Alexx78 0 Raportează post Postat Februarie 15, 2012 Buna. Numele meu este Alex. De la bun inceput as dori sa specific ca nu am carnet de foarte mult timp. Imi doresc sa achizitionez o masina la mana a doua. Probabil cand voi capata experienta voi cumpara o masina noua asta in cazul in care nu ma indragostesc de masina veche, niciodata nu se stie. Eu locuiesc in Suedia asa ca am sa cumpar de aici masina pe care o voi folosi doar pt a merge la munca si probabil mici excursii maxim 200-300 de km dus intors. Am facut un calcul si probabil nu voi depasi cu mult 20.000 de km pe an .Sincer in momentul de fata sunt foarte confuz, am citit ieri pe net foarte multe lucruri interesante despre ceea ce trebuie sa faci la achizitionarea unei masini la mana a doua. Probabil ca unele lucruri voi uita sa le verific , din cauza emotiilor sau pur si simplu le uit,dar voi incerca in mare parte sa imi aduc aminte de ele si sper sa gasesc un vanzator care sa fie cat de cat cinstit. Oricum masina care o voi cumpara nu am de gand sa o tin pt o foarte mare perioada de timp dar daca tot voi cumpara as dori sa ma bucur de ea fiind si prima mea masina Sincer imi plac cam patru tipuri de masini Ford Focus,Volkswagen Golf, Opel Astra si Seat . Rugamintea mea pt dvs este daca ma puteti ajuta sa ma decid care dintre cele 4 modele enumerate de mine este cel mai bun pt mine. In mare parte stiu unde sa ma uit la o masina (asta dupa ce am petrecut ziua de ieri citind pe net ) ma refer la caroserie , partea vizuala, am aflat cateva lucruri legate de motor, de ex cureaua de distributie (daca a fost schimbata, cand a fost schimbata ) senzori, bujii , lucruri marunte care nu costa f mult dar care au un rol important in functionarea motorului in conditii optime.Piese care trebuiesc schimbate daca vrei sa ai siguranta ca masina va functiona macar un an de zile cel putin asa sper eu , Si totusi nu ma pot decide de aceea apelez la sfatul dvs.Am sa postez niste link-uri cu masinile care imi plac. Va multumesc anticipat si astept cu nerabdare raspunsurile dvs. Alex http://www.blocket.se/malmo/Ford_Focus_34696106.htm?ca=23_11&w=1&last=1 http://www.blocket.se/helsingborg/Opel_Ast...a=23_11&w=1 http://www.blocket.se/angelholm/VW_Golf_V5...a=23_11&w=1 http://www.blocket.se/helsingborg/Seat_Ibi...;w=1&last=1 Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
The Unknown 15043 Raportează post Postat Februarie 15, 2012 (editat) Doar primul link s-a deschis la mine, pe restul a fost o explicatie terminind in cuvantul igen Ce inseamna in suedeza??? in maghiara = da Sa nu-ti cumperi masina mica daca esti foarte inalt si trebuie sa te modifici dupa forma masinii cu genunchii aproape in gura si ochii lipiti pe pare-brise ... Intreaba daca a fost in accident masina sau in apa (inundatie, cazut in apa sau la pescuit cu masina) Nimeni n-o sa fie cinstit cu tine ca vrea sa scape de junk, tu estimezi cum arata jucaria. Odometrul cat arata e un factor vital de considerat de acolo deduci viata ramasa in masina. Sa nu fie prea mic, in caz de un accident sa ai sanse!!! Editat Februarie 15, 2012 de The Unknown 1 Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
Mr.Pervy McPervert 11555 Raportează post Postat Februarie 15, 2012 (editat) Golf pe departe, e cea mai fiabila dintre toate masinile date exemplu. Cel mai simplu ar fi sa faci o programare si sa o duci la un test, urcata pe rampa, citit cipul de la cheie, computerul de bord(bine, nu cred ca se practica datul km inapoi in Suedia, poate turcii si rusii sa faca asa ceva) Nu cred ca 50-100 de euro sunt bani aruncati pe test, daca masina costa cateva mii. Editat Februarie 15, 2012 de Pharrell24 2 Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
