Sari la conținut
Forum Roportal
Sentiveanu. O

Nelamurire fizica/mecanica

Postări Recomandate

Deci am avut un argument cu un prieten la un pahar de vorba despre urmatoarea chestie si as dori putina lamurire din partea cuiva specializat in asta.

 

O masina in conditii ideale , in care masa proprie, temperatura, rezistenta aerului, forta de greutate nu se modifica : consumul de benzina in treapta a 3 a la 3000 de RPM este egal cu consumul de benzina in treapta a5a tot 3000 de RPM?

Merci mult

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

La rularea pe un drum orizontal, folosind treptele de viteza 3 si 5, mentinind aceeasi valoare a turatiei, consumul de combustibil (pe o distanta data) va fi mai mic in treapta a 3-a (Q'3), deoarece viteza e mai mica, deci, in consecinta puterea rezistenta la inaintare scade (si scade cu un factor mai mare decit cel de marire a timpului necesar parcurgerii distantei), puterea aerului fiind variabila in cazul asta.

 

Am facut o mica adaptare a unui proiect de dinamica. Afisez aici caracteristica de consum pe fiecare treapta (Q[litri]- consumul la 100km). Nu conteaza strict valorile, alura graficelor de pastreaza. (treapta 5 era de supraviteza, economica, iar reprezentarea grafica am limitat-o la viteza maxima atinsa, cea teoretica fiind mai mare)

 

La urcarea pantelor, unde puterea excedentara scade (putind ajunge la 0), situatia se schimba- consumul creste mult.

 

 

 

Sigur, consumul pe unitatea de timp ar fi identic de la o treapta la alta, in cazul utilizarii aceleeasi turatii, numai daca puterea excedentara ajunge sa fie egala (eventual cu 0) in ambele situatii (ex. tr 1 la urcarea limita cu turatia maxima, respectiv tr 4 pe un drum orizontal, tot la turatie maxima, adica viteza maxima).

post-62972-1265282083_thumb.jpg

Editat de Tavi99

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Merci mult pentru raspuns . Foarte folositoare aplicatia in dinamica si graficul:D.

Numai ca acum avem alta nelamurire :)

Aceeasi masina in conditii reale are consumul egal in treapta a2a la 2000 de RPM in urcare fata de aceeasi treapa , aceleasi RPM pe un drum drept?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Aceeasi masina in conditii reale are consumul egal in treapta a2a la 2000 de RPM in urcare fata de aceeasi treapa , aceleasi RPM pe un drum drept?

Nu, evident ca, mentinind aceeasi treapta si turatie (deci viteza de deplasare), va consuma mai mult la urcarea pantei. Rezistentele intimpinate de un autovehicul la inaintare sint: la rulare; la panta; a aerului. Respectiv puterile corespunzatoare acestora. La rularea pe drumul in urcare apare acea rezistenta suplimentara (la panta) ce are o valoare mare si o pondere mare in suma totala. Mai atasez niste tabele si un grafic (din proiectul de dinamica, au trecut vremurile in care eram prin facultate :) ), rezistentele cu indicele 1 sint pt. drumul inclinat (18 grade in acel exemplu).

 

Depinde si ce panta vrei sa urci. La proiectare se mai fac niste bilanturi de tractiune si putere (pt. conditiile impuse: de a urca panta maxima respectiv a atinge viteza maxima cerute). Nu intru in detalii, spun doar ca se mai stabilesc niste limite la care incep sa patineze rotile sau ambreiajul.

post-62972-1265354164_thumb.jpg

Editat de Tavi99

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×