Sari la conținut
Forum Roportal
akka

Constructii casa. Teme combinate.

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

.........................................

si ca sa fiu ontopic:

te intreb eu pe tine si fac asta pentru ca imi trebuie un sfat "sanatos" ( ca sa zic asa)

1.stau la casa

2.am beci sub casa

3.podea din beton

4.peretii sunt parte din temelia casei si sunt din caramida

5.peretii sunt izolati de jos in sus h=50cm cu carton smolit si ciment ( asa cum se facea pe vremuri)

6. au aparut infiltratii in beci

7.beciul este umed dar nu tot

8. cum scap de beleaua asta?

9.nu am acces la peretii exteriori ( deloc)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
crezi ca ti-a luat cineva painea de la gura?.

 

Desi ti-am raspund deja AICI

iti mai spun odata!:

1) trebuie gasita infiltratia(gaura sau fisura

2) trebuie ca suprafata suport pe o noua hidroizolatie sa fie uscata

3) Se va izola cu membrana cauciucata poliuretanica,e un pic cam scumpa dar merita!!Eu o folosesc la hidroizolarea piscinelor si beciurilor,e sub forma de vopsea si se intinde cu rola normala.devine cauciucata si nimic nu mai trece de ea!!Am lucrare de 8 ani executata cu ea si rezista cu brio!!La noi de 52€ 15l pt 48m

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

aici unde?...este pretul spus de tine

1,08 euros / mp..curios pret.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

''La mine'' reprezinta germania in rom nu stiu unde anume poti s-o gasesti!incearca cu ''gogu'' poate iti da ceva.

Inca odata scuze!!!na-m ironizat pe nimeni ,nu asta a fost intentia.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Imi cer scuze fata de tine si fata de forumisti daca s-a dedus altceva decat ce am vrut sa spun!!

''La mine'' reprezinta germania in rom nu stiu unde anume poti s-o gasesti!incearca cu ''gogu'' poate iti da ceva.

Inca odata scuze!!!na-m ironizat pe nimeni ,nu asta a fost intentia.

am gasit cu "gogu"

6 euros +VAT+manopera ( cat o mai fi si asta :dwarf: )

deci undeva pe la 10 euros...

mult..

dar avand in vedere ca am suprafata destul de mica nu cred ca este o problema..

..............

intrebare:

pana la ce cota ar trebui sa aplic aceasta vopsea epoxidica?--ar trebui sa las si perete de caramida pentru "respiratie"?

vechea izolatie este pana la h=500mm iar de la 500mm in sus este caramida ( care este uscata in proportie de 90%)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

In principiu numai cat ai prima izolatie!!Verifica bine unde ai infiltratiile de apa!E posibil sa fie peste cota de 500mm/h si atunci cresti si cu izolatia pe h.

Iti mai dau inca o solutie mai ieftina!! de la CERESIT

Principala conditie este ca suprafata sa fie nivelata, uscata si sa nu prezinte substante care reduc gradul de aderenta. Suprafata trebuie grunduita cu produsul penetrant fara solventi, Ceresit CT17.

 

Hidroizolarea suprafetei:

Aplica un strat de produs izolant Ceresit CL51 cu ajutorul unei pensule, unei bidinele sau a unui trafalet. Rosturile de dilatatie si de imbinare trebuie izolate cu ajutorul benzii izolante Ceresit CL52. Al doilea strat de Ceresit CL51 se poate aplica dupa 2 ore.Am testat-o !!dar nu am ajuns nici in zi de azi sa vad cum se prezinta!!au trecut 4 ani de atunci si nu am nici o reclamatie.

Produsele la gasesti pe toate drumurile in rom.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
In principiu numai cat ai prima izolatie!!Verifica bine unde ai infiltratiile de apa!E posibil sa fie peste cota de 500mm/h si atunci cresti si cu izolatia pe h.

Iti mai dau inca o solutie mai ieftina!! de la CERESIT

Principala conditie este ca suprafata sa fie nivelata, uscata si sa nu prezinte substante care reduc gradul de aderenta. Suprafata trebuie grunduita cu produsul penetrant fara solventi, Ceresit CT17.

