The Final Destination 3D (Destinatie Finala)

Detalii

Categorie
Filme la cinematografe
Modificat
acum 6 ani si 6 luni
Vizualizari
196

Voteaza & Distribuie

Descriere


Saptamana 30 octombrie - 5 noiembrie

The Final Destination 3D
Destinatie finala 3D (I.M.-18)


Vineri-Joi 16:30




Warner Bros. Pictures si New Line Cinema prezinta

O productie Practical Pictures/Parallel Zide

Un film de DAVID R.ELLIS

Destinatie finala

(Final Destination)

2009, color, ecran scope, 82 min.

Premiera: 18 Septembrie 2009

I.M.18 – Interzis minorilor sub 18 ani

BOBBY CAMPO

SHANTEL VanSANTEN

MYKELTI WILLIAMSON

Muzica: BRIAN TYLER

Supervizor muzical: DANA SANO

Montajul: MARK STEVENS

Scenografia: JAYMES HINKLE

Imaginea: GLEN MacPHERSON, ASC, CSC

Producatori executiv: RICHARD BRENER, WALTER HAMADA, SHEILA HANAHAN TAYLOR

Co-Producator: ART SCHAEFER

Scenariul: ERIC BRESS

Producator: CRAIG PERRY, WARREN ZIDE

Regia: DAVID R. ELLIS

DISTRIBUIT DE INTERCOM FILM DISTRIBUTION

www.intercomfilm.ro

Bucuresti:H.Multiplex, Movieplex Plaza, Light Cinemas, Cinema Pro, Starplex; Cluj CinemaCity, Odeon; CinemaCity: Bacau, Iasi, Pitesti, Timisoara; Constata Cityplex; Oradea Lotus Cinema

DESTINATIE FINALA

~ Rest In Pieces ~

(Fa-i zob intr-un loc… cu verdeata)

Nick O’Bannon (Bobby Campo) are o premonitie ingrozitoare in legatura cu ceea ce ar fi trebuit sa fie o zi de distractie la curse, in care o succesiune ciudata de evenimente declanseaza o avalansa de accidente cu masini zdrobite si ramasite de automobile care zboara peste spectatori in tribune, ucigandu-i prietenii si dislocand un planseu care se prabuseste asupra sa. Cand isi revine din groaznicul cosmar, Nick intra in panica si o convinge pe iubita lui, Lori (Shantel VanSanten), si pe prietenii lor, Janet (Haley Webb) si Hunt (Nick Zano), sa fuga…scapand de moarte doar cu cateva secunde inainte ca ingrozitorul cosmar sa devina realitate.

Crezand ca au pacalit moartea, grupul de prieteni spera intr-o imblanzire a sortii, dar din pacate pentru Nick si Lori, acesta e doar inceputul. In timp ce premonitiile lui continua, iar supravietuitorii dezastrului incep sa moara unul cate unul—in conditii sinistre—Nick trebuie sa gaseasca o cale de scapare din ghearele mortii, inainte ca el insusi sa ajunga la destinatia finala.

Este filmul cel mai recent din seria de mare succes "Final Destination", prima versiune in format 3D, care ii va purta pe fani intr-o cursa a groazei.

"Destinatie finala" este regizat de David R. Ellis dupa un scenariu de Eric Bress. In film joaca Bobby Campo, Shantel VanSanten, Nick Zano, Haley Webb si Mykelti Williamson. Filmul este produs de Craig Perry si Warren Zide, iar producatorii executivi sunt Richard Brener, Walter Hamada si Sheila Hanahan Taylor. Art Schaefer este co-producator, iar Tawny Ellis-Lehman este producator asociat.

Din echipa de creatie fac parte directorul de imagine Glen MacPherson, scenograful Jaymes Hinkle, editorul Mark Stevens, designerul de costume Claire Breaux si compozitorul Brian Tyler.

New Line Cinema prezinta o productie Practical Pictures/Parallel Zide Production, un film in regia lui David R. Ellis, "Destinatie finala." Filmul va fi difuzat de Warner Bros. Pictures pe plan national si international, in teritoriile selectate.

www.thefinaldestinationmovie.com

DESPRE PRODUCTIE

Nu poti sa pacalesti moartea.

