatiile nici nu se vor uita la el a doua oara. Intotdeauna trebuie sa aveti in vedere cine este publicul tinta si sa va croiti comunicatul de presa in consecinta. In cele din urma, rezistati tentatiei de a scrie un eseu, rezumati-va la cateva paragrafe eficiente. Daca jurnalistii sau publicatiilor vor vrea sa elaboreze subiectul, atunci va vor contacta pentru mai multe informatii.



Formatul pentru un comunicat de presa rareori se schimba si trebuie sa incepeti intotdeauna cu un titlu acrosant. Primul paragraf este crucial si trebuie sa faca un scurt rezumat al povestii si sa raspunda la cele cinci intrebari. Trebuie sa va asigurati ca veti obtine echilibrul intre a fi informativ si a atrage atentia.



Al doilea paragraf si urmatoarele pot dezvolta subiectul cu detalii. Intotdeauna sa fiti constienti de faptul ca jurnalistul va cauta unicitatea stirii si in ce fel va trezi interesul publicului lui - acest aspect este esential. Puteti da mai multa autenticitate afirmatiilor dvs. sprijinindu-le cu fapte si cifre. Includerea citatelor (daca este cazul) este o idee buna, de asemenea, deoarece acestea pot oferi comunicatului de presa mai mult "simt uman".



Formatul unui comunicat de presa este important si ar trebui sa fie structurat astfel incat sa fie coerent. Ar trebui sa indicati in partea de sus daca trebuie publicat imediat sau la o anumita data. Trebuie sa semnalati la sfarsitul comunicatului sfarsitul evenimentului, dupa care sa va lasati detaliile de contact. Folositi caractere vizibile si ramaneti la un text de 500 de cuvinte. Intotdeauna verificati-va gramatica inainte de a-l trimite.



Scopul comunicatului de presa este de a informa si de a sensibiliza publicul tinta. Urmand cateva reguli simple, raspunzand la cele cinci intrebari, mentinandu-l scurt si impartial, il va tine pe cititor interesat si il va face pe jurnalist sa va publice comunicatul.