Sari la conținut
Forum Roportal
iorgUS3

Ajutor! reziliere contract telefonie

Evaluează acest topic

Parere pro/contra  

1 membru a votat

  1. 1. Vi se pare corecta politica RT de a rezilia cu 'despagubire'?

    • Da
      0
    • Nu
      1


Postări Recomandate

Buna seara,

 

Va supun atentiei urmatoarea situatie:

 

Am un contract cu "Romtelecom" pentru telefon&internet pe care nu il mai folosesc de mai bine de un an (m-am mutat si nu am avut nevoie). Desi serviciile nu au fost furnizate RT a emis factura pe care am platit-o. Ultima factura emisa a fost undeva anul trecut in noiembrie daca nu ma insel.

RT a reziliat contractul pentru ca mai multe luni la rand nu am platit(desi am spusla tel. consultantului lor ca o sa fac plata) si imi cere plata a taxei de reziliere prematura a contractului + plata restantei. Intre timp m-au sunat si 'recuperatorii'.

 

Am vreo sansa sa reziliez contractul fara sa platesc taxa de reziliere(doar suma restanta), in baza Legii 161/2010 anexa pct.1)j) " comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;" ?

http://www.dreptonline.ro/legislatie/legea...consumatori.php

 

Mentionez ca aceasta 'despagubire de incetare prematura' este trecuta in contractul primit de la RT, ca optiune default - fapt ce l-am constatat dupa semnarea contractului primit de la simplul tehnician ce a montat aparatul telefonic.) Exista o clauza in acest contract in care se specifica ca Despagubirea se va face in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in oferta - si au trecut echipamentele instalate 'la oferta' cu o anexa la contract.

 

 

Va multumesc in avans pentru atentia acordata, :ok:

 

Iorgu A.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Reproduc anuntul primit pe factura RT, prin care sunt anuntat de ceea ce inseamna suma ceruta.

 

"Va rugam sa achitati suma totala de 503,15 lei, din care 13,21 lei reprezinta penalitati si

389,93 lei reprezinta despagubiri pentru incetarea prematura a contractului. In caz de

neachitare, Romtelecom poate imputernici o societate specializata in servicii cu caracter

juridico-financiar, cu scopul recuperarii valorii totale, fiind dezvaluite catre aceasta

datele dumneavoastra cu caracter personal, in conditiile prevazute de Legea 677/2001. Pe verso

factura si in scrisoarea atasata gasiti mai multe detalii despre modalitatea de plata si

consecintele neachitarii in termen."

 

Asadar suma reprezinta contravaloarea despagubirii pt incetarea contractului nu contravaloarea abonamentului ramas pana la incheiere.

 

 

 

Intrebarea mea pusa pe forum are legatura Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000:

 

Art. I

Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 84

Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.

Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

 

Art. II

In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:

- comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);

- comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;

- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".

 

 

Legat de art.I contractul cu RT restrange dreptul la reziliere.

Art II RT a impus prin contract plata unei sume fixe in cazul renuntarii.

 

Sunt 2 contracte: unul pt voce-telefon si unul pt internet. Atunci cand l-am facut am dorit internetul insa mi-au bagat pe bat si contractul de voce - ca altfel nu se poate.

 

In contractul de voce am:

4) Durata) 2 optiuni: 12 si 24 luni. A venit default bifat din computer 24 de luni.

Despagubiri pt incetare prematura):

a) mai mult de 12 luni pana la expirarea perioadei minime : 120 euro

b) mai putin de 12 luni pana la expirarea Perioadei minime: 50 de euro.

Mentiune: In cazul in care ulterior incheierii Contractului pentru o Perioada minima de 1 an, Clientul opteaza pentru o Perioada minima a Contractului de 2 ani, acesta nu va mai beneficia de Echipamentul oferit de RT(Oferta promotionala va consta numai din abonamentul redus).

 

In contractul de internet este o parte care spune acelasi lucru ca mai sus - aceleasi sume - aceeasi perioada.

 

Mai citez si punctul 7.3 din contract care spune:

7.3 Despagubiri. Daca Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, urmare a rezilierii de catre RT sau a denuntarii unilaterale de catre Client si Clientul a beneficiat de o oferta promotionala pentru Serviciul respectic, Clientul va fi obligat la plata despagubirilor pentru incetare prematura mentionate in Formular, calculate in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in considerarea respectivei oferte promotionale.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Mentionez ca pe contractul de voce apare un telefon de 15 lei si pe cel de date un router de 60 de lei. Instalatorul a venit si cu 2 facturi fiscale - mi-a adus alt router pentru ca pe cel standard nu il aveau - factura - supriza!! 400RON. :stars:

 

RT mi-a reziliat contractul in ultima luna din cei 2 ani - daca ar fi facut-o cu o luna mai tarziu in limitele celor scrise in contractul lor nu ar mai fi putut sa ceara despagubirea.

Intrebarea mea este: Cele scrise in contractul RT pot sa fie atacate folosind Legea 161/2010 si codul consumatorului?

 

 

Va multumesc si astept raspunsurile dumneavoastra cat mai repede!

Editat de Darianna
cosmetizare mesaje (userul isi citase ultimul mesaj si lasase si un spatiu generos in mesaj. Arata urat.)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

.......

 

Mentionez ca aceasta 'despagubire de incetare prematura' este trecuta in contractul primit de la RT, ca optiune default - fapt ce l-am constatat dupa semnarea contractului primit de la simplul tehnician ce a montat aparatul telefonic.) Exista o clauza in acest contract in care se specifica ca Despagubirea se va face in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in oferta - si au trecut echipamentele instalate 'la oferta' cu o anexa la contract.