In "Destinatie finala," cea de-a patra serie din serialul horror de succes, un grup de tineri de douazeci si ceva de ani reusesc sa pacaleasca moartea, care ii urmareste neincetat pe cei ce incearca sa-si schimbe soarta. "Personajul negativ din filmele ‘Destinatie finala’ este Moartea," afirma regizorul David R. Ellis. "Daca vine randul tau sa mori, vei muri. Asta e scris."

De data aceasta, Moartea isi face aparitia in format 3D.

In episodul acesta, personajul central al povestirii este Nick, care, alaturi de iubita lui Lori si prietenii Hunt si Janet, se pregateste sa mearga la curse. Dar in timp ce motoarele se ambaleaza iar masinile gonesc nebuneste pe pista, Nick are o viziune macabra: o surubelnita cade pe pista declansand un efect de domino care genereaza un imens carambol ce proiecteaza masinile inspre tribunele pline ochi de spectatori. Zguduit de aceasta viziune, Nick ii grabeste pe prietenii lui sa plece, reusind sa-i scoata pe ei si inca pe cativa din dezastrul care se petrece la numai cateva secunde dupa iesirea lor din perimetrul…unde si-ar fi gasit cu siguranta moartea.

Filmele anterioare din serie debutasera cu un dezastru aerian, o catastrofa rutiera si una navala. Producatorul Craig Perry, care este forta motrice a tuturor celor patru filme, comenteaza noua sa idee. " Filmele "Destinatie finala’ sunt recunoscute pentru debuturile lor spectaculoase, asa incat am incercat ca si de data aceasta sa fim la inaltime, sau chiar sa ducem actiunea la un nivel superior." Realizatorii s-au decis ca de data aceasta actiunea sa aiba loc in timpul curselor de automobile, unul dintre cele mai frecventate evenimente sportive din Statele Unite. "Cursele dezvolta o energie speciala," continua Perry, "se pot intampla lucruri periculoase. Dar spectatorii se simt in afara pericolului, pentru ca de obicei accidentele se intampla pe pista."

Deoarece actiunea viguroasa a lui Nick de a se salva pe sine si de a-si salva prietenii nu facea parte din planurile Mortii, supravietuitorii se trezesc haituiti de catre Moarte, care—datorita unei ordini predestinate— vroia sa fure sufletele celor ce urmau sa moara.

Ellis, care regizeaza pentru a doua oara un film din aceasta serie, nu este singurul care revine la "Destinatie finala". Perry a considerat ca filmul era oportunitatea perfecta pentru a-i readuce impreuna pe platouri pe regizor si pe scenaristul lui "Final Destination 2", Eric Bress, pentru ca amandoi stiau ce trebuie sa faca si, mai important de atat, puteau sa asigure continuitatea povestirii, astfel incat fanii sa fie multumiti ca s-a respectat spiritul celorlalte filme din serie. "De asemenea, Eric Bress are o imaginatie morbida care putea produce o multime de scenarii macabre," spune Perry, glumind doar pe jumatate.

Fiindca a mai conlucrat cu Ellis, Bress stie cum reuseste regizorul sa translateze atmosfera distractiva de pe platouri pe ecran, iar spectatorii se bucura de rezultat. "Filmele acestea satisfac atat pofta de sange si violenta cat si pe cea de umor a fanilor," spune Bress. "Trucul este sa oferi spectatorilor exact ceea ce-si doresc. Pentru mine, ca scriitor, scenariul unui film din seria ‘Final Destination’ este un lucru extrem de distractiv. Acesta din urma a fost extrem de antrenant pentru ca trebuia sa gasesc modalitati de a surclasa violenta din filmele anterioare, respectand in acelasi timp regulile fransizei, care vorbeste mai putin despre modul in care Moartea isi exercita puterea asupra oamenilor, si mai mult despre conditiile in care mor oamenii."

"Asta e altceva. E un fel de Soarta, sau poate Moarte.

Indiferent ce ar fi, cu siguranta vrea sa ne vada morti."

