Cum îi poți cultiva celui mic pasiunea pentru mișcare

Cum îi poți cultiva celui mic pasiunea pentru mișcare

Detalii

CategoriiSport
Taguricopii, sport
Ultima actualizareMiercuri 4 noiembrie 2020
Vizualizari88

Voteaza & Distribuie

Descriere

Activitatea fizică este foarte importantă, mai ales la vârste fragede. Încă din copilărie, sportul îi ajută pe cei mici să-și dezvolte abilitățile locomotorii, să rămână concentrați perioade mai lungi de timp și să învețe ce înseamnă autodisciplina. Cu toate că beneficiile sportului sunt nenumărate, mulți copii nu sunt atrași de mișcarea fizică. Acest lucru se datorează în mare parte stilului de viață actual, cu acces nelimitat la tehnologie și foarte multe distracții pentru cei mici. Iată câteva sfaturi, dacă vrei să-i cultivi juniorului tău pasiunea pentru mișcare.

1. Nu uita la puterea exemplului

La vârste fragede, copiii absorb informațiile precum un burete, iar primii la care se uită ca la un model sunt părinții. Astfel, dacă tu ai un stil de viață sedentar, este puțin probabil ca juniorul tău să-și dorească în mod natural să facă mișcare. Degeaba îi vei înșira beneficiile sportului.
Pentru a-l face pe cel mic să încerce diferite sporturi, trebuie să te vadă mai întâi pe tine pasionat de acest lucru. Ieși la alergat, mergi la fotbal sau încearcă ture cu bicicleta. Mai întâi lasă-l pe cel mic să te vadă plecând și întorcându-te de la sală sau de la antrenamente. Apoi, invită-l cu tine de câteva ori, să te vadă. În scurtă vreme își va dori să facă același lucru.

2. Faceți sport împreună

Odată ce l-ai făcut curios, ajută-l să încerce și el, apoi practicați sporturile preferate împreună. Este o modalitate excelentă să petreceți timp în familie, să consolidezi relația emoțională, și totodată să-l îndrumi către mișcare și viață sănătoasă. Învață-l să meargă pe bicicletă și faceți plimbări sau chiar curse împreună. Instalează un panou de baschet în curte și învață-l să arunce la coș. Găsești panouri de baschet pe romnets.ro, adecvate pentru toate vârstele și înălțimile. Mergeți împreună la bazinul de înot, la călărie, la fotbal sau la cățărări.
Observă-l cu atenție și vezi dacă se simte bine. Este posibil ca sportul tău preferat să nu îi facă plăcere. Explorați mai multe variante până când o găsiți pe cea care i se potrivește cel mai bine.

3. Nu pune presiune

Mișcarea trebuie să fie distractivă. În momentul în care se va simți presat, copilul nu va mai face cu plăcere sport. De aceea, evită să ai așteptări nerealiste de la copilul tău legate de rezultate și performanțe. Sportul trebuie să fie distractiv, nu se bazează doar pe rezultate. Chiar dacă ești o fire competitivă, nu pune presiune pe cel mic să aducă trofee. Nu uita, cel mai mare beneficiu este că face mișcare și se menține sănătos.

4. Încurajează-i pe copii să se joace afară cu prietenii

Copiilor le place să se joace împreună. Din păcate, în zilele noastre, se pierde tot mai mult obiceiul de joacă afară, în fața blocului. Dacă locuiți la casă, încurajează-i pe copii să-și cheme prieteni și să se joace afară, să meargă cu bicicletele, cu rolele sau să arunce la coșul de baschet. Dacă locuiți la bloc și ți-e teamă să-i lași nesupravegheați afară, stabilește împreună cu ceilalți părinți un orar și încercați să-i monitorizați prin rotație. Copiii vor iubi mult mai mult mișcarea, dacă se pot juca afară cu prieteni lor.

5. Nu uita că cei mici au atenția redusă

Atunci când începi să-l înveți pe copilul tău un anumit sport, nu uita că cei mici nu se pot concentra timp îndelungat pe un singur subiect. Cu alte cuvinte, nu te aștepta să joci precum ai face-o cu un adult. Spre exemplu, dacă mergeți la tenis împreună, nu încerca din primele ședințe să joci un set complet, pentru că îl vei presa pe junior și acesta își va pierde interesul. Observă-l constant. Când vezi că nu se mai concentrează sau pare plictisit, schimbă jocul cu ceva mai amuzant. Important este să faceți mișcare împreună.

Sportul este foarte important pentru cei mici, dar juniorii nu se vor simți atrași de mișcare decât dacă văd exemple similare în familie și nu se simt presați să meargă la antrenamente lungi și chinuitoare.


Sursa foto: pexels.com/photo/action-activity-balls-day-296302/