Alege o viata lunga si fara griji cu dieta mediteraneana

Alege o viata lunga si fara griji cu dieta mediteraneana

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5062

Voteaza & Distribuie

Descriere

In ce priveste alimentatia in Europa, pozitiile fruntase in lista tarilor cu o populatie sanatoasa le ocupa Grecia, Italia si Spania. Aceste tari se „inrudesc" prin dieta mediteraneana! Insa nu trebuie sa fii de pe acele meleaguri ca sa adopti aceasta dieta extrem de eficienta.


Dieta mediteraneana promoveaza consumul urmatoarelor ingrediente:


1. Fructe si legume


fructe_si_legumeDupa cum un stil de viata sanatos presupune o alimentatie corespunzatoare, tot la fel o dieta sanatoasa se compune din fructe si legume proaspete. Sunt doua tipuri de alimente importante pe care trebuie sa le integrezi in meniul tau zilnic. Iata un plan eficient:



  • mic dejun - fructe si legume proaspete, sucuri naturale

  • pranz - supe si salate cu fructe si legume


  • cina - salate si garnituri ce le contin


  • gustari - fructe si legume proaspete


nuci_si_seminte2. Nuci si seminte


Trebuie clarificat un aspect important: nu toate tipurile de grasimi sunt daunatoare sanatatii. In acest sens, nucile si semintele constituie o sursa extraordinara de grasimi sanatoase si substante nutritive. Intr-adevar, trebuie consumate cu limita pentru ca au destule calorii, si sunt totodata si satioase.



Cca 100 de grame de nuci sau seminte e o cantitate ideala intr-o zi.



Se recomanda a se consuma crude, nu prajite in ulei sau sarate.


3. Carne slaba si fructe de mare


Dieta mediteraneana presupune consumul de carne slaba, fructe de mare si ne incurajeaza in a reduce consumul de carne rosie, ce abunda in grasimi saturate si colesterol. Nu interpretati acest sfat ca o eliminare totala din meniu, insa trebuie consumata cu moderatie.



Ar fi minunat daca ai inlocui carnea rosie cu peste: somon, ton (bogat in acizi grasi omega-3), carne slaba de pui sau curcan sau fructe de mare delicioase.


4. Cereale


Se stie ca cerealele au un continut ridicat de carbohidrati, dar acest lucru nu ne impune o restrictie completa asupra lor, deoarece contin multe fibre si nutrienti necesare organismului.



Dieta in cauza include painea, pastele si cerealele, dar nu trebuie sa exageram. In plus, e de preferat sa alegem doar produse bazate pe cereale integrale, mult mai sanatoase decat cele supuse procesului de rafinare.


5. Grasimi sanatoase


ulei-de-maslineCum s-a mai precizat, nu trebuie sa includem toate grasimile in aceeasi nefasta categorie. Pentru o functionare corecta organismul nostru necesita si grasimi. Conditia e sa te orientezi spre cele sanatoase.



Dieta mediteraneana ne indeamna sa folosim uleiul de masline si sa renuntam astfel la unt, margarina sau uleiul de floarea soarelui. Adauga ulei de masline in prepararea salatelor, legumelor, pestelui sau a carnii slabe. Diferenta se va simti mai ales pentru sanatate.


6. Vin


Cine nu are nevoie de momente de respiro? Toate cele trei natii, grecii, spaniolii si italienii obisnuiesc sa se relaxeze cu un pahar de vin rosu pe zi!


Imprumuta cu incredere acest obicei cel putin de 3-4 ori pe saptamana. Inima ta iti va fi recunoscatoare.


lapte_si_oua7. Lapte si oua


In nivel ridicat de calorii si colesterol il au si produsele lactate si oualele, insa consumate cu moderatie aduc multe beneficii.



Alege sa mananci produse lactate dietetice si incearca sa nu depasesti 3-4 oua intr-o saptamana.


8. Condimente


Tot intr-un consum moderat includem si sarea si restul condimentelor.


Dieta mediteraneana insista asupra includerii condimentelor in meniu, mai ales daca e vorba de ierburi proaspete si uscate. Acestea ofera mancarii un plus de savoare, iar noua, consumatorilor, un plus pentru sanatate!


Adopta aceasta dieta si vei avea o viata mai lunga!