Sari la conținut
Forum Roportal
Alexandru.Ro

Informatii specializare

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Salutare

 

Foarte multi tineri in special,care sunt la inceput de cariera,nu isi focuseaza atentia si priceperea sau macar dorinta spre un domeniu,hazardul e in floare si constata cu stupoare ca la 30 ani au avut o ampla diversitate de joburi insa pe specializari diferite si nimic concret,pe sistemul stiu sa fac de toate dar nimic bine.Asta mi se pare o mare prostie,nimeni nu scrie nimic,nicaieri,despre posibilele cariere in anumite domenii si ce e mai important care e cursul firesc inca de la alegerea facultatii,chiar a liceului.

 

Acum vin si intrebarile pentru care am deschis acest topic,pentru o cariera in vanzari ce recomandati din urmatoarele specializari ale unei facultati de Economie si Administrarea Afacerilor din cadrul unei Universitati.

 

- Economie Generala şi Comunicare Economica

 

- Economie şi Afaceri Internationale

 

- Management

 

- Marketing

 

- Economia Comertului, Turismului si Serviciilor

 

- Contabilitate si Informatica de Gestiune

 

- Finante Banci

 

- Statistica si Previziune Economica

 

- Informatica Economica

 

Eu ma gandeam ca cel mai normal curs pentru domeniul specificat anterior sa fie : Facultatea de Marketing si apoi posibil un master tot pe marketing mai precis Marketing si Comunicare in Afaceri sau,e interesanta si varianta asta,pe management mai precis - Managementul Afacerilor.

 

E foarte dificil cel putin din punctul meu de vedere care nu prea ma pricep,eu vad asa situatiile: Marketingul te ajuta strict la vanzari,strategii de vanzare si toate cele,managementul pune accent pe lucrul in echipa,te formeaza in sensul asta.Sa zicem ca pleci de jos,asa e normal,adica agent de vanzari,in cazul asta facultatea de marketing e un avantaj,daca peste ceva timp ai posibilitatea si spre asta tinde oricine ca e normal,sa promovezi,spre exemplu ajungi area sales manager (Coordonatorul agentilor),aici ar ajuta mai bine managementul banuiesc,nu?

 

Ar ajuta din punct de vedere ar promovabilitatii pentru ca slabe sanse sa iesi cu ceva abilitati REALE dintr-o facultate din Romania,eu sunt sceptic in privinta asta,insa cum se spune da bine la cv si te ajuta in demersul carierei tale,poate la 30 ani cand o sa promovezi nu-ti mai arde de facultati sau mastere facute,de aici vine si dorinta mea de a vedea care sunt pasii necesari unei astfel de cariere.Mai e o varianta Managementul ca specializare apoi un master tot in management sau marketind desi cred ca ajuta mai mult marketingul primul.Banuiesc ca celelalte specializari,in domeniul asta cel putin,nu ar avea un cuvant greu de spus.

 

Se poate transforma foarte usor acest topic intr-o discutie despre cariera,chiar e interesat sa se mai deschida si alte discutii in alte topicuri pe teme diferite insa care se concentreaza strict spre un anumit domeniu,asa ceva nu am prea gasit pe forumuri,ar ajuta foarte mult un novice in domeniu niste sfaturi date de persoane care cunosc sistemul.Daca cineva stie si care e scara valorica a posturilor,cel mai de jos\cel mai de sus,sansele de promovabilitate,pe ce se punce accent in acest domeniu si multe altele,sunt foarte interesat.

 

Cu alte intrebari o sa vin pe parcurs,rog doar persoanele avizate sau dornice de o discutie decenta sa intervina,daca vruiam caterinca si raspunsuri de la pusti care se plictisesc zilnic pe net apelam la alte forumuri gen S..,am pretentii de la forumul asta si de la persoanele care activeaza pe el.

