Jump to content
Forum Roportal
element22

Tratat despre ezoterismul antic

Recommended Posts

Textul nu este luat de pe internet ci cules de mine dintr-o serie de scrieri !

2u356kbg3h1ov9tvyl.jpg

Ma voi ghida dupa dovezi scrise, voi cita din Plinius care descrie cum a inceput magia , da diverse nume ,parerea lui despre magie , opiniile romanilor despre practica magiei ,beneficii si voi da cateva exemple de "leacuri magice". ceea ce este scris in paranteza este adaugarea mea

*Sugerez sa va mai documentati din istorie si filozofie despre unele referiri din text ,care nu este unul usor de inteles* in toate nelamuririle va stau la dispozitie Nu am dat copy-paste la vreun text dp net-pt ca nu se gaseste, este scris dintr-o carte.

 

PLINIVS - NATVRALIS HISTORIA -cartea 30

 

""Nu e nici o indoiala ca a aparut mai intai din medicina si sub aparenta salvarii pe care ne-o aduce caci spune Piliniu nu exista nimeni care sa nu fie lacom sa-si cunoasca viitorul si sa nu fie convins ca pentru acesta trebuie sa-si indrepte atentia spre cer. Stapanind astfel sentimentele omenesti cu un intreit lant,magia a crescut incat astazi domneste peste o mare parte din neamuri ,iar in Orient ii porunceste regelui regilor.( Regele Persilor)

E dincolo de indoiala ca s-a nascut in Persia,din Zoroastru,caci sursele concorda din acest punct de vedere.NU concorda insa asupra altui fapt daca Zoroastru a fost unul singur sau a mai existat dupa aceea un altul. Eudoxus,care considera ca magia trebuie socotita cea mai stralucita si mai folositoare dintre sectele filozofice,ne transmite ca Zoroastru a trait cu sase mii de ani (probabil 600 sau 1000 cel mult) inainte lui Platon .Hermippus ,care a scris cu mare precizie despre aceasta arta in intregul ei si a comentat cele doua milioane de versuri compuse de Zoroastru (sceptic think ,versurile pentru antici erau folosite ca incantatii magice,o asemarare cu runele nordice si mantrele -puterea cuvantului ) ,adaugand si indice la cartile lui,spune ca maestrul care l-a instruit pe Zoroastru a fost Agonaces si ca acesta a trait cu 5000 de ani inainte de razboiul Troiei.De mirare intre toate e faptul ca aceste amintiri si aceasta arta au supravietuit o vreme atat de indelungata ,cu toate ca lipseau comentariile scrise din intervalul scurs,astfel ca traditia nu era pastrata de o succesiune neintrerupta de intermediari straluciti.

Cati dintre noi ii cunosc ,fie si numai din auzite pe magii carora li se mentioneaza doar numele: pe mezii Apusorus si Zaratus , pe babilonienii Marmarus si Arabantiphocus sau pe asirianul Tarmoendas de la care nu a ramas nimic scris? se socoteste ca nu altfel trebuie inteles Prometeu ,nici canturile sirenelor iar Circe si chemarea mortilor numai in felul acesta se pot interpreta. (prin magie,Pliniu ne indica diverse exemple din mitoloogiile antice ).

Nimeni nu a explicat in ce fel a ajuns magia la Telessus ,cetate foarte religioasa,nici cand a trecut la maicile tesaliene,nume sub care a fost cunoscuta vreme indelungata in tinuturile noastre (romane) ,chiar daca magia era cu totul straina acelui neam ce se multumea cu medicina lui Chiron si cu fulgerul lui Marte. Adevarul este ca ma minunez cum faima magiei s-a lipit atat de tare de supusii lui Ahile incat chiar Menandru ,scriitor inzestrat cu o finete fara egal si-a intitulat Tesaliana o comedie despre ceremoniile misterioase pe care le indeplinesc niste femei pentru a cobora luna.Eu as crede ca Orfeu a fost cel care a dus acolo,din vecinatate,aceasta superstitie,transpunand-o din medicina,daca magia nu ar fi total straina de Tracia,tara lui.