Faptul ca personajele trebuie sa se gandeasca la propria moarte, le afecteaza deciziile si actiunile. "Fiecare dintre personaje se transforma atunci cand este confruntat cu ideea mortii," explica Perry. "Unii devin indiferenti la tot ce-i inconjoara; altii se inchid in ei, devenind mai precauti. Personajul principal, Nick, devine preocupat de soarta prietenilor lui pentru ca el e singurul care stie dinainte ce se va intampla, asa ca isi asuma rolul de salvator al acestora. Si, afland ca iubita lui ocupa un loc mai indepartat pe lista Mortii, el se preocupa sa salveze si viata celorlalti prieteni ai sai."

Bobby Campo il interpreteaza pe Nick O’Bannon. "Acum Nick se distreaza cu Lori, Janet si Hunt, iar in minutul urmator el aluneca intr-o alta realitate, putand sa vada ce grozavii se vor intampla. El este un bun mediu pentru moment," spune Campo, al carui personaj este fie binecuvantat, fie blestemat—in functie de unghiul din care il privesti—pentru ca poate prevedea moartea violenta a prietenilor sai si a lui insusi.

Misiunea de a-i salva pe prieteni sau oameni necunoscuti devine un fel de experienta de autocunoastere. Desigur ca acesta este un film horror, asa ca lucrurile nu devin prea serioase," ne asigura el.

Shantel VanSanten o interpreteaza pe prietena lui Nick, Lori Milligan, care nu este deloc o fata fragila. "Lori e puternica," spune ea. "Ea il ajuta pe Nick sa inteleaga premonitiile pe care le are si sa gaseasca modalitati de scapare pentru prietenii lor si pentru ei insisi."

Inainte de a primi rolul, actrita nu mai vazuse niciunul dintre filmele seriei "Final Destination". "Eu sunt cam fricoasa," recunoaste VanSanten. "De cele mai multe ori, cand ma uit la filme de groaza, imi acopar ochii si ma uit printre degete." Totusi, ea intelege ce ii atrage pe spectatori la filmele din aceasta serie. "Ele sunt invaluite in mister—Moartea ii cauta pe anumiti oameni, dar nu stii nici de ce ii va lua, nici cand se va intampla, sau in ce ordine. Elementul surpriza te tine tintuit in scaun, iar tu ca spectator, te intrebi tot timpul, ‘Va muri oare persoana asta? I-a venit oare timpul?’"

Cea mai buna prietena a lui Lori, Janet Cunningham, interpretata de Haley Webb, spera si ea ca nu i-a venit inca timpul. "La inceputul filmului, Janet este o conservatoare," remarca Webb. "Ea se concentreaza pe ordine si disciplina, vrea ca toate sa fie la locul lor. Pe masura ce se deruleaza actiunea, ea sufera transformari radicale. Fiind confruntata cu moartea, isi da seama ca felul ei de a trai a fost prea puritan. Totusi, in loc sa predea armele, decide sa infrunte moartea. Intr-un anume fel, Moartea o elibereaza din inchistare."

Zano a fost intotdeauna un fan al acestei serii. "Eu nu vad "Destinatie finala " ca pe un film de groaza. Pentru mine, lupta cu Moartea e mai mult un fel de joaca de-a soarecele cu pisica. E dorinta de a scapa de un lucru inevitabil." Personajul lui, Hunt, nu e un tip prea agreabil. "E un pic cam grosolan si barbar, dar nu e irecuperabil. Cred ca oricine are un astfel de prieten in gasca lui."

Alaturi de distributia formata din tineri se afla si veteranul Mykelti Williamson. "Am fost extrem de norocosi sa convingem un actor de talia lui Mykelti sa joace in film, pentru ca, in mai multe privinte, personajul lui reprezinta un fel de miez emotional al filmului," spune Perry.

Williamson il interpreteaza pe George, un gardian care pazeste marginea pistei si care scapa cu viata cand Nick are prima lui premonitie. "Mi-a placut foarte mult scenariul," remarca actorul. "Are suflet si e facut din inima, iar eu am putut sa imprumut personajului meu aceste trasaturi."

Ellis spune ca "povestea lui George se leaga foarte mult de temele filmului."