dan84 0 Raportează post Postat Februarie 15, 2012 (editat) Nu mai merge decat primul link, ala cu Focusul. Masina din poze arata bine, are motor bun, puternic (la categoria compactelor trebuie minim 1.6 ca sa se miste decent). Nu stiu cum sunt preturile prin Suedia dar ala mi se pare bun. Nu inteleg totusi ce km are. Oricum una e ce vezi in poze, alta e la fata locului. INTOTDEAUNA inainte de cumparare trebuie sa o duci la un service si sa o pui pe tester. Nu te costa mult. Nu ar strica nici daca ii verifici VIN-ul la reprezentanta ca sa ii afli istoricul. Dintre toate masinile enumerate de tine toate sunt masini bune din conceptie, dar la SH nu mai conteaza marca/modelul, nici nr de km ci cat de bine a fost intretinuta. Golfurile sunt cam cele mai scumpe raportat la ce ofera. Astra si Focusurile au cea mai mare devalorizare deci cel mai bun raport pret calitate. Eu pe astea m-as orienta. Daca vrei de la VAG atunci mai bine Seat Leon. Asta e superior Golfului. Are aceeasi parte mecanica dar mai placut la condus, mai tineresc si mai ieftin. Bineinteles, asta asa in general ca exista si exceptii. Incearca sa nu iei ceva aflat la baza preturilor pentru modelul respectiv. Dupa cumparare oricum va trebui sa ii schimbi toate consumabilele sa fii sigur: distributie (numai daca e pe curea, daca e pe lant se va schimba doar cand e nevoie), filtre (ulei, aer, combustibil), ulei, etc. Daca faci putini km e recomandabil benzina, dar cred ca spre astea te-ai si orientat ca din cate stiu eu in Suedia motorina e tare scumpa. Editat Februarie 15, 2012 de dan84 1 Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
Paul Brahtl 466 Raportează post Postat Februarie 16, 2012 Si eu tot Golf-ul l-as alege, pe motiv de fiabilitate. Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
Alexx78 0 Raportează post Postat Februarie 16, 2012 :( Buna Va multumesc din suflet pt sfaturi. M-am mai interesat si eu pe aici si nu este ca si in Romania. De ex. masinile care au fost grav avariate nu mai sunt repuse in circulatie (ceea ce in Ro se mai intampla). De verificat masina o pot face si pe internet dar acolo imi arata doar cati cumparatori a avut inaintea mea,ce consum are,ce motor are,si de cat timp este in circulatie. Aici verificarea masinii se face corect,daca masina are probleme nu trece testul. Astea ar fii putinele mele atuuri. Sa va dau un ex, am gasit un Seat nu mai stiu sigur ce model,din 2001 cu 11.000 de mile (110.000 km parcursi ) pret 25.000 de coroane (2500 de euro ) care a avut 11 cumparatori. Nu cred ca era o idee prea buna sa il achizitionez, asa ma gandesc eu.M-am mai uitat pe un site de masini si am mai gasit o masina care mie imi place. O sa atasez link-urile pe pagina. Sper sa mearga azi. Intrebarea mea pt dvs este care dintre ele ati alegeo dvs. Igen inseamna din nou, iar, inapoi. Ford focusul are 135.000 de km (13.500 mittal) pretul este de 2900 de euro (29.900 kr) negociabil si 6 cumparatorii din care as putea sa scad 2 ma gandesc la firmele care au vandut masina. Opel astra din 2001 150.000 de km pret 2500 de euro dar nu pot sa o verific pe internet fiindca nu ii vad numarul. http://www.blocket.se/malmo/Ford_Focus_34696106.htm?ca=23_11&w=1&last=1 http://www.blocket.se/eslov/Astra_38113424.htm?ca=23_11&w=1 Va multumesc anticipat pt ajutor. Alex In cazul in care nu puteti deschide pagina sa vizualizatii masinile,puteti proceda asa. Poate gasiti dvs o masina care este buna si doriti sa mi-o recomandati. Asta in cazul in care aveti timp. Acesta este link-ul. http://www.blocket.se In partea dreapta a monitorului mai exact in coltul din dreapta scrie Sk Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri
dan84 0 Raportează post Postat Februarie 16, 2012 Lasa verificatul pe net ca o masina nu se verifica pe net. Tester la service e o inspectie tehnica in special computerizata si spune despre starea componentelor, erori in ECU, etc. VIN-ul (Vehicle Identification Number) se verifica la o reprezentanta a marcii respective pentru a afla istoricul tehnic al masinii: cand a fost facuta ultima revizie (la nr de km ma refer) ca una e ca masina sa aiba 135.000 de km in bord si alta sa afli ca ultima revizie a fost facuta la 380.000km (km se dau inapoi foarte usor si nici nu costa mult); apoi mai poti afla ce reparatii care s-au facut la masina, nr de km la care s-au facut schimburile de consumabile ca e cam nasol daca afli ca de la 80.000 de km pana la 120.000km nu i s-a schimbat uleiul, etc. Tinand cont de faptul ca stai intr-o tara cu clima umeda ar trebui sa fii atent la rugina: te uiti pe sub masina, canturile rotilor, pe langa bara din spate, praguri si n-ar strica daca ai putea scoate putin si mocheta de la margine si sa te uiti la podea in interiorul masinii. Poate o fi uitat unul geamul deschis la o ploaie si a lasat-o sa se usuce de la sine si a aparut rugina pe podea. Bineinteles ar fi indicat ca masina sa aiba cat mai putini fosti proprietari, preferabil doar unul. Partajează acest post Link spre post Distribuie pe alte site-uri