 

Cel dintai care a tratat subiectul si i s-au pastrat scriile este Osthanes (desigur acum nu s-a mai pastrat nimic) ,care l-a insotit pe Xerxes ,regele persilor ,in razboiul dus impotriva grecilor; el a raspandit pe drum ,ca sa spunem asa,semintele acestei arte monstruase ,(spune el) otravind lumea peste tot unde a trecut.Sursele cele mai credibile il aseaza cu putin inaintea lui pe un alt Zoroastru,din Proconnesus,Acest Osthanes a adus neamurile grecesti la nebunia magiei . (dupa care sunt preluate cele romane, medievale si civilizatia moderna) Cu toate acestea,eu bag de seama ca toata Antichitatea a cautat in magie cea mai intalta stralucire a gloriei literare.Pitagora,Empedocle,Democrit,Platon au luat drumul marii ca sa o invete chiar daca au plecat mai degraba in exil decat in calatorie,iar la intoarcere au predicat magia si au socotit-o in randul misterelor. Democrit l-a pus in lumina pe Apollobeches coptul,pe Dardanus fenicianul; a cautat volumele lui Dardanus in mormantul lui si si-a publicat propriile opere intemeindu-se pe invatatura celor doi. Se stie doar ca el ,mai mult ca altii,a strecurat in suflete atractia pentru magie.Cele doua arte - medicina si magia au inflorit impreuna ,in epoca in care una stralucea prin Hipocrate (parintele medicinei) ,cealalta stralucea prin Democrit ( a fost si filozof ,a condus scoala atomista , cu mii de ani inainte sa existe teoria atomului ) in vremea razboiului peloponesiac din Grecia.

Mai exista o secta magica ,legata de Moise si de Iannes si de Iotapes si de evrei,dar la multe mii de ani dupa Zoroastru. (ce multe "si-uri ,doar citez) Mult mai recenta este secta cipriota.Nu lipsita de insemnatate a fost autoritatea cu care a investit magia,in vremea lui Alexandru cel Mare,al doilea Osthanes,care a avut cinstea de a-l insoti pe rege si de a strabate aproape toata lumea.

Si la populatiile italice(romani) exista cu siguranta urme de magie in cele Douasprezece Table ( cele 12 table reprezinta prima lege scrisa a romanilor ,este si primul exemplu de drept public si privat 449 i.e.n Table VII,3 : oricine care prin magie si incantatii previne graul sau alte culturi de cereale sa creasca sa fie sacrificat lui Ceres ) Abia in anul 657 al Romei,sub consulatul lui Gnaeus Cornelius Lentului si Publius Licinius Crassus, a fost promulgat un decret care interzicea sacrificarea unui om;este vadit ca pana atunci se celebrau sacrificii monstruoase. Invocari ale trasnetelor prin anumite rituri si rugaciuni sunt atestete in anale.In Etruria exista o veche legenda potrivit careia orasul Volsinii a avut parte de un trasnet numit Volta,care fusese invocat de regele Porsina dupa devastarea ogoarelor de catre un monstru care de apropia de oras.(trasnet invocat ,numit Volta ,hm interesant,o arma electrica volta-voltage?)

Galiile ,oricum au fost pana in zilele noastre stapanita de magie.Abia sub principatul lui Tiberius Caesar au fost indepartati druizii galici si toata aceasta speta de profeti si de medici.Dar la ce bun sa amintesc de o arta care a trecut Oceanul si a patruns pana in locurile in care natura nu este altceva decat un pustiu?Chiar si astazi Britania celebreaza(sarbatoreste) in delir magia ,in ceremonii grandioase ,de s-ar putea crede ca sunt venite de la persi...In felul acesta nu li se datoreaza romanilor ,caci ei au indepartat aceste monstrozitati ,in care era un semn de adanca pietate sa ucizi un om si era o practica pe deplin sanatoasa sa il mananci.