Williamson confirma, "George a invins de curand alcoolismul, dar inca se mai lupta cu consecintele lui. El ar vrea sa ajute omenirea pentru ca pacatele din trecut ii apasa constiinta. Cand aterizeaza in viata acestor tineri, se lasa antrenat de vartejul intamplarilor si incearca, alaturi de Nick, sa salveze viata celor din jur. Dar infruntarea destinului nu e tocmai usoara.

"Daca isi pierd concentrarea o miime de secunda, poti sa-i aduni de pe pereti cu lopata. Asta numesc eu senzatii tari!"

Desigur ca una dintre cele mai grele incercari din timpul "Destinatiei finale" a fost filmarea in format 3D, o metoda care preocupa cinematografia de zeci de ani, dar abia datorita tehnologiei moderne se poate spune ca este noutatea zilei.

Moartea n-a fost niciodata mai reala! Tehnologia de inalta definitie 3D creata de PACE Fusion System, a luat-o cu ani lumina inainte, conferind spectatorilor de cinema o experienta cu o noua perspectiva si adancime a imaginii care-i va catapulta pe spectatori intr-o noua dimensiune.

Perry descrie folosirea in "Destinatie finala" a revolutionarei tehnologii Fusion System ca fiind o schimbare radicala a regulilor jocului. "Seria aceasta de filme se preteaza foarte bine la formatul 3D datorita decorului in care se petrece actiunea. Acum, cand spectatorii urmaresc ‘Destinatie finala’, ei vor avea senzatia ca actiunea are loc nu doar in fata ochilor lor, ci chiar dincolo de ecran. Ei se vor simti complet cufundati in lumea pe care o infatiseaza filmul."

Pentru Ellis, care a coordonat si realizarea lui " Destinatie Finala 2," motivatia revenirii pe platouri pentru a turna continuarea a fost faptul ca filmul le va oferi spectatorilor o experienta mai interactiva. "Formatul 3D a fost adevaratul motiv," confirma el. "Simteam ca acesta va constitui elementul esential si doream sa fiu implicat in noua tehnologie. Am petrecut multi ani cercetand domeniul 3D, iar cand am auzit ca Vince Pace si James Cameron se aflau in spatele lui Fusion 3D, am stiut ca asta e solutia."

Directorul de imagine Glen MacPherson explica in termini laici conceptul care sta la baza formatului 3D. "Pentru a realiza imagini 3D, ai nevoie de doua camere: una va reprezenta ochiul tau drept si cealalta ochiul tau stang," spune el. "Trebuie sa le focalizezi pe amandoua asupra aceluiasi punct: aceasta se numeste conversie. Cele doua imagini, care au unghiul de filmare putin diferit, devin una singura daca ne uitam prin ochelarii 3D—in aceeasi maniera in care se formeaza si imaginea in ochiul uman —pentru a crea senzatia de adancime si relief."

Pe langa camerele Sony F23—folosite pentru prima data in filmarile 3D, si singurele cinci care de film - aflate in faza de prototip si construite special pentru ei— productia a mai avut si marele avantaj de a avea la dispozitie Unitatea mobila de post-productie PACE Fusion. Unitatea mobila le permitea regizorului si echipei de productie sa rupa o secventa si sa o vada imediat in format 3D. Posibilitatea de a avea un playback instantaneu le permitea lui Ellis si MacPherson sa faca toate corectiile necesare inainte de a trece la filmarea unei noi secvente.

MacPherson detaliaza rolul imens al unitatii mobile. "In unitatea mobila se afla un sistem de proiectie 3D. Puteam sa filmam o secventa si apoi sa o vedem in unitatea mobila pentru a afla daca am obtinut rezultatul scontat. In 3D se intampla adesea imperfectiuni ale imaginii, asa incat daca imaginea era un pic descentrata fata de verticala, sau daca prim-planurile ieseau din cadru, puteam sa ajustam imediat aceste nereguli. Sistemul ne permitea sa filmam mai repede si cu mai mult curaj, pentru ca la sfarsitul unei zile puteam repara imperfectiunile folosind unitatea mobila."

Nu poti sa pacalesti Moartea… dar nici imaginea high-definition. Elementele de productie, inclusiv machiajul, efectele speciale, sau decorurile, trebuiau toate pregatite cu deosebita grija in vederea filmarilor in high-definition 3D.