 

Hidroizolarea suprafetei:

Aplica un strat de produs izolant Ceresit CL51 cu ajutorul unei pensule, unei bidinele sau a unui trafalet. Rosturile de dilatatie si de imbinare trebuie izolate cu ajutorul benzii izolante Ceresit CL52. Al doilea strat de Ceresit CL51 se poate aplica dupa 2 ore.Am testat-o !!dar nu am ajuns nici in zi de azi sa vad cum se prezinta!!au trecut 4 ani de atunci si nu am nici o reclamatie.

Produsele la gasesti pe toate drumurile in rom.

multumesc..

..................

btw...spuneai ca nu castigi nimic pe forumuri?

uite!

aici ai castigat stima din partea-mi.

Florin

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

daca iti dadeam si eu un nr de telefon sau un e-mai iti spun eu ca ma-i fii injurat de numa numa!!

si in felul asta cei cu aceasi problema au de invatat sau de luat aminte!!si ce este cel mai important:informatia circula si nu se inchide intr-un nr de telefon!!

Sa ai spor!! :dwarf:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
O mare tampenie!!!!da-i omului un sfat ca asta vrea!!dintr-un forum cu traditie!!a ajuns spatiu de publicitate pt toti comerciantii de servicii,dar nimeni nu se incumeta sa dea un SFAT sa-i ajute cu ceva pe oamenii care posteaza!mi-e greatza.

Ceri un sfat si primesti tot felul de telefoane si e-mailuri DAR nimeni nu da un sfat sa sa mai intoarca lumea si cu alte posturi.

Sa va fie RUSINE!!Daca mai stiti ce inseamna aia.Probabil o sa fiu banat sau o sa primesc warn pt postu asta ,dar deja forumul asta e invadat de comerciantii de ''seminte''

Corect!

Eu iti pot da cateva sfaturi legate de invelitoare (acoperis) fiindca asta e domeniul meu de activitate.

In primul rand haideti sa facem urmatoarea concesie: fiecare om este liber sa cumpere ce crede el ca i se potriveste sau ce-i place! Pina aici oricine este scuzat de greselile ulterioare care pot interveni. Insa nimeni nu te opreste sa te informezi mai intai, si abia apoi sa alegi varianta cea mai buna!

 

Multi dintre cei care au postat aici sunt mai mult interesati sa-si faca o casa si nu vorbesc doar de dragul discutiei. Pe acest criteriu important ar fi sa ne gandim de cate ori vom construi o casa si daca suntem dispusi sa facem anumite modificari ulterioare apoi (pe buzunarul nostru) in cazul in care am gresit!

 

Pornim de la ideea ca exista mai multe tipuri de invelitori: Tigla (ceramica sau de beton); Tabla (plana sau ondulata); Sindrila bituminoasa; Siita; Stuf... etc

 

Aceste fiind spuse hai sa trecem la problema efectiva in alegerea tipului de invelitoare, si incet sa eliminam superficialitatiile care ar impiedica alegerea potrivita a tipului de invelitoare:

 

A. "MITUL" GREUTATII

 

1. Ce trebuie bine inteles este ca un acoperis este conceput sa suporte o serie de incarcari dinamice (mai popular "greutati") si anume: vant, ploaie, zapada si printre ele si coeficientul seismic care le multiplica. In tara noastra normativul este de 650 kg/mp, iar proiectantii de rezistenta cunoscatori (inginerii structuristi) asta folosesc la dimensionarea acoperisului indiferent ce vrea sa puna clientul pe el. Astfel indiferent de ce se va alege ca material de invelitoare acoperisul trebuie conceput astfel incat sa reziste la aceasta incarcare.

2. Diferenta dintre materialele usoare ptr. invelitoare (ex: tabala = 5 kg/mp) si cele "grele" (ex: tigla = 43-45 kg/mp) la prima vedere este de 9 ori mai mare in defavoarea tiglei. Dar (si atentie mare la acest aspect) diferenta reala este de 5,5% (ptr. cine nu intelege se ia incarcare prevazuta in STAS si sa adauge 5 kg/mp tabla => un acoperis cu tabla la incarcare dinamica = 655 kg/mp; ptr tigla 45 kg/mp => un acoperis cu tigla la incarcare dinamica = 695 kg/mp).