Dupa cum relateaza Osthanes exista mai multe specii de magie . Caci aceasta se foloseste de apa,de sfere,de aer,de stele ,de faclii,de lighene.de securi si de multe altele pentru a promite o prorocire'in plus, promite convorbiri cu umbrele celor morti ; pe toate acestea le-a dat in vileag,ca desarte si mincinoase imparatul Nero.Patima sa pentru magie nu era cu nimic mai mica decat patima sa pentru lira ,Nero a abandonat-o.Macar de ar fi consultat in presupunerile sale umbrele mortilor sau orice alta divinitate,mai degraba decat sa-si indrepte cercetarile spre bordeluri si prostituate.Zeii nu se supun celor care au pistrui.Dar Nero nu avea,venise la el magul Tiridates pe jos,pentru ca magii considera nefast sa calatoresca pe mare,sa scuipi in mare sau sa siluiesti natura cu alte nevoi umane.Il initiase pe Nero la ospete vrajitoresti si totusi i-a dat un regat nu a reusit sa invete de la el magia.Ne ramene asadar convingerea ca magia este de nedovedit ,nelegiuita ,desarta,avand totusi ceva aparenta de adevar,de care se leaga insa numai artele otravurilor,nu cele magice.(magia era folosita pentru potiuni si otravuri).Isi poate oricine imagina cum au mai mintit magii din vechime daca gramaticul Apion,a scris ca planta cynocephalia ,care in Egipt este numita osiritis,este de folos in divinatie si impotriva oricaror otravuri,dar ca,daca este smulsa in intregime,pe data cel care o smulge moare;si a mai scris ca el insusi chemase umbrele pentru a-i pune lui Homer intrebari despre patria in care se nascuse si despre parintii sau,numai ca nu indraznea sa declare ce ii raspunsese.

Magii cred in maruntaiele animalelor mai mult decat in orice altceva ,dupa parerea lor ,nici un alt animal decat cartita nu este mai potrivit practicilor religioase,scoaterea maruntaielor este folosita in preziceri si arta divinatiei.""

- Urmeaza o serie de "leacuri magice" folosite de magi de ex :" durerile de dinti se lecuiesc purtand ca amuleta un dinte smuls de la o cartita vie". "sunt unii magi care poruncesc sa se manance de doua ori pe luna un soarece pentru a tine departe durerile.Viermii de pamant fierti in ulei si introdusi in ureche pe partea dureroasa aduc o usurare a durerii,cenusa lor daca e pusa in dintii cariati,ii face sa cada usor." ...

 

In total 854 leacuri,inseamnari si observatii.

Bibliografie :

Autori romani : Marcus Varro .Nigidius . Marcus Cicero , Sextius Niger care a scris greceste,Licinius Macer.

Autori greci : Eudoxus . Aristotel , Hermippus, Homer , Apion , Orfeu , Democrit , Anaxilaus .

Medici : Botrys , Apollodorus, Menander, Apollodorus, Menander, Archedemus , Aristogenes , Xenocrates , Diodor, Chrisip filozoful , Orus , Nicander, Apollonius din Pitane.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

g889dwi2g6ptgfsxg4q.gif

Textul nu este luat de pe internet ci cules de mine dintr-o serie de scrieri ! Inca mai lucrez la el !

 

Epopeea lui Ghilgames :

 

Ghilgames a patruns totodata si taina tuturor lucrurilor,

el s-a impartasit din toata intelepciunea lumii

a vazut ceea ce era tainuit si a cunoscut ceea ce a ramas ascuns oamenilor.

a dat in vileag vremile dinaintea potopului.

...............

doua treimi din el sunt divine si o treime omeneasca

forma trupului ii dezvaluie firea:

mama sa NInsun, (sotia zeului Lugalbanda) l-a inzestrat cu o indoita parte divina.

...............

Aruru (zeu) isi spala mainile,framanta lutul,scuipa peste el :

si asa il fauri,acolo in pustiu,pe Enkidu,razboinicu .

...............

Ninsun,inteleapta si atotstiutoare ii spune lui Ghilgames:

"stelele cerului sunt tovarasii tai"

................

o,munte,spuse el,fa sa mi se arte un vis despre enkidu ...

si muntele facu sa i se arate un vis despre Enkidu,

muntele-i trimise si pentru el o prevestire.