Pentru supraveghetorul de platou al proiectului, Mike McCarty, care verifica efectele speciale si de machiaj, imaginea high-def 3D impunea o serie de cerinte, cum ar fi de exemplu culoarea sangelui. "Imaginea high-definition are o alta paleta de culori decat o pelicula obisnuita," explica McCarty. "Ea da tuturor obiectelor o tenta de oranj, asa incat la inceput sangele din secventele violente arata ca in cinematografia anilor `70 - `80. A trebuit sa inchidem mult culorile pentru ca sangele sa para real. In mod normal puteam sa acoperim totul cu o culoare mai inchisa ca sa iasa in evidenta mai mult decat ar fi normal pentru ochiul liber. Dar asta se intampla cand ai de a face cu imaginea high-def; aceasta scoate in evidenta toate defectele."

Atat imaginea 3D cat si cea high-def fac decorurile sau ambianta sa para mai realiste, iar ceea ce vedem sa se adreseze tuturor simturilor noastre, nu numai vazului. Realizatorul de efecte vizuale, Erik Henry, si-a dat seama ca filmarile in 3D reclamau regandirea tuturor operatiunilor. "Ce am invatat eu din discutiile pe care le-am purtat cu Vince Pace a fost ca viitorul filmelor 3D nu consta in tertipuri de genul obiectelor care zboara spre tine, avand senzatia ca te vor lovi," spune Henry. "Realizarea consta in faptul ca vom crea o imagine care imita perfect adancimea pe care dealtfel am percepe-o numai daca am fi la fata locului. Vederea in spatiu a facut ca imaginile 3D sa para mult mai realiste. Am lucrat in 2D timp de 20 de ani si multe dintre amanuntele tipice unei filmari obisnuite nu functioneaza in 3D," afirma el. "O mare dificultate a reprezentat-o pentru noi compunerea secventelor cu efecte vizuale; pentru imaginea 2D, cream pur si simplu un decor sau estompam cate ceva, dar pentru filmarile 3D, unde avem doua camere care filmeaza din unghiuri diferite, trebuia sa refacem decorul sau sa scoatem obiectele din cadru pentru ca cea de-a doua camera sa nu surprinda o cu totul alta imagine decat prima. Cu alte cuvinte, nu e de loc usor sa creezi o imagine identica pentru cea de-a doua camera."

"Ce este extraordinar la filmele ‘Final Destination’ este faptul ca te surprinzi uitandu-te la o scena si gandindu-te, ‘Ei bine, aici ai putea muri in patru feluri.’ Dar, surpriza, in film va aparea cea de-a cincia posibilitate, pe care nu ai prevazut-o. Si acest lucru nu se intampla doar o data in acest film," spune satisfacut Nick Zano.

Regizorul David R. Ellis adauga, "Uneori ne place sa-i inducem in eroare pe spectatori si asta reprezinta chiar partea amuzanta sau elementul neprevazut care le da fiori. Fanii iubesc aceste elemente surpriza care au facut ca seria de filme sa fie atat de populara."

# # #

DISTRIBUTIA

BOBBY CAMPO (Nick) a putut fi urmarit recent, alaturi de Milly si Becky Rosso in comedia "Legally Blonde," in regia lui Savage Steve Holland. Cel de-al treilea film din seria "Legally Blonde" se concentreaza pe verisoarele lui Elle Woods, Annie si Izzy, care s-au mutat din Anglia in California, trebuind sa dea dovada de multa istetime si sarm pentru a-si cuceri colegii din noua lor scoala.

Campo a mai jucat si in comedia "99," regizata de Pete Guzzo. Filmul relateaza despre un student frumusel care si-a petrecut patru ani de colegiu incercand sa castige pariul conform caruia la terminarea facultatii se va fi culcat cu 100 de fete.

SHANTEL VANSANTEN (Lori) a obtinut critici favorabile, alaturi de Mischa Barton pentru rolurile din drama lui Roland Joffe, "You and I." Bazata pe un cunoscut roman rus, filmul, care se petrece la Moscova, reda povestea unui adolescent american singuratic care se imprieteneste cu o rusoaica datorita faptului ca le placea aceeasi formatie pop.

