Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
alin

Formula 1

te intereseaza aceasta carte?  

4 members have voted

  1. 1. te intereseaza aceasta carte?

    • da
      6
    • nu
      8


Recommended Posts

Formula 1 de pus pe birou; cartea sezonului 2004; aproximativ 180 de pagini; fiecare cursa tratata separat si multe altele.

mai multe detalii + exemplu: http://carteaF1.go.ro

 

salut!

am venit la voi sa fac cunoscuta aceasta carte si sper ca va voi convinge ca merita cumparata. pentru asta o sa va arat un exemplu concret chiar aici pe acest topic, si anume voi "face" etapa care urmeaza: Monza, Italia; prezentarea cursei, calificarile, cursa propriu-zisa. astept orice intrebare/sugestie. multumesc!

 

 

 

 

5 septembrie

Urmeaza Monza

 

Dupa o cursa legendara (Spa) urmeaza o cursa care inseamna si mai multa istorie, care inseamna Formula 1 si Ferrari; urmeaza cursa in care familia Ferrari se va intregi. Daca ar fi sa ne luam dupa ce sa-a intamplat la Spa ar trebui sa credem ca si aici vom avea spectacol mai ales ca mai avem batalii care conteaza in clasamentul final al acestui sezon - Renault contra BAR, Williams contra McLaren, dar si din cauza ca de-acum, cei care nu mai au nimic de catigat/pierdut in acest sezon, se gandesc la urmatorul testand noi si noi solutii.

Schumi are si aici un cont in care are trecute 4 victorii, insa putem spune linistiti ca in ultimii doi ani numai el a castigat aici (in 2002 i-a dat victoria lui Barrichello, iar in acest an situatia e cam aceeasi si e posibil ca din nou Rubens sa treaca primul).

 

Castigatorii anteriori:

2003 Michael Schumacher Ferrari F2003-GA

2002 Rubens Barichello Ferrari F2002

2001 Juan Pablo Montoya WilliamsF1 BMW FW23

2000 Michael Schumacher Ferrari F1-2000

1999 Heinz-Harald Frenten Jordan-Mugen Honda 199

1998 Michael Schumacher Ferrari F300

1997 David Coulthard McLaren-Mercedes MP4-12

1996 Michael Schumacher Ferrari F310

1995 Johnny Herbert Benetton-Renault B195

1994 Damon Hill Williams-Renault FW16

1993 Damon Hill Williams-Renault FW15

1992 Ayrton Senna McLaren-Honda MP4-7A

1991 Nigel Mansell Williams-Renault FW14

________________________

 

Anii 2001 si 2002 sunt complet diferiti caci daca in 2001 Williams facea legea cu pole si cursa castigata de Montoya, iar Ferrari-istii doar locurile 2 si 4, in 2002 a venit randul masinilor rosii sa domine. Totusi, din topurile 6 ale acestor ani pare ca pneurile Michelin nu sunt chiar de lepadat pe acest circuit.

 

Rezultatele din 2001 si 2002 de la Monza (top 6):

2001

 

Grila:

1. MONTOYA 1'22"216

2. BARRICHELLO 1'22"528

3. M.SCHUMACHER 1'22"624

4. R.SCHUMACHER 1'22"841

5. TRULLI 1'23"126

6. COULTHARD 1'23"148

 

Cursa:

1. JP. Montoya 1h16:58.49

2. R. Barrichello +05.17

3. R. Schumacher +17.34

4. M. Schumacher +24.99

5. pe. de la Rosa +1:14.98

6. si. Villeneuve +1:22.48

 

2002

 

Grila:

1. MONTOYA 1'20"264

2. M.SCHUMACHER 1'20"521

3. R.SCHUMACHER 1'20"542

4. BARRICHELLO 1'20"706

5. IRVINE 1'21"606

6. RAIcacaONEN 1'21"712

 

Cursa:

1. R. Barrichello 1h16:19.98

2. M. Schumacher +00.26

3. E. Irvine +52.58

4. si. Trulli +58.22

5. si. Button +1:07.77

6. O. Panis +1:08.49

________________________

In urma cu un an, in 2003, situatia sa-a schimbat din nou, insa nu in comparatie cu 2002, ci in comparatie cu etapele anteriore Monzei in acel sezon. Michelin erau in varful de forma, iar Schumi si compania nu gaseau nici o solutie. Varful celor de la Michelin a fost insa retezat (odata cu Monza) de FIA, care a schimbat regulamentul in privinta pneurilor chiar cand Schumi avea 72 de punte, Montoya 71, iar caimi 70. Dupa ce in Ungaria Schumi luase un tur de pista de la Alonso, la cursa urmatoare, dupa schimbarea regulamentului, Michael castiga cursa de la Monza si ia o optiune serioasa in castigarea campionatului. Au existat lupte frumoase intre Schumi si Montoya, mai ales in prima parte a cursei, iar McLaren nu se descurca foarte bine - de altfel, in ultimii ani, McLaren nu sa-a descurcat deloc bine pe aceata pista. Toti pilotii (in afara de Fisico, locul 10) au facut cursa cu o strategie pe doua opriri la boxe.

 

Grila:

1. M Schumacher 1:20:963

2. Montoya 1:21:014

3. Barrichello 1:21:242

4. Raicacaonen 1:21:466

5. Gene 1:21:834

6. Trulli 1:21:944

7. Button 1:22:301

8. Coulthard 1:22:471

9. Panis 1:22:488

10. Villeneuve 1:22:717

11. Webber 1:22:754

12. Da Matta 1:22:914

13. Fisichella 1:22:992

14. Frenten 1:23:216

15. Wilson 1:23:484

16. Heidfeld 1:23:803

17. Verstappen 1:25:078

18. Baumgartner 1:25:881

19. caiesa 1:26:778

20. Alonso 1:40:405

--------------------------------------------------------------------------------

Highlights:

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei e bine sa spui sincer ce ai de spus:

Nu prea ma intereseaza! 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont de faptul ca pe langa promovarea cartii ai scris si un articol interesant mut mesajul la sport.

 

Despre carte:daca toata cartea este la fel de documentata consider ca este utila impatimitilor acestui sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calificari Monza

 

Desi dupa precalificari se anunta o zi grea pentru Ferrari Rubens a reusit pole-position-ul la Monza, iar Schumi va pleca de pe locul al treilea. Barrichello are un timp mai bun decat cel al lui Montoya - al doilea clasat - cu aproape 6 zecimi de secunda, lucru care sugereaza o strategie cu mai multe opriri la boxe pentru brazilian.

Vom vedea maine daca Barrichello va opri de mai multe ori; Barrichello a parut ca a castigat calificarile de astazi pe cel de-al doilea sector: daca dupa primul sector mai existau piloti care il bateau cu cel mult o zecime, dupa cel de-al doilea toti aveau cel putin o jumatate de secunda mai mult decat brazilianul - pe primul sector Rubens avand un timp chiar mai slab si decat Trulli.

Monza este contruit pentru motoare puternice, iar motoarele BMW si Honda sunt construite pentru circuite ca Monza; totusi, sa-a asteptat prea mult de la Pizzonia, iar el n-a reusit decat al optulea timp, in timp ce Montoya, castigatorul pole-ului de la Monza atat in 2001 cat si in 2002 va pleca de pe locul al doilea, incadrat de masinile rosii.

Locul 4 al lui Alonso (care cu motorul sau Renault a reusit sa bata ambii piloti ai echipei BAR) se poate lesne trasforma un "pole" daca si maine spaniolul va beneficia de un start "ca la carte".

Sato si-a batut coechipierul pentru a sasea oara, scorul general fiind de 8 - 6 in favoarea lui Button; in privinta japonezului insa, calificarile sunt un lucru, iar cursa cu totul altul, el nereusit prea des sa profite de masina si locul bun pe grila de start.

Castigatorul cursei de acum doua saptamani, si singurul care a aratat ca este intr-adevar capabil sa-i faca probleme lui Schumi, caimi Raicacaonen, n-a reusit decat cel de-al saptelea timp; totusi, el a castigat la Spa plecand al zecelea.