............

(zeita Istar catre ghilgames) voi pune sa ti se pregateasca un car din lapislazului si aur

rotile ii vor fi din aur , osiile din electrum

il voi inhama cu diavoli ca niste vijelii,in loc de catari.

............

omul-scorpie ii striga nevestei sale:

trupul celui care vine catre noi e carne din carnea zeilor.

.....doua treimi din el sunt divine,ar o treime este omeneasca.

(ghilgames vrea sa afle secretul nemuririi de la Uta-napistim ,unicul supravietuitor al Potopului,singurul care a capatat de la zei nemurirea)

Uta-napistim : am sa-ti destainui,Ghilgames , un lucru ascuns, o taina a zeilor pe are ti-o voi spune numai tie.

Suruppak e un oras pe care-l cunosti,

asezat pe malul Eufratului :

in acest oras,in vreamea de demult ,locuiau zeii,

Dintr-o data ,zeii cei mari hotarara sa dezlantuie Potopul

Omul din Suruppak ,fiu al lui Ubar-Tutu,

darama-ti casa,fa-ti o corabie,

lasa bogatiile,cata sa-ti scapi viata,

dispretuieste bunurile pamantesti,pastreaza-ti vie suflarea vietii,

si incarca in corabie orice samanta de viata !

....

Cea de-a cincea zi.am cladit schelele corabiei:

suprafata ii era de un iku (circa 3600 m2 ) ,laturile i se ridicau la 120 de coti ( 1 cot = 0,50 metru) ,marginea de sus era un patrat cu latura de 120 de coti

Am oranduit sase punti una peste alta,

despartind asfel corabia in sase caturi

si in fiecare din ele am facut noua despartituri.

Am varat in coasta tarusii de mare,

nu am uitat nici prajinile si am pus tot ce era de trebuinta.

Am varsat sase sar-uri (3600 de unitati, adica 180 de hectolitri)de asfalt in cuptorul pentru reparatie al vasului si am varsat inca trei sar-uri de smoala.

....

Am incarcat corabia cu tot ce aveam

am incarcat-o cu toti banii pe care ii agonisisem

-- cu tot aurul pe care-l stapaneam

-- cutot ce era datator de viata

--mi-am urcat pe corabie toate neamurile si prietenii

am urcat turme ratacitoare ,fiare salbatice,precum si pe toti mestesugarii

.....................

Anunnakii (zeii pamantuli si ai universului pamantesc) invarteau torte deasupra capului

Si cu flacarile lor dadeau foc tarii !

... Nu se mai vedea om cu om,oamenii nu se mai zareau din inaltul cerului.

Atunci zeii se inspaimantara de potop,

dadura inapoi si urcara din nou pana in cerul lui Anu ( partea cea mai intalta a cerului,dincolo de atmosfera pamanteasca)

....

Cand a sosit ziua a saptea,

am dat drumul unui porumbel si l-am lasat sa plece.

negasind nici un locsor unde sa se aseze ,a facut cale intoarsa

...

Mai inainte vreame ,a spus el, Uta-napistim (numele inseamna viata vesnica) era faptura omeneasca,

acum el si sotia lui sa fie asemenea noua,zeilor.

....

Ei bine iata un mijloc: sa nu dormi timp de 6 zile si 7 nopti.

Priveste-l pe omul acesta care doreste nemurirea

Somnul se lasa peste el,ca o ceata.

..................

Ei bine, o sa-ti dezvalui, Ghilgames, o taina,

o sa-ti spun un lucru nestiut oamenilor.

Priveste aceasta buruiana ,asemanatoare lyciului (arbust spinos,cu flori vinetii ,trandafirii,galbene sau albe,catina)

spinii ei sunt ca ai trandafirului,asa ca iti va intepa mainile,

dar daca vei apuca aceasta buruiana,vei dobandi nemurirea.

...buruiana asta e leac impotriva spaimei,prin ea omul va dobandi vindecarea desavarsita,

numele ei va fi "batranul-intinereste",

eu insumi voi manca din ea si ma voi intoarce la anii mei tineri!