VanSanten a mai jucat in drama "In My Pocket," care a obtinut premiul publicului pentru cel mai bun film la Festivalul International de film de la Palm Beach. De curand ea a incheiat filmarile la thriller-ul "Something Wicked," in care a jucat alaturi de Brittany Murphy, si care este programat sa apara anul viitor.

MYKELTI WILLIAMSON (George) este foarte cunoscut pentru rolul lui Bubba, care a aparut alaturi de Tom Hanks in filmul laureat al premiului Academiei, "Forrest Gump." In prezent este printre cei mai cautati actori de la Hollywood, datorita experientei acumulate de cand a inceput sa joace teatru profesionist, la varsta de 18 ani.

Williamson si-a facut debutul in cinematografie o data cu filmul lui Walter Hill, "Streets of Fire,"alaturi de Diane Lane, Michael Paré si Willem Dafoe. De atunci el a aparut in filmele "The First Power," cu Lou Diamond Phillips; "Miracle Mile," cu Anthony Edwards si Mare Winningham; "Number One with a Bullet"; "Wildcats"; sau "Free Willy."

Dupa rolul apreciat de critica din "Forrest Gump," Williamson a jucat in filmul lui Forest Whitaker "Waiting to Exhale"; a fost partenerul lui Al Pacino din filmul lui Michael Mann, "Heat"; a reluat un rol anterior in "Free Willy 2: The Adventure Home"; si a jucat alaturi de Nicolas Cage in "Con Air." El a detinut un rol episodic in drama politica a regizorului Mike Nichols, "Primary Colors," si a aparut in "Three Kings," alaturi de George Clooney, Mark Wahlberg si Ice Cube; "Lucky Number Slevin," cu Bruce Willis si Morgan Freeman; "The Assassination of Richard Nixon," cu Sean Penn; si "August Rush," cu Robin Williams si Terrence Howard. In curand va putea fi urmarit in comedia "Black Dynamite" si in filmele "High School" si "Ball Don’t Lie", a caror productie s-a incheiat recent.

NICK ZANO (Hunt) a jucat anul trecut in trei filme: comedia de familie "Beverly Hills Chihuahua," cu Piper Perabo si Jamie Lee Curtis; comedia indrazneata "College"; si horror thriller-ul "Joy Ride 2: Dead Ahead." Printre realizarile sale anterioare ale lui Zano se numara filmul romantic "My Sexiest Year" si comedia de familie "Fat Albert." El a debutat in filmul de mare succes al lui Steven Spielberg "Catch Me If You Can," care a fost nominalizat la Oscar in 2002.

REALIZATORII

DAVID R. ELLIS (regia) si-a construit o reputatie solida inca din vremea cand lucra la Hollywood ca regizor al unitatii secundare, avand la activ peste 30 de ani de cascadorie si de coordonare a cascadelor din filmele de actiune. Printre filmele realizate de el in calitate de regizor al unitatii secundare se numara "Master and Commander: The Far Side of the World"; "The Matrix Reloaded"; "Harry Potter and the Sorcerer’s Stone"; "Rock Star"; "The Perfect Storm"; "Deep Blue Sea"; "The Negotiator"; "Desperate Measures"; "The Devil’s Own"; "Waterworld"; "Clear and Present Danger"; "Made in America"; "Sliver"; "Forever Young"; si "Thunderheart," ca sa enumeram doar cateva dintre ele.

Ellis si-a facut debutul ca regizor o data cu comedia de aventuri "Homeward Bound II - Lost in San Francisco." Printre filmele regizate de el se numara "Final Destination 2," "Cellular," "Snakes on a Plane" si "Asylum." In prezent se afla in faza de pre-productie cu filmele "Six Days Till Midnight" si "Humpty Dumpty."

Glen MacPherson (imaginea) a realizat imaginea action thriller-ului de mare succes "Rambo," a horror thriller-ului "One Missed Call," si a filmului "Trick ‘r Treat,"care a fost favoritul publicului la festivalurile de film. Printre peliculele realizate de cineastul Canadian se numara "16 Blocks," "Rebound," "Walking Tall," "My Baby’s Daddy," "Friday After Next," "All About the Benjamins," "Exit Wounds," "Camouflage," "Romeo Must Die," "Wrongfully Accused" sau "Cadillac Girls."