 

...

 

 

Nu conteaza cine ti-a inmamnat contractul ( ca era tehnicianul care monta aparatul telefonic !!) ideea este ca trebuia sa-l citesti inainte de primire si sa vezi atunci care sunt conditiile de reziliere. 8)

 

 

 

In contractul de internet este o parte care spune acelasi lucru ca mai sus - aceleasi sume - aceeasi perioada.

 

Mai citez si punctul 7.3 din contract care spune:

7.3 Despagubiri. Daca Contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe Servicii, inainte de expirarea Perioadei minime, urmare a rezilierii de catre RT sau a denuntarii unilaterale de catre Client si Clientul a beneficiat de o oferta promotionala pentru Serviciul respectic, Clientul va fi obligat la plata despagubirilor pentru incetare prematura mentionate in Formular, calculate in functie de contravaloarea beneficiilor acordate in considerarea respectivei oferte promotionale.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Mentionez ca pe contractul de voce apare un telefon de 15 lei si pe cel de date un router de 60 de lei. Instalatorul a venit si cu 2 facturi fiscale - mi-a adus alt router pentru ca pe cel standard nu il aveau - factura - supriza!! 400RON. :stars:

 

 

Aici puteai sa refuzi sa semnezi de primirea facturii la instalarea routerului care era mai scump si sa refuzi instalarea lui si sa ceri aducerea celui din contract.

Si din cate inteleg contractul era unul promotional care continea o oferta speciala. Si prin faptul ca tu nu ti-ai indeplinit obligatiile contractuate (plata serviciilor) ei au dreptul sa rezilieze contractul si sa-ti ceara despagubiri ( acea taxa de reziliere).

 

 

Incearca sa mergi cu contractul si toate avizele primite de la ei la protectia consumatorului sa vezi ce raspuns primesti de la ei.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este sa mergi pe Legea nr. 193/2000*) - clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti si consumatori, republicata la 3 august 2012

 

Ai mai multe sanse de castig.

Din pacate timpul nu imi permite dsa iti detaliez prea mult, si mai apoi cu siguranta vei avea nevoie de serviciile unui avocat.

 

Asadar, bafta! Ca ai nevoie.

 

P.S. Ca "pont" asa, niciodata sa nu mai recunosti in fata nimanui,indiferent sub ce forma esti contactat, telefonic sau in scris, ca recunosti debitul (suma) care ti se aduce la cunostiinta.

 

Sa spui ca vrei sa ti se aduca la cunostiinta suib forma scrisa si defalcat, tot debitul pentru al putea recunoaste.

 

Si e bine sa faci acest lucru si in scris, sub forma unei notificari prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

 

Te va scuti de multe probleme in viitor, in cazul in care ajungi accidental in fata instantei, sau urmeaza sa fi executat silit.

  • Upvote 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua, am si eu nevoie de ajutorul dvs in ceea ce priveste rezilierea contractului la RT. In martie 2013 am solicitat o viteza mai mare la internet dar nu mi s-a spus ca odata facuta aceasta modificare mi se va schimba perioada contractuala si in urma cu 2 saptamani am facut o solicitare de reziliere a contractului pe motiv ca imi schimb domiciliul iar la cel actual am abonament. Ce-i drept am primit in aprilie un aditional in care mi se aducea la cunostinta ca daca nu doresc reinnoirea contractului sa anunt in perioada de 30 de zile.
Mi s-a cerut fatis o taxa de reziliere in valoare de 167 de euro daca doresc sa imi reziliez contractul inainte de data expirarii acestuia. Mentionez ca nu am beneficiat de nicio reducere sau sa alte gratuitati. Cum pot aplica legea 161/2010 sau ce as putea sa fac sa nu platesc acea taxa care este foarte mare si nu imi permit financiar?

 

Astept un raspuns de la voi.

Multumesc mult

Valentina

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa te intesezi daca in locatia in care te muti cu domiciliul, Romtelecom detine aceeasi infrastructura (fibra optica sau cablu tv, etc.) care sa iti permita eventuala relocare a serviciilor. Daca nu, atunci te-ai descotorosit de ei. Nu mai au ce sa-ti faca. Daca exista resurse, poti sa te gandesti la planul B - faptul ca nu ti-au fost oferite toate informatiile necesare atunci cand ai optat pentru o viteza mai mare la internet desi nu e foarte pertinenta solutia asta. Citeste-ti contractul si vezi daca scrie solicitarea unei sume de in caz de reziliere inainte de termen. Oricum in legea 161/2010 se face referire la "comerciantul care impune consumatorului prin contract clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale" si e considerata clauza abuziva. Sau poti sa spui ca au scos ceva programe care erau prevazute in contract pentru a sublinia modificarile unilaterale facute de companie.

Sper sa iti fie de ajutor si sa o scoti cumva la capat :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

cand ai facut modificarea abonamentului ai semnat si prelungirea. numai ca nu ai citit.

daca ai facut modificarea verbal prin telefon cere sa asculti inregistrarea unde ar fi trebuit sa ti se spuna de prelungire. daca ti se refuza ascultarea inregistrarii sau daca nu rezulta din inregistrare ca ai fost informata de modificarile contractuale, prelungirea este nula si nu au ce sa-ti faca.

daca ai semnat prelungire pe 2 ani esti buna de plata.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×