 

Euripide - medeia :

 

Medeia apare plutind deasupra palatului,cu cadavrele copiilor ,intr-un car tras de dragoni,trimis de Helios.Sparele mi-a dat un car cu aripi ,drept metrez in fata bratului dusman.Medeia se inalta cu cadavreke copiilor si dispare dusa de carul inaripat.

 

Plutarh - Isis si Osiris :

 

Despre daimoni:

 

...Tifon , osiris si isis , cred,mai degraba ca ei au fost niste daimoni puternici (daimonul lui Soracte,ca aceia despre care PLaton,Pitagora ,Xenocrate is Hrisip ,dupa cum ne-amu transmis cei mai vechi teologi,spuneau ca sunt cu mult mai presus decat semeniii lor si ca au puteri superioare firii omenesti. In acestia,divinitatea insasi nu este nici pura,nici neamestecata,in ei intelegerea spirituala din suflet convietuieste cu senzatiile trupesti,ei simteau placerea,durerea si toate celelalte suferinte din aceasta fire si care aveau asupra lor o putere mai mare sau mai mica; caci in daimoni ca si in oameni pot exista si binele si raul intr-o masura diferita.Ca ce scriu grecii despre giganti si despre TItani ,despre unele fapte nedemne ale lui Saturn,despre lupta dintre Apolo impotriva lui Piton,despre fuga lui Bachus si despre peregrinarile lui Ceresm nu se deosebesc cu nimic de intamplarile puse in seama lui Osiris si a lui Tifon.Mai trebuie sa ne amintim si alte lucruri ce sunt obiectul secret al misteriilor si al initierilor ,dar care sunt ferite cu grija de privirile si de cunoasterea multimii.

Vedem ca si Homer vorbeste despre oameni mai presus decat ceilalti, asemanatori cu zeii ,caci sunt "Fiinte nemuritoare cu intelepciune adanca". Numai ca el se foloseste fara discernamant de numele daimonilor ,fie ei buni sau rai:

"mandre daimon,vino cu mine mania ta sa-ti potolesti:

pentru ce vrei tu pe greci de curaj sa-i lipsesti?

ca un daimon cumplit, la al patrulea asalt

se arunca asupra lui

...Mai spune tot el :

Neinduratorule daimon! Ce rau ti-au putut face tie

nenorocitii troieni,pentru ca tu,cu brate-nsangerate,

sa le aprinzi si sa le darami frumoasele palate?

Ele ne arata prin aceastea ca daimonii au o fire amestecata si ca vointa lor este schimbatoare.

Hesiod spune ca daimonii buni sunt casti si puri,ca le sunt de ajutor oamenilor si vegheaza asupra lor : "caci acelora care sunt regibinefacatori, ei le dau bogatie."

Platon ii vede ca pe niste mesageri,mijlocitori intre oameni si zei,care fac sa fie auzite in cer glasurile si rugaciunile muritorilorsi care pot,apoi sa primeasca raspunsuri prin oracole,precum si alte binefaceri ale acestor entitati atotputernice.Platon le atribuie zeilor din Olimp toate cate se afla pe dreapta si numerele fara sot ,iar daimonilor -- si numerele cu sot.

Empedocle spune ca daimonii sunt suflete pedepsite pentru greselile si pacatele pe care le-au savarsit.

"in vastul hau al marii le arunca cerul.

Si unda in care cad pe data le respinge,

Le azvarle pe pamant ,sub soarele ce frige.

In haul de aer le absoarbe astrul

In veci de veci sunt imbrancite astfel,

dintr-un loc intr-altul. "

Dupa ce si-au ispasit pacatele prin astfel de chinuri,sufletele revin la starea lor dintai si isi reocupa locul cuvenit dupa firea lor.Despre Tifon se spun aceleasi lucruri ca si despre daimoni.

Isis si Osiris , ca daimoni buni ce se aflau au fost preschimbati in zei si,ca in cazul lui Hercule si Bachus,au primit pe buna dreptate cinstirile ce se aduc zeilor ,pentru ca ei au peste toate cele ce sunt cea mai mare putere,dar mai cu seama peste cele pamantene si subpamantene.