 

Grila de start:

1. R. Barrichello (Ferrari) 1:20.089

2. JP. Montoya (Williams) 1:20.620

3. M. Schumacher (Ferrari) 1:20.637

4. F. Alonso (Renault) 1:20.645

5. te. Sato (BAR) 1:20.715

6. si. Button (BAR) 1:20.786

7. ca. Raicacaonen (McLaren) 1:20.877

8. A. Pizzonia (Williams) 1:20.888

9. si. Trulli (Renault) 1:21.027

10. de. Coulthard (McLaren) 1:21.049

11. R. Zonta (Toyota) 1:21.520

12. M. Webber (Jaguar) 1:21.602

13. O. Panis (Toyota) 1:21.841

14. C. calein (Jaguar) 1:21.989

15. G. Fissichella (Sauber) 1:22.239

16. F. Massa (Sauber) 1:22.287

17. N. Heidfeld (Jordan) 1:22.301

18. G. Pantano (Jordan) 1:23.239

19. Z. Baumgartner (Minardi) 1:24.808

20. G. Bruni (Minardi) 1:24.940

 

 

Calificarile intre coechipieri - dupa Monza (XV):

M. Schumacher - R. Barrichello: 12 - 3

JP. Montoya - R. Schumacher: 7 - 2

JP. Montoya - M. Gene: 2 - 0

JP. Montoya - A. Pizzonia: 3 - 1

ca. Raicacaonen - de. Coulthard: 9 - 6

F. Alonso - si. Trulli: 7 - 8

si. Button - te. Sato: 9 - 6

G. Fisichella - F. Massa: 10 - 5

M. Webber - C. calein: 13 - 2

O. Panis - C. da Matta: 7 - 5

O. Panis - R. Zonta: 2 - 1

N. Heidfeld - G. Pantano: 12 - 2

N. Heidfeld - te. Glocca: 1- 0

Z. Baumagartner - G. Bruni: 5 - 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari, Ferrari, Ferrari...

 

 

Ca Ferrari au castigat deja ambele titluri in acest sezon, si ca sunt cu o clasa peste restul echipelor, o stiam demult, dar ca sunt cu doua clase deasupra tuturor, de-abia astazi am aflat; si am aflat cu placere, caci italienii au facut spectacol la ei acasa si noi ne-am bucurat de o cursa extraordinara.

Factorul decisiv care a dus la spectacolul din aceasta dupa-amiaza a fost vremea, iar Ferrari au fost cei care sa-au adaptat cel mai bine la aceste conditii, desi pareau, dupa primele tururi - atunci cand masinile lor se aflau pe locurile 14 si 15, pur si simplu invinsi. Ploaia de dinaintea cursei a facut ca pe pista sa existe atat portiuni umede cat si uscate, unii dintre piloti luand startul pe penuri de uscat, altii pe intermediare. Barrichello a plecat ca din pusca de pe grila, si ajutat de pneurile intermediare si rezervorul aproape gol, pusese la un moment dat, opt secunde intre el si Alonso; a trebuit sa intre la boxe si dupa ce a iesit sa-a alaurat lui Schumi - acesta ajunsese in coada plutonului dupa o piruieta in a doua sicana a circuitului (ajutat probabil de un alt pilot). Asa a inceput nelinistea tifosilor. Nimeni n-ar mai fi crezut ca strategia cu mai mutle opriri a lui Rubens va da roade, si determinarea si talentul lui Schumi vor aduce o nesperata dubla pentru Ferrari. Nu trebuie totusi sa subestimam nici "ajutorul" primit din partea pneurile Bridgestone fiind cunoscut faptul ca gumele japoneze se descurca mai bine pe vreme rece.

Pilotii Williams, toti patru - Montoya, Pizzonia, Button si Webber - n-au reusit prea multe... Button a putut tine piept lui Alonso (Renault oricum nu are masini pentru circuite de pura viteza), insa imediat ce a fost ajuns de Schumi a trebuit sa se dea urgent la o parte; Montoya n-a reusit sa-la depaseasca pe Alonso si a terminat de-abia pe locul 5 dupa ce fusese pe 3 in spatele lui Alonso; Pizzonia a scurtcircuitat de mai multe ori si nu la-a putut depasi pe Coulthard, sa-a jucat prea tare fiind la un pas de a produce un dublu abandon (al lui si al lui Coulthard) cand mai erau doar 2 tururi de parcurs.

