Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
MissHyde

O-ntrebare mica am...

Rate this topic

Recommended Posts

HMMM...eu am o alta intrebare ce mereu ma obsedeaza: de ce in filme trebuie mereu sa ploua la o inmormantare???E ca un facut!!! De ce nu e soare si frumos???

La fel e si cu crimele...mereu se arata in filme noaptea in diverse locuri caci e mai cu suspense si intunericul fiind o chestie psihologica in mintea omului inca de mic copil(teama de intuneric)creaza o forta si o tensiune si mai mare decat daca ar fi ziua facute.In acelasi timp,ziua se petrec mai rar crimele fiindca poti fi vazut si chiar si in mintea criminalului este o treaba psihologica sa se simta ascuns de intuneric sa-si infaptuiasca crima.In mintea lui,ii da sanse mai mari de a scapa nevazut si deci sa nu fie prins ori identificat de martori.

In privinta furtunilor..e cam la fel cu ploaia la inmormantari...creaza un efect mai dramatic situatiei si la fel o senzatie de mister si rece,precum e si crima.

Am studiat mult film si psihologia filmului si cinematografie pt. ca mi-a folosit mult la arta mea de storyboards in a crea imagini pt. regizor cat mai dramatice din unghiuri diverse pt. a da o angoasa spectatorului.Ar fi banal sa pui 2 persoane vorbind la masa dintr-un straight shot indiferent ca vorbesc de mancare:)dar daca-i pui intr-un unghi de sus vazuti sau de jos in perspectiva ,deja ai creat o stare!! va spune ceva spectatorului si la fel va iesi din monotonie si plictis.Un film trebuie sa aiba actiune in imagini si chiar daca nu este scris inj scenariu ca e actiune.Il faci mai interesant si tine atentia captiva.Desigur ca vei "arunca" si cateva imagini "calme" si banale,tocmai pt. a crea o balanta intre actiune si calm,dar si asta este precum ..linistea de dinaintea furtunii:)

 

Asa ii tii pe spectatori cu ochii lipiti de ecran.Nu-i vorba doar de filme de actiune,dar poti folosi astfel de psihologie si unghiuri si la filme mai poetice si romantice ori drame.Deci gandeste-te ca,contrastele de lumina/intuneric joaca un rol f important in orice imagine.Si daca arunci o noapte furtunoasa si un far departe creaza o si mai mare tensiune.Totul e psihologic.Hitchcock,marele geniu al suspensului spunea ca poti lua un pahar cu lapte obisnuit si daca-l filmezi stand pe o masa intr-un anume unghi si lumina dramatica,deja creezi in mintea spectatorului idea ca ceva nu e in regula cu ..laptele ala!!!

daca e cumva..otravit?? Cred ca te-am lamurit cumva:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite,am gasit cateva fragmente de storyboards ce am ilustrat mai acum cativa ani pt. un serial de crima din USA numit"Criminal minds" nu stiu daca esti familiara cu el sau daca e la TV in RO...e de multi ani insa in USA si e de succes.Dupa felul in care am creat fiecare imagine=shot in the movie,observi ce ti-am scris mai sus.Totul sta in cta mai mult dinamism chiar si cand e ceva static.Daca studiezi cu atentie fiecare imagine,vei vedea ca e plina de actiuna,deci nu e monotonie si plictis.Inca ceva= imaginile nu trebuie sa aiba detalii in ele .Ceea ce e important conteaza.La fel,sunt sute si sute de desene care faci la un film.Uneori mii.Dar regizorul va folosi imaginile tale pt a filma.E pacat ca noi artistii de storyboards nu capatam mare credit pe chestia asta...suntem trecuti ultimii pe la coada dupa ce filmul s-a terminat si e lista aia ca lumea pleaca din sala deja:):)Deh...o rotita mica in marele ansamblu.

 

Peace

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×