3. Ptr. cei care au introdus mitul consumului de masa lemnoasa ii anunt ca diferenta dintre cele 2 variante este foarte mica. Practic daca ar trebui sa susti doar invelitoarea atunci ptr materiale usoare este suficient sa alegi popi, pane si capriori de 9 ori mai mici in sectiune (ori lucrul asta practic nu se intampla). Voi ati avea curajul sa stati sub un astfel de acoperis?... EU NU?

4. Empiric vorbind (asa cum o fac multi pe la noi in tara) de ce ne temem de greutate? Ptr ca se poate darama!... Ori care sunt factori care pot produce aceasta daramare: Vantul si Cutremurul (cel mai important). Faceti umatorul exercitiu incercati ca in bucataria dvs sa zgaltaiti masa goala, veti constata ca se misca foarte tare, acum rugati sotia sa se urce pe masa si reluati experimentul, veti constata ca masa s-a rigidizat si totusi are o anumita elasticitate dar "e mai teapana" sau mai stabila. La fel si cu greutatea acoperisului, acesta fiind capacul casei, va rigidiza suficient constructia reducand din coeficeintul de flambare (acesta este fenomenul care permite unui material sa se indoaie fara a se rupe).

 

Ar mai fi multe de spus pe tema greutatii dar... acestea le vom mai discuta pe parcurs! :suicide:

 

B. IZOLAREA TERMICA

 

Acest subiect il vom trata din 2 puncte:

 

1. Coeficientul de transfer al materialului ptr. invelitaore. Dezavantajul va inclina spre invelitoarele usoare (ex: tabla) care permit trecerea mai usoara a caldurii. si chiar daca aceasta va trece la fel de usor in ambele parti tot mai repede te vei incalzi sub un acoperis de tabla decat sub unul de tigla!

2. Gradientul de temperatura al materialului izolant (ex: vata minerala). Acesta este invers proportionalcu coeficientul de transfer (si anume cu cat e mai mare cu atat materialul e mai bun izolator) dar toate materialele de izolatie au urmatoarea problema expuse prea mult la o caldura ating un coeficient de saturatie dupa care le scade gradul de eficienta. Mai pe romaneste daca tot bate soarele pe o vata minerala peste un timp aceasta se va satura cu caldura si va incepe sa radieze (radiatia este modul de transfer al caldurii intre 2 corpuri) si asa pe la ora 12-13 intr-o zi calduroasa ne vom trezi ca materialul izolant nu mai face fata datorita saturatiei si mansarda incepe a se incalzii. Pe la ora 14 suntem ca la sauna... iar mai spre seara racirea se produce din exteriorul acoperisului spre interior, iar in acest fel noi "ne putem bucura" de o sauna si pe periada de seara. Ptr cei ineresati putem face si teste.

 

Deci materialele usoare de tip tabla au zero efect izolator termic (si mai mult si fonic)!

 

C. VENTILATIA INVELITORII

 

Circulatia libera a aerului pe sub invelitoare confera 3 avantaje:

1. Impiedica formarea umezelilor care vor altera scheletul acoperisului (sarpanta) si respectiv viata acestuia. La acoperisurile care nu au astfel de sisteme de aerisire problemele vor aparea mai devreme sau mai tarziu la sarpanta.

2. Transportul vaporilor care trec prin bariera stratului de difuzie (folia anticondens)

3. Aerul este cel mai bun izolator termic iar circulatia sa determina un coeficient de izolare termica ridicata. (pe acelasi sistem funcioneaza si geamurile din PVC cu 3, 4 sau 5 camere)

 

D. ABSORBTIA APEI

 

Aici lupta e mai mult intre ceramica si beton... La ceramica aceasta este intre 10...12% iar la beton intre 1...4% (cazul de maxim fiind atins de tiglele mai putin compacatate)

 

E. PANTA ACOPERISULUI

 

Au mai fost discutii legate de panta, insa ce trebuie retinut este ca panta la un acoperis care este bine conceput este intre 18...90 grade (repectiv intre 32% si 5792%) sub aceste pante limita cea mai inferioara este de 15 grade (sau 27%), dar cu amendamentul ca nu este prea buna, in cazul in care depasim limita inferioara avem riscul ca pe sub invelitoare la o ploie combinata cu un simplu vant sa ne intre apa. Tabla linsa poate fi montat la minim 14 grade (sau 24%) aceasta fiind o exceptie.

