5 metode de a scapa de mancatul emotional

Detalii

CategoriiSanatate
TaguriFitness
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1692

Voteaza & Distribuie

Descriere

Chiar daca iti spui mereu "incearca sa te controlezi", nu e la fel de usor de facut cum e de zis. Stresul si grijile si agitatia isi vor cere ofranda de dulciuri si inghetata si din pacate tot tu vei avea de suferit. Iata cateva trucuri prin care poti scapa de mancatul emotional. Le poti incerca pe toate sau macar pe una singura.



1. Manca la ore fixe

Dezavantajul saltului peste mese este scaderea nivelului de zaharuri din sange, ceea ce inseamna mai multa vulnerabilita in fata mancatului emotional. Obisnuieste-te sa mananci doar la ore fixe si nu manca nimic intre mese. Cele mai la recomandate alimente sunt semintele si painea neagra (cu seminte), orezul brun sau pastele integrale.



2. Gaseste vinovatul

Despre diferenta dintre foamea fizica si mancatul emotional am mai discutat aici. Asadar, inainte de a te aseza la masa sau la coada de la fast-food, gandeste-te bine daca iti e intr-adevar foame sau te supara ceva. Si mai bine rontai un mar, decat alimentul de care iti e pofta...



3. Noteaza-ti ce mananci

Adica tine un jurnal despre mesele tale. Adauga si explicatia sentimentelor tale in timp ce mancai. O sa vezi de cate ori ai mancat pentru ca erai trista, suparata, nefericita, nemultumita sau prost-dispusa. Nu numai ca vei vedea ce stari de fac sa mananci, dar cu astfel de dovezi, iti va fi mai usor sa renunti la mancatul emotional.



4. Inlocuieste daunatorii cu binefacatorii

Ca inghetata si ciocolata sunt unii dintre cei mai daunatori factori pentru silueta, cu siguranta ai auzit-o cel putin o data. Sunt si mai daunatori cand sunt consumati la stres, la nervi sau la suparate. Chiar daca mananci emotional, inlocuieste ciocolata cu un fruct, inghetata cu o salata si nu numai ca te vitaminizezi, ci iti potolesti si emotiile.



5. Fii stapana sentimentelor tale


Te simti suparata, trista, nefericita, parasita sau pur si simplu stresata. Constientizezi aceste stai si totusi te indrepti spre frigider. Opreste-te si stapaneste-ti emotiile. Suna pe cineva, o prietena sau o sora si mai bine vorbeste despre ce te macina, decat sa te refugiezi in mancare sau alcool. Cu cat amani mancatul propriu-zis, cu atat ai mai multe sanse sa uiti de el si sa scapi de cateva sute de calorii in plus.