3 activități pentru cei mici care pot fi practicate și în sezonul rece

3 activități pentru cei mici care pot fi practicate și în sezonul rece

Detalii

CategoriiSport
Taguricopii, cursuri de inot, sport
Ultima actualizareVineri 16 octombrie 2020
Vizualizari71

Voteaza & Distribuie

Descriere

Sportul este benefic pentru sănătate la orice vârstă, iar acesta este un aspect asupra căruia specialiștii ne atrag atenția permanent. Organizația Mondială a Sănătății insistă asupra importanței pe care o are mișcarea în viața copiilor și a adulților deopotrivă. Există un studiu publicat de specialiștii OMS în anul 2018 prin intermediul căruia suntem avertizați că inactivitatea fizică este în creștere. Mai mult, estimarea oficială este că mai mult de jumătate din populația Uniunii Europene nu îndeplinește nivelurile recomandate în privința obiceiului sănătos de a face sport.

Este, așadar, în avantajul propriei sănătăți să ne implicăm în activități fizice și să-i învățăm și pe cei mici asemenea bune pratici. Continuarea lor presupune, însă, un anumit ritm de susținut, dar ce facem atunci când vremea nu ține cu noi? În rândurile ce urmează veți găsi trei exemple de activități fizice care pot fi practicate de cei mici chiar și în sezonul rece.

Înotul


Înainte de toate, atunci când decideți să-i înscrieți pe cei mici la un sport, aceștia trebuie să aibă un examen medical efectuat, indiferent de anotimp. În baza acelei examinări – eventual cu analize specifice pentru completarea informațiilor – se poate înțelege dacă sportul ales este potrivit sau dacă există contraindicații.

Una dintre activitățile fizice recomandate de specialiști este înotul, supranumit „sportul complet”, care aduce beneficii asupra întregului organism:

  • Îmbunătățește coordonarea – înotul face mușchii să funcționeze la unison; în cazul în care copilul este în primul an de viață, poate începe să meargă mai devreme decât alții de vârsta sa;
  • Susține controlul respirației – imersiunea controlată permite copilului să înțeleagă fazele care determină respirația, întărind atât inima, cât și plămânii;
  • Ajută la controlul greutății și al posturii – mișcarea în apă susține arderea caloriilor și întărește oasele, educând copilul să mențină o postură corectă și prevenind astfel deformarea coloanei vertebrale (scolioză, cifoză etc.);
  • Îmbunătățește stima de sine – cel mic depășește frica de apă, este capabil să efectueze exerciții independente, devine conștient de abilitățile sale și mai sigur de sine;
  • Crește abilitățile de învățare și de socializare – pe măsură ce copilul devine parte dintr-un program cu un instructor, abilitățile sale de înțelegere și de învățare cresc, alături de capacitatea de a relaționa cu ceilalți.

În plus, înotul practicat în piscine acreditate, minuțios îngrijite, cu personal calificat, de exemplu la Acvatic Bebe Club din capitală, asigură desfășurarea unor activități sănătoase în cele mai bune condiții.

Dansul

Mișcarea este excelentă pentru unui tonus ridicat, asigură baza optimă pentru o stare de bine, atât de căutată în sezonul rece. Activitatea fizică impune organismului un ritm de lucru intens și crește astfel cantitatea de endorfină, responsabilă pentru senzația noastră de fericire.

Pentru cei care își doresc un plus de creativitate dar și un ritm sportiv există o activitate care cultivă în copii dorința de mișcare și de estetic deopotrivă, și anume dansul. Practicabil de la vârste mici, poate fi continuat o viață întreagă și reprezintă o alegere inspirată de activitate fizică prin care obținem relaxare și tonus în același timp. În plus, este un excelent factor de reducere a stresului și reprezintă un instrument minunat de socializare.

Gimnastica

Este o activitate de interior prin excelență, ce presupune exerciții de antrenare a coordonării, flexibilității, echilibrului, vitezei. Astfel copiii își vor dezvolta o constituție sănătoasă, după un program de lucru adaptat vârstei și capacității personale. Pentru un nivel profesionist, exigențele sunt considerabile, deci este nevoie de abilități înnăscute și de o imensă perseverență. Însă disciplina și seriozitatea se vor extinde dincolo de sala de gimnastică, în stilul de viață al copiilor și îi vor ajuta să devină puternici, disciplinați și concentrați pe scopurile propuse.

În definitiv, anotimpul rece este destul de solicitant pentru corpul uman, care se confruntă cu o nevoie mai mare de energie din cauza temperaturilor scăzute. În orice formă a sa, sportul joacă un rol foarte important în susținerea sănătății celor mici, deoarece activitatea fizică produce căldură în corp, asigură flexibilitatea mușchilor și a încheieturilor.

Mai mult, pentru cei care suferă cel mai mult din cauza frigului și au adesea picioarele și mâinile reci, mișcarea este esențială pentru creșterea tonusului și a stării generale de bine. Așadar este necesar și util pentru sănătatea celor mici să continue să facă sport și în sezonul rece, astfel încât sistemul lor imunitar să se fortifice în mod corespunzător.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-ztrui