Socrate spunea ca mereu alaturi de el se afla un daimon care il indrumeaza.

 

Despre cultul lui Serapis :

pzhx9wbv2tezoigpngcd.jpg

 

Se spune ca Ptolomeu Soter ( a infiintat cultui lui Serapis,conducator elenic al Egiptului antic) ,intr-o noapte a avut un vis in care i s-a aratat colosala statuia a li Pluton aflata la Sinope,(capitala Bitiniei) el nu vazuse niciodata statuia aievea si nici nu stia cum arata .In vis,colosul i-a poruncit sa-l aduca degraba in ALexandria.Insa cum nu stia in ce loc se afla,a povestit unor prieteni visul si spre mirarea tuturor ,un om ce se numea Sosibius ,ce calatorise mult,se infatisa imparatului spunandu-i ca el a vazut la Sinope pe Soteles si Dionysius ,care dupa amar de vreme si infruntatnd multe piedici ,au reusit sa ridice colosul sisa-l transporte la Alexandria indeplinind porunca impratului...Pe statuie erau figurati un cerber si un dragon,si-au dat seama ca il reprezenta pe Pluton si l-au convins pe Ptolomeu ca acesta era si Serapis.Fireste ca,la Sinope ,nu era cunoscut cu numele acesta,dar odata ajuns la Alexandria i s-asps astfel(cultul lui Serapis ,templul Serapion), caci asa il numesc egiptenii pe Pluton.Mai intelept este sa credem ca Osiris este acelasizeu ca si Bachus,iar Serapis este Osiris ce a primit acet nume cand a trecut in alta fire,caci numele lui Serapis se da tuturor celor in care s-a savarsit aceasta schimbare,asa cum bine stiu toti cei care au fost initiati in misteriile lui Osiris.In schimb, gasesc mai cuminte ideea ca numele lui Serapis deriva de la un verb ce inseamna "miscare vioaie",psun ca el exprima miscarea universului.Altii spun ca serapis este combinatia dintre Apis si Osiris.

 

Despre natura zeilor:

Insa cum zeii sunt creatorii tuturor roadelor pamantului,pe care ni le ofera din belsug si cu darnicie pentru toate nevoile vietii,prin acestea ,recunoastem ca ei sunt zei si nu credem ca ar trebui sa fie altii la un popor si altii la alt popor,nu alti zei pentru barbari,altii pentru greci, altii pentru popoarele din nord si altii pentru popoarele din sud.Asa cum soareele ,luna ,cerul pamantul si marea sunt ale tuturor oamenilor,chiar daca fiecare neam le da un alt nume ,exista o singura ratiune suprema care a facut acest univers si o unica providenta care il conduce (demiurgul lui Platon), in al doilea rand ,daimonii il gospodaresc impreuna cu ea si au,la diferite popoare ,denumiri si ceremonii diferite ce sunt stabilite prin lege.Preotii ce slujesc cultul lor ii infatiseaza sub forma unor simboluri,dintre care unele sunt mai obscrure ,altele pe intlesul tuturor,.dar care toate,indruma spre cunoasterea lucrurilor divine. Pe de alta parte,acest drum nu este lipsit de primejdii. caci unii ratacesc de la calea cea adevarata si cad in superstitii. altii dorind sa ocoleasca mlastinile mocirloase ale superstitiilor ,se arunca orbeste in prapastia ateismului.

Asadar,trebuie ca gandirea si filosofia sa ne fie calauze pentru a ne initia in mistere,astfel incat saavem numai ganduri pioase fata de spusele ce se asculta in temple si asupra ceremoniilor pe care le vom vedea ca se fac acolo.

 

Despre Tetractys:

xut01p2iunctp0wzdcdb.jpg

 

Tetractysul - acest numar misterios format din 36 de unitati pe care ,cum bine se stie ,se jura ei infricosat,are denumirea de lume,fiind compus din primele 4 numere pare si din primele patru numere impare luate impreuna.Asadar,daca cei mai respectabili filosofi n-au crezut necesar sa dispretuiasca substantele neinsufletite ,cu atat mai mult noi nu trebuie sa trecem nepasatori peste aceste asemanari dintre vietuitoarele insufletite din lumea sensibila,capabile de pasiuni si de convingeri morale.

