Ținute pentru birou: cum să te îmbraci în funcție de job

Detalii

CategoriiRegional
Tagurihaine, Imbracaminte
Ultima actualizareVineri 11 februarie 2022
Vizualizari684

Voteaza & Distribuie

Descriere

Dacă domeniul în care activezi implică un cod vestimentar specific, este nevoie să știi că există un etalon al unor ținute formale, office, pe care ar trebui să îl cunoști. Deși ar putea suna restrictiv, există multe posibilități de a alege o ținută de birou care să arate impecabil și care să te reprezinte. Ținutele office sunt caracterizate de un stil minimalist, simplu, fără să aibă nevoie de multiple accesorii care să le completeze. Dincolo de formalitatea specifică, nu ezita să aduci întotdeauna un strop de personalitate ținutelor pe care le alegi. Descoperă cum să te îmbraci în funcție de job!

1. Ținutele profesionale
Codul vestimentar al ținutelor profesionale este printre cele mai conservatoare. Acesta implică acele ținute de afaceri clasice caracteristice industriilor formale precum cea financiară, bancară, juridică sau guvernamentală. În aceste domenii este recomandat ca toți angajații să poarte articole vestimentare similare în special din punct de vedere cromatic. Pentru bărbați, ținuta este alcătuită dintr-un costum alături de o cămașă cu nasturi și cravată, pantofi office, iar pentru femei codul vestimentar impune o fustă creion până la genunchi, o cămașă și un sacou sau o rochie office, precum și pantofi nedecupați cu tocuri joase. Dress code-ul specific impune un look profesional și serios.

2. Ținutele formale
O versiune mai elegantă a ținutelor profesionale o reprezintă ținutele formale. Acestea implică un cod vestimentar rezervat în general pentru diferite evenimente cum ar fi petreceri corporate sau diverse meeting-uri. Cu siguranță că pot fi purtate și la birou sau la alte tipuri de întâlniri formale. În acest context, poți alege să porți un costum în două piese sau o rochie în culori neutre, cel mult calde, o cămașă cu mâneci scurte și pantofi eleganți. Eventualele bijuterii și accesorii ar trebui să fie cât mai simple, lipsite de pietre prețioase a căror strălucire ar putea ieși prea mult în evidență. Simplitatea este regula de bază!

3. Ținute office
Ținutele pentru birou nu aduc neapărat cu sine un anumit grad de limitare în ceea ce privește articolele vestimentare acceptate. Sunt puțin mai casual și versatile, incluzând o cămașă cu guler, un sacou, un pulover, pantaloni simpli sau o fustă creion, dar poți alege și o rochie office. Magazinele online au o mulțime de opțiuni pentru tine.

În ceea ce privește bijuteriile, poți alege cu încredere să porți bijuterii din metale sau pietre prețioase care să se asorteze cu linia generală a look-ului pentru care optezi. În ceea ce privește încălțămintea, alege să porți pantofi din piele sau catifea și evită culorile contrastante sau materialul sclipitor. Indiferent de jobul în care activezi, încearcă să alegi o ținută de birou care să respecte codul vestimentar al instituției. Astfel vei face o impresie bună în fiecare zi

În concluzie, vei da dovadă de profesionalism și seriozitate într-un context formal pe care nu este recomandat să îl percepi drept restrictiv și limitant. De fapt, aceste reguli reprezintă eticheta unei comunități de oameni care respectă încadrarea într-un domeniu office de activitate. Este un mod de exprimare, până la urmă și mai mult, de delimitare față de alte industrii.

Sursă foto: unsplash.com