Conversatia

Conversatia

Detalii

CategoriiSocial
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4370

Voteaza & Distribuie

Descriere


O ora de conversatie valoreaza mai mult decat 50 de scrisori


Madame de Sevigne



In orice comunicare ori relatie se cere diferentierea atitudinilor care exista la nivelul cel mai profund al personalitatii si a comportamentelor care se manifesta in modalitatile de exprimare tot mai variate.





conversatii, discutii


Conversatii, discutii



Acelasi comportament ce tine de intrebari poate sa apara, in forme mai calme sau mai agresive si sa traduca atitudini foarte diferite, care vor fi intelese ca atare de catre cel caruia i se comunica. Un ton prea lejer da impresia de dezinteres, cel prea politicos poate fi vazut precum o respingere ascunsa.


Un moment conversational intre doi oameni presupune probabilitatea de a putea realiza schimburi reciproce, prin evitarea stangaciilor de limbaj care pot bloca exprimarea punctelor de vedere sau a sentimentelor.


Cele doua persoane implicate in conversatie pot sa se informeze reciproc si sa-si aprofundeze astfel felul de a gandi. In acelasi timp, se pot afla pe pozitii diferite una fata de alta, iar atunci, conversatia se poate transforma in interviu, dar nu dispare posibilitatea existentei unei reciprocitati si a unui nivel de intelegere intre cei care discuta.





Conversatii incalcite


Conversatii incalcite




Conversatia este o parte integranta a comunicarii si nu poate fi realizata fara aprofundarea schimburilor dintre persoanele care sunt implicate, mai ales cand e vorba de un terapeut, psiholog, consilier etc.


Se doreste sa nu se produca o limitare intr-o singura atitudine din conversatie, una de rutina sau necontrolata, ci sa tinda spre o constientizare a situatiei, ca sa se amelioreze ulterior, comportamentele. Astfel, se poate corecta o interventie gresita, prin intermediul altor interventii si astfel comunicarea poate fi clarificata si nuantata.


In mod normal, se doreste sa se ajunga in momentul unde comportamentele din timpul conversatiei vor putea usura continuarea si aprofundarea comunicarii, evitand precautiile si tatonarile inerente. Nimeni nu e totalmente constient de ce gandeste si simte cu adevarat, tocmai de aceea, treptat, iti schimba propria reflectie, modul in care adreseaza informatii, dar si felul in care le primeste pe cele impartasite de ceilalti.


Doar daca isi observa comportamentele adoptate din insinct in timpului unu schimb conversational, o persoana poate deveni constienta de propriile atitudini, dar si de interesul ce-l poate avea in ameliorarea comportamentelor intr-un mod coerent si rational.





Conversatie


Conversatie



Ghidurile de dialoguri sau conversatii inregistrate arata multitudinea de comportamente care stau la baza schimburilor intre persoane, ne invita sa intelegem in ce masura un interlocutor doreste sa comunice sau nu. Este bine ca indivizii sa exerseze in directia cunoasterii tuturor raspunsurilor posibile si a tonalitatilor notelor disponibile, pentru a putea sa obtina o adevarata armonie a schimbului.


In acelasi timp, suntem ajutati sa transmitem o serie intreaga de ipoteze prudente care se clarifica in mod progresiv, prin intermediul dialogului. Astfel de ipoteze sunt cele care vizeaza sentimentele, pozitiile, valorile pe care o persoana se straduieste cu greu sa le explice.


Concluzionand, conversatia este o parte importanta a comunicarii si ia nastere intre doua sau mai multe persoane, putand lua forme multiple, precum si de interviu (in cazul in care interlocutorii se alfa pe pozitii diverite.