Tetractysul este un termen pitagoric prin excelenta si el reprezinta tetrada (4),respectiv , 1+2+3+4 =10 .Pentru pitagoricieni ,tetractys-ul reprezenta un concept magic,prin posibilitatile lui demonstrabile,atat din punct de vedere matematic,cat si din punct de vedere logic,filosofic si mistic.In primul rand,pentru ca este un numar ce poate fi figurat intr-un triunghi echilateral si,mai ales ,pentru ca el conduce la importanta decada(deca-10 greaca),enigma binara,considerat de pitagorici NUmar Pur sau Divin, desavarsit ,preexistand inca dinaintea Creatiei in Demiurgul insusi,ce a creat folosindu-se de decada.Din aceasta cauza ,adeptii lui Pitagora considerau decada "numar al lumii",reprezentand cosmos-ul ,pentru ca reprezinta dublul pentadei (5) un alt numar magic pentru filosofii din acest cerc de ganditori ,pentru ca reprezinta suma unitatilor din tetractys ,dar si a punctelor din triunghiul echilateral prin care poate fi figurat.

Juramantul pe Tetractys se practica atat pentru a impune pastrarea unor mistere ezoterice ascunse in acest numar,cat si pentru a impiedica divulgarea unor secrete de ordin matematic.Textul lui este redat in "versurile de aur"atribuite lui Pitagora : "Ma jur pe cel care ne-a sadit in suflet sacra Tetrada /izvorul Naturii al carei curs e vesnic /izvor al etern curgatoarei naturi."Pitagoreii obisnuiau sa spuna rugaciuni catre decada: "Binecuvanteaza-ne ,numar divin,tu care i-ai zamislit pe zei si pe oameni.O ,sfant ,sfant Tetraktys ,tu care cuprinzi radacina si izvorul suvoiului vesnic al creatiei !Caci numarul divin incepe cu unitatea pura si profunda si atinge mai apoi numarul sacru 4; apoi el o zamisleste pe mama a toate cate sunt,care leaga totul,cel dintai nascut,cel care nu greseste niciodata,care nu pregeta niciodata,Zecele sacru,care tine cheia tuturor lucrurilor.Numarul misterios 36 se refera tot la decada si reprezinta suma primelor patru numere impare (1 +3 +5 +7) adunata cu suma primelor numere pare (2+4+6+8), 16+20=36. Poate nu tocmai intamplator,anul calendaristic egiptean era impartit in 36 de decade; aceste decade erau grupate cate trei ,alcatuind 12 luni la randul lor ,impartite in 3 anotimpuri ,fiecare dintre ele cuprinzand catre 4 luni sau o tetrada.

 

Se incheie scrierea lui Plutarh...

 

Misterele Eleusiene

 

 

Demetra (la romani Ceres) - este una dinzeitele cele mai venerate ale Greciei antice.Ea este zeita fertilitatii si a agriculturii,venerata indeosebi de plugari.In cinstea ei, in Grecia se organizau pretudindeni numeroase serbari.Este caracteristic ca in poemele lui Homer zeita Demeter este lasata oarecum pe planul al doilea.Acesta dovedeste ca grecii au inceput s-o considere ca fiind zeita cea mai mare atunci cand agricultura devenise ocupatia lor principala si cand crestearea animalelor isi pierduse din importanta de odinioara.

Misterele eleusiene se bazeaza pe mitologia greceasca - in special pe povestea Demetrei care hotaraste sa ii dea lui Demofon nemurirea.Demetra il freca cu ambrozie (hrana zeilor,datatoare de nemurire) ,iar noaptea cand toti cei din casa regelui dormeau,il infasa in scutece si il punea intr-un cuptor incins.

