Cerealele integrale

Cerealele integrale

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari9744

Voteaza & Distribuie

Descriere

cereale-integraleCerealele integrale devin tot mai populare pe zi ce trece. Intr-adevar acestea s-au dovedit sanatoase in randul oamenilor care le consuma. De ce nu trebuie sa lipseasca cerealele integrale din meniul tau zilnic? Mai jos sunt prezentate numeroasele beneficii aduse de aceste alimente!


Carbohidrati complecsi, cerealele integrale sunt mult mai benefice aparatului digestiv decat produsele rafinate de panificatie gen paine alba sau paste fainoase.



In compozitia cerealelor integrale regasim toate componentele esentiale ale boabelor proaspete: fibre (din membrana exterioara), vitamina B, minerale (fier, magneziu, cupru, fosfor si zinc), proteine, amidon (din membrana interioara a bobului), antioxidanti, germeni (din partea interna), toate aceste substante fiind extrem de sanatoase.


Beneficiile cerealelor integrale


Aceste produse au proprietati curative extraordinare. Dintre acestea punctam urmatoarele:



  • Protejeaza inima - avand un aport scazut de grasimi, cerealele integrale au rol protector in ce priveste riscul aparitiei bolilor de inima.

  • Regleaza glicemia si insulina – cerealele integrale, spre deosebire de cele rafinate, contribuie la mentinerea glicemiei si insulinei in limite normale. Astfel scade riscul aparitiei diabetului, boala deloc de neglijat.

  • Mentine greutatea – cu un aport slab de grasimi si ridicat de fibre, cerealele integrale ofera senzatia de satietate, un lucru extraordinar deoarece pentru un timp semnificativ nu iti va mai fi foame. Vei scapa astfel si de tentatia rontaielilor.

  • Imbunatateste digestia – datorita fibrelor tranzitul intestinal va decurge cum nu se poate mai bine, iar sistemul digestiv isi va face si el treaba fara probleme. Mai mult, cerealele integrale ajuta la stimularea functiilor colonului. Astfel se previne riscul aparitiei tumorilor si se reduce frecventa cancerului la partile componente ale sistemului digestiv: stomac, colon si vezica.


cereale-integralePortia recomandata


Sunt indicate macar trei portii de cereale integrale zilnic. Nu te gandi ca nu ai cum sa consumi aceasta cantitate intr-o zi. Include in meniul tau zilnic orezul brun, paste din grau integral, paine din cereale integrale sau fulgi, biscuiti si batoane din cereale integrale. Ba chiar ai si de unde alege.



Ideea pe care nutritionistii vor s-o suprinda e sa se renunte la consumul de orez alb, faina alba, paine alba si paste fainoase.


De ce?


Pentru ca cerealele rafinate, in urmare procesului de rafinare, isi pierd aproape toate substantelor hranitoare si o parte considerabila de fibre. Exact cum se intampla cu legumele prin fierbere sau prajire.


Inlocuieste aceste alimente cu grau, mei, orez brun, amarant, orz mare, secara, porumb si hrisca. Sunt cel putin la fel de gustoase, si, ce e mai important, sunt extrem de sanatoase.