Deci nici vorba de 7 grade sau alte cote inferioare.

 

F. MONTAJUL INEVLITORII

 

Aceasta este partea ce mai esentiala a acoperisului... poate fi materialul foarte bune (ex: Tigla Bramac) caci daca e montat prost ai un acoperis de 2 bani.

Pretul lucrarilor variaza astfel pe piata din Romania:

Tigla: 5 - 7 EUR/mp si functie de complexitatea acoperisului acesta variaza pina la 10 - 11 EUR/mp. Ce e sub merge pe zicala "Cat dai, atat face!"

Tabla: 3 - 6 EUR/mp si la fel complexitatea il poate duce la maxim 8 - 9 EUR/mp.

In sezon (respectiv toamna) pretul e la limita superioara fiindca e de lucru!

 

La restul pretul il face montatorul (poate si pe loc) cam in aceleasi limite.

 

ATENTIE: nu inseamna ca un pret mare = un acoperis montat bine si invers un pret mic = o afacere bomba!

 

Mai vorbim.

Succese!

Dragos

 

 

PS:

Multumim frumos, dar nu a cerut nimeni pe aici oferta de servicii!

Limitativa la sfaturi si ofretele va rugam sa le trimiteti pe mesajele private catre cei care le solicita.

Daca doriti sa va faceti reclama aveti o sectiune speciala aici!

 

Succese!

Editat de Burel001
Editat citat invizibilizat cu link de reclama

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

nu ma pricep asa bine la normative dar hai sa o luam pe rand ( si ai cuvantul meu ca nici nu am cautat )pentru ca mie imi pare ca undeva te contazici singur :

1- "vant, ploaie, zapada si printre ele si coeficientul seismic care le multiplica" din cite imi aduc eu aminte din fac acestea nu sunt constante pentru toate zonele tarii deci nu cred ca acea valoare (650) este aceeasi pentru toata tara.

2- reducerea de material nu o faci doar la partea lemnoasa . daca spui de la inceput arhitectului ca vrei sa acoperi casa cu un sistem de invelitoare usor sunt convins ca va redimensiona toate elementele constructiei incepand cu fundatia si teminand cu capriorii acoperisului.

3- izolarea termica- dupa spusele tale cei care stau la bloc la ultimul etaj nu ar trebui sa aiba nici un fel de problema da izoleaza tavanul cu un material izolator.ei bune eu am un prieten care a facut asa ceva si cu toate astea noaptea are mari probleme cu caldura . toata ziua tavanul inglobeaza caldura pe care noapte o transfera mediului si corpurilor apropiate astfel ca o mare parte ajunge si in casa.

4- tabla se incalzeste foarte usor dar trebuie sa retii ca se raceste la fel de usor si daca la interior ai o izolatie bine realizata ( nu doar vata minerala intre capriori cu fac marea majoritate ) vei avea o temperatura acceptabila.

5- ai adus vb de absorbtia apei dar nu ai spus nimic despre dezavantajele ei ( apropos la tabla aceasta este 0 ).

cu cit un corp absoarbe mai multa apa cu atat va avea mai multe probleme iar datorita fenomenelor de dilatare aparute la temperaturi scazute ( apa marindu-si volumul incepe usor usor sa macine tigla )

6- tabla linsa nu stiu ce este dar daca e vb despre tabla lisa ( plana ) te-ai documentat gresit . acele date furnizate de tine se refera la tabla tip tigla metalica ( tigla metalica fara a da numele unei firme sa nu zici ca facem reclama :yahoo: )

tabla plana sau lisa necesita o panta minima mai mica.

7- nu am nimic cu cei de la bramac dar as vrea sa stiu pe ce te bazezi in momentul cind faci afirmatia ca este o tigla foarte buna ( daca tot le faci reclama )

 

si tie iti doresc multe succese si in cazul in care consideri ca am gresit cu ceva te rog sa ma corectezi .

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×