BAR trece odata cu aceasta cursa pe locul 2 la general, iar transformarea pe care a suferit-o aceasta echipa intr-un singur an devine evidenta. E pacat totusi sa vezi ca Button urca pe podium, iar Sato, dupa ce se calificase in fata lui reuseste numai un loc 4 (si asta datorita abandonurilor lui Alonso si caimi) desi nu are probleme tehnice. Termenul anuntat de comisia care analizeaza cazul Button este 26 septembrie - exact data Marelui Premiu al Chinei - si atunci va sti si BAR daca are nevoie de un nou pilot si poate va face alegrea corecta si va readuce in Formula 1 un om care stie sa se bata si sa castige.

Ferrari este cu doua clase pentru restul echipelor, dar reciproca suna parca mai "dureros": restul echipelor sunt cu doua clase mai jos decat Ferrari, iar astazi sa-a vazut din nou acest lucru. Urmeaza China si dupa aceasta cursa il vom mai auzi cu siguranta pe Bernie Ecclestone cum "impinge" pentru regula cu grila de start trasa la sorti.

 

 

Clasament final:

1. Rubens Barrichello Ferrari

2. Michael Schumacher Ferrari +1.3 sec

3. Jenson Button BAR +10.1 sec

4. Tacauma Sato BAR +15.3 sec

5. Juan Pablo Montoya Williams +32.3 sec

6. David Coulthard McLaren +33.4 sec

7. Antonio Pizzonia Williams +33.7 sec

8. Giancarlo Fisichella Sauber +35.4 sec

9. Marca Webber Jaguar +56.7 sec

10. Jarno Trulli Renault +66.3 sec

11. Ricardo Zonta Toyota +82.5 sec

12. Felipe Massa Sauber +1 tur

13. Christian calien Jaguar +1 tur

14. Nicca Heidfeld Jordan +1 tur

15. Zsolt Baumgartner Minardi +3 tururi

 

 

Cele mai rapide tururi de circuit:

1. R. Barrichello Ferrari 1:21.046 - turul 41

2. M.Schumacher Ferrari 1:21.361 - turul 35

3. A. Pizzonia Williams 1:22.246 - turul 32

4. G. Fisichella Sauber 1:22.615 - turul 51

5. te. Sato BAR 1:22.660 - turul 32

6. si. Button BAR 1:22.671 - turul 13

7. si. Trulli Renault 1:22.855 - turul 52

8. F. Alonso Renault 1:22.881 - turul 31

9. de. Coulthard McLaren 1:22.889 - turul 24

10. JP.Montoya Williams 1:22.929 - turul 32

11. F. Massa Sauber 1:22.941 - turul 50

12. M. Webber Jaguar 1:23.090 - turul 53

13. ca.R

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Este ceva putred in Danemarca", a se citi, la Ferrari. Este ridicol sa credem ca Ferrari respecta toate regulile privind caracteristicile tehnice, impuse de FIA. Ce, voi credeti Mosley si Ecclestone sunt "mamicu" si "taticu" corctitudinii si nu pot fi mituiti? Cum este posibil ca masinile rosii sa fie asa de nemaipomenit de fiabile si rapide? Veti spune ca Mr. Jaws (M. Schumacher) este asa si pe dincolo, asa cum cade "nenea" Micai Alexandrescu pe spate de dragul lui. Dar nu uitati ca in primii ani la Ferrari, Mr. Jaws a dat in greu, fara prea mari realizari, desi beneficia deja de echipa "fantastica" Jean Todt si Ross Brawn. Si mai mult, Ferrari are un concern urias in spate, pe cand ceilalti.... BMW e prea mic, Toyota prea proaspata in F1, Ford e interesat mai mult de CART, NASCAR si altele, dovada ca a vandut echipa Jaguar lui Red Bull iti da aripi....Daimler Chrysler se agita degeaba....

Deci, cine are curaj sa infrunte pe "Cosa Nostra" (Ferrari-FIAT-GM)? Nimeni. Si atunci, respectivii isi fac de cap... si le arata degetul celorlalti. Cand o sa ajunga Mr. Jaws precum Alex Zanardi si di Montezzemolo & Co. la pensie, vom avea din nou Formula 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant..dar atat.Pentru lumea de rand e putin probabil sa fie de vre-un folos atatea informatii...E adevarat ca poate fi folosita ca o enciclopedie..dar....Ma uit la televizor,tin cu Montoya pentru ca sunt satul de aerele de superioritate ale lui Schumacher, ascult comentariul "infect"..pierde cel cu care tineam si plec in oras...Atat..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×