4 sfaturi care te vor ajuta să-ți dezvolți afacerea

Detalii

CategoriiEconomie
Tagurioportunitati de afaceri, planuri de afaceri
Ultima actualizareVineri 18 decembrie 2020
Vizualizari560

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ai deja o afacere pusă la punct, care nu îți creează bătăi de cap și îți dă randament, însă, ai ajuns într-un punct în care simți că nu progresezi. Nu îți dai seama exact ce anume trebuie să faci în continuare ca să-ți crești afacerea și să mai obții un succes în domeniu. Parcurge, în cele ce urmează, câteva sfaturi de care ar trebui să ții cont dacă dorești ca businessul tău să devină mai profitabil.

Concentrează-te pe angajați, dar și pe serviciile oferite


Atrage-ți oamenii de partea ta, pentru că e adevărat ceea ce se spune: Un angajat fericit este un angajat care dă randament. Poți face acest lucru fidelizându-i dar și evaluându-le, cât mai onest, competențele, păstrându-i pe cei mai buni, pe termen lung. Investește, apoi, în permanență, în aptitudinile lor, trimite-i la cursuri de specializare, dar, oferă-le și momente de relaxare și ține-i motivați printr-un mix de beneficii extrasalariale.
Urmărește calitatea serviciilor oferite și, în general, lanțul de distribuție al produselor. Trebuie să cunoști faptul că mulți clienți ajung să anuleze o comandă din cauza experienței negative pe care au avut-o atunci când au intrat în contact cu vânzătorul. Asigură-te, deci, de calitatea livrărilor, dacă ele se fac la timp și verifică felul în care sunt tratați clienții.

Cercetează competiția


Analizarea mediului concurențial este deosebit de importantă pentru dezvoltarea afacerii tale, fiindcă o afacere de succes trebuie să biruie concurența. Pentru că, în primul rând, trebuie să te aștepți la o practică destul de des întâlnită, adică la situații în care alte companii ți-au preluat ideea. Cu toate acestea, nu trebuie să te descurajezi, ci să îți propui să-ți depășești concurenții din domeniu, oferindu-le produse și servicii de calitate superioară, pe un fond de conservare a profitului. Există și o altă modalitate de confruntare cu firmele concurente, mult mai concretă și mai aplicată, dezvoltată în mediul online. Prin intermediul acesteia, poți accesa date publice legate de statusul financiar al diverselor firme. Acest lucru îți permite să descoperi atât strategia cât și situația financiară online a oricărui concurent de pe piață.

Creează un program de fidelizare a clienților

Programele de loialitate sunt modalități excelente de creștere a vânzărilor. Achiziționarea de noi clienți costă până la de 10 ori mai mulți bani decât a vinde ceva unui client deja existent. Cu alte cuvinte, achiziționarea de noi clienți presupune un efort elaborat și, în același timp, foarte costisitor. Construirea unui program de fidelizare a clienților te va ajuta să păstrezi clienții. Acest simplu fapt s-ar putea să vă ajute să atrageți și alții noi. Construiește un program de loialitate atractiv, fă-l accesibil clienților tăi existenți și urmărește vânzările în timp.

Lucrează la construcția unui brand

Un marketing eficient îți asigură creșterea vânzărilor, iar, pentru promovare, nu este neapărat necesar să investești miliarde. Concentrează-te, în primul rând, pe efortul de a oferi servicii și produse de calitate. Până la urmă, cel mai bun marketing este cel care se propagă din vorbă în vorbă. Dacă ai clienți mulțumiți, în mod sigur, te vei alege și cu recomandări din partea lor. Renumele trebuie să fie cea mai bună carte de vizită a ta.
Lansează-te pe social media. Asigură-ți o vizibilitate mai bună pe rețelele de socializare, îmbunătățește-ți site-ul, atașează-i și un blog prin care să îți promovezi, și altfel, produsele. Găsește-ți ca parteneri niște site-uri conexe cu un profil complementar, care să-ți facă reclamă, iar tu să le faci lor.

Pune accent pe aceste câteva sfaturi și vei putea beneficia de o dezvoltare a afacerii tale într-un mod satisfăcător.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-scjov