JAYMES HINKLE (scenografia) se afla la cea de-a patra colaborare a sa cu regizorul David R. Ellis o data cu filmul "Destinatie finala." Anterior, el a fost scenograf pentru filmele lui Ellis: "Cellular," "Snakes on a Plane" si "Asylum."Hinkle si-a inceput activitatea in departamentul artistic, lucrand la seriile "Die Hard" sau "Lethal Weapon", ca si la "Blade Runner," "Heaven’s Gate," "Thief" sau "48 Hrs." Apoi a lucrat ca director artistic pentru serialul HBO "Tales from the Crypt," si ulterior ca scenograf pentru filmul de televiziune "Parker Kane." Lista filmelor realizate de el ca scenograf include titluri ca: "What Love Is," "Rebound," "The Perfect Score," "Hard Ball," "Ready to Rumble," "A Texas Funeral," "Varsity Blues," "Loaded Weapon 1," "Passenger 57" sau "Ricochet."

MARK STEVENS (montajul) a colaborat frecvent cu regizorul Joel Schumacher, realizand montajul unor filme ca "The Number 23," "Phone Booth," "Tigerland," "Flawless," "8MM," "Batman & Robin" si "Batman Forever," ca si thriller-ul ce va aparea in curand, "Town Creek." Printre realizarile cunoscute ale lui Stevens se numara thriller-ul "Stay Alive," horror hit-ul "Freddy vs. Jason," si action thriller-ul "Chain Reaction," in regia lui Andrew Davis, avandu-i pe generic pe Morgan Freeman si Keanu Reeves. Anterior el a lucrat ca asistent pentru montaj la hitul international al lui Davis, "The Fugitive," care a primit pe langa sapte nominalizari la Oscar si o nominalizare la premiul Academiei pentru cel mai bun montaj.

BRIAN TYLER (muzica) este un pianist desavarsit, canta la mai multe instrumente cum ar fi instrumentele de percutie sau chitara bas, preferand pentru compozitiile sale interpretarea live; adesea el isi dirijeaza singur orchestra—ceea ce reprezinta o raritate in zodia muzicii pe calculator. El a fost remarcat datorita filmului "Six-String Samurai," care, dupa prezentarea sa la Festivalul de film Sundance, in 1998, a declansat un val de adulatie. La scurt timp dupa acesta el si-a castigat reputatia de compozitor creativ si prolific datorita compozitiilor sale din filme ca: "The 4th Floor," "Panic," sau thrillerul din 2001 al regizorului Bill Paxton, "Frailty," care i-a adus lui Tyler recunoasterea publicului si a criticii.

Pe langa activitatile sale de dirijor, compozitor si orchestrator, Tyler mai este si textier, avand un contract cu Sony Music pentru cantecele create de el. Cantecele sale rock, pop, electronice sau hip-hop au devenit prezente populare in catalogul Sony Music, iar muzica sa a aparut si pe coloana sonora a blockbuster-ului din 2001, "The Fast and the Furious."

Tyler a compus apoi muzica pentru drama de actiune a lui William Friedkin, "The Hunted," in care au jucat Tommy Lee Jones si Benicio Del Toro; aventura "Timeline," a regizorului Richard Donner si a producatorului Michael Crichton; thriller-ul "Darkness Falls"; "The Greatest Game Ever Played," de asemenea pentru regizorul Paxton; "The Fast and the Furious: Tokyo Drift"; filmul lui Friedkin, care a facut senzatie in 2006 la Festivalul de film de la Cannes, "Bug"; "Annapolis", in regia lui Justin Lin; filmul istoric "Partition"; sau filmul de mare success al lui Sylvester Stallone din 2008, "Rambo."

Mai recent, Tyler a compus muzica pentru hit-ul international de anul acesta "Fast & Furious"; fantezia stiintifico-fantastica japoneza "Dragonball:Evolution"; "Bangkok Dangerous," cu Nicolas Cage; sau thriller-ul de succes al lui D.J. Caruso, "Eagle Eye."