 

Despre suflet si spectre

 

Cam tot ce se lega de suflet este explicat de Platon in care explica pentru prima data ca sufletul este nemuritor ,si este Unul cu caracteristici aparte.Nu putem sa explicam problema sufletului fara a intra in filozofia antica si platonica.

 

Conditia sufletului si definirea acestui concept sta in incepututile filosofiei. Faptul că filosofia

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic rezultat în urma contopirii a două subiecte identice ale aceluiaşi user, topicul rezultat fiind mutat de pe Religie si spiritualitate, aici, pe Astrologie si paranormal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre Atlantida - Platon Critias

n6765tjt9m55q8rujwja.jpg

 

Platon incepe cu introducerea ca Solon (fondatorul legislatiei ateniene,fondator democratiei timpurii) traduce niste scrieri ale egiptenilor in limba greaca.Scrierile au apartinut bunicului lui Critias (platon)

 

 

Intregul pamant a fost impartit intre zei, iar lui Poseidon i-a revenit insula Atlandita,acesta i-a asezat pe copiii ce ii avea de la o femeie muritoare intr-un loc din insula,loc pe care am sa vi-l descriu acum.In partea din mare era o campie ce se intindea pana catre inima intregii insule,campie despre care se spunea ca era cea mai frumoasa si cea mai roditoare. In apropiere,la 50 de statii de mijlocul ei,era un munte,nici prea mare,nici prea inalt.Pe muntele acela locuia un barbat care era unul dintre cei nascuti acolo.la inceput din pamant.El se numea Euenor si traia impreuna cu o femeie pe nume Lucippe si un copil o fata Cleito.Poseidon a dorit-o si s-a unit cu ea.Pe colina unde locuia ,zeul a construit fortificatii,inaltand diguri depamant si sapand canale pe care apoi le-a umplut cu apa din mare, alternandu-le pe cele mici cu cele mari.El a faurit doua diguri si trei canale ,toate circulare,si le-a dispus pornind din mijlocul insulei la o distanta egala unele fata de altele.Astfel,locul aparat devenise inaccesibil oamenilor,caci pe aunci nu exista nici un fel de ambarcatiuni,iar navigatia nu era inca cunoscuta.,zeul a slobozit doua izvoare,unul cald si altul rece,si a umplut pamantul cu roade bogate si de tot felul.Acolo a zamislit de cinci ori cate doi baieti gemeni, si dupa ce i-a crescut ,a imparit tintreaga insula a Atlantidei in zece parti.

Primul rege a fost Atlas. Al doilea rege a fost numit Eumelos in greaca , in limba de acolo Gadiros.......

...Urmasii lui Atlas au strans atatea bogatii,incat pana acum nici o alta dinastie de regi nu s-ar putea masura cu ei,si nici nu cred ca poata face vreuna de acum incolo.Ei dispuneam de ott ce se infaptuia in cetate si in restul tarii.Multe bogatii le veneau insa din afara tarii ,datorita intinsei lor stapaniri,dar cea mai mare parte a celor necesare vietii proveneau din insula.In primul rand metalele,dure si maleabile,care se extrageau din mine, mai ales acela sunoscut noua doar prin numele lui dar care pe atunci exista cu adevarat -- si anume oricalcul; -

Oricalc (

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Lucippe [(Leukippe- Eva, strabuna noastra) era Imparateasa atlanta(Imparateasa Soarelui -la atlanti Soarele era zeita si Luna era zeu, ulterior in patriarhat au schimbat)era si prima regina atestata a amazoanelor(Cleito, fiica era si ea Imparateasa Soarelui(regina a amazoanelor, Poseidon fiind sotul ei)] si Evenor (Neptunus)sotul ei, isi aveau templul in Insula Serpilor, apoi in Damastion si ulterior si-a mutat capitala in Har-Deal. De fapt, de aci a inceput "satanizarea" Evei(Imparateasa zdrobise-n lupta pe factiunea atlanta,desprinsa si care n-o vroiau imparateasa, devenind dujmani).O sa revin cu cateva informatii (daca-mi permiti)despre cele 10 tari atlante si despre Atlas si ceilalti imparati atlanti.

Edited by LuciaD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×