 

 

Multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic e simplu; mergi pe management/business, e cea mai buna varianta pentru o evolutie in cariera de vanzari dupa varsta de 30 de ani. Mai exista o alternativa - pe care e riscant insa sa te axezi de la inceput - sa faci o specializare (tehnica, cercetare stiintifica) si sa incerci sa-ti construiesti o cariera in vanzari pe segmentul respectiv (e.g. inginerie, farmacie, transporturi). Recomand insa varianta standard, management/business, daca esti convins ca vrei vanzari.

 

Trebuie sa te decizi insa ce anume vrei sa faci in vanzari. Sa ramai activ pe vanzari (adica agent) sau sa treci in timp la management. Sunt doua domenii foarte diferite si, de regula, insuficient intelese. In Romania exista inca perceptia ca reprezentantul de vanzari este inferior ca statut managerului de vanzari. La nivel inalt, nu e nimic mai fals; reprezentantul de vanzari este mai important si castiga mai bine decat cineva care ocupa un post de middle management. Daca vrei sa fii reprezentant de vanzari, cei mai importanti factori sunt inteligenta verbala si analitica, prezenta/prestanta, adaptabilitatea, capacitatea de socializare. Sunt abilitatile deseori numite 'native'. Nici o facultate nu te poate invata asta; poti progresa in timp, dar pentru a ajunge un adevarat vanzator ai nevoie de un profil psihic/intelectual/social corespunzator pe care, de obicei, fie il ai, fie nu. Astea sunt aspectele critice care reprezinta cel putin 90% din valoarea ta de vanzator. Tot restul (inclusiv studiile) sunt doar o chestiune de detaliu.

 

Pe partea cealalta, de management, ai nevoie in schimb de o buna capacitate organizatorica. Prestanta si capacitatea de comunicare trec la alt nivel, care nu e neaparat superior, e doar... altceva. Aici si pregatirea profesionala clasica are o pondere mai mare, deci si rolul facultatii e mai nuantat.

 

Incearca sa te privesti obiectiv, analitic, si sa decizi asupra segmentului de vanzari pe care il vizezi. Maturizarea profesionala va veni in timp, insa trebuie sa stii ce vrei ca sa-ti directionezi eforturile intr-un sens valabil pe termen lung. Si mergi la o facultate de management sau business, ca prima optiune. Orice altceva din domeniul economic, ca a doua.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns,gasesc in ceea ce ai spus un amanunt esential pe care l-am si dezbatut cu diferite persoane mai mult sau mai putin avizate,amanuntul e acela ca trebuie sa te axezi pe ceva in domeniul vanzarilor,de exemplu : Telefonie,Auto,Farmaceutica,Agricultura(vanzari utilaje agricole) plus multe altele,si stand de vorba cu mai multi pe tema asta,eu fiind mult mai neavizat ca ei insa totusi cu o gandire mai neafectata de domeniu,am venit cu urmatoarea intrebare : Dar cum te poti adapta pe diferite specializari asa rapid,adica in 2-3 luni deja sa cunosti foarte bine ceea ce vinzi daca schimbi domeniul,la care ei au zis aaa ca te adaptezi,nu e problema.

 

Mi s-a parut totusi ciudat,ma gandeam dupa discutie ca mie cel putin sa patrund in adevaratul sens al cuvantului in tainele domeniului in care activez spre exemplu Auto,eu venind de la stiu eu materiale de constructii,dureaza ani,trebuie sa cunosti o istorie a produselor,a pietei,sa cunosti ce s-a folosit in trecut si ce se foloseste acum,sa cunosti concureta,sa iti cunosti practic marfa ca sa o poti valorifica corect.Foarte multi reprezentanti trec de la un domeniu la altul in cateva luni chiar,imi e tare greu sa cred ca se poate adapta cineva asa usor incat sa isi faca si bine treaba in timpul asta,sau poate sunt adevarati oameni de vanzari cu o capacitate incredibila,dar imi e greu sa cred,cel mai posibil nu isi fac treaba cum trebuie si nu cunosc nici 25% din punctele forte a ceea ce vand.

 

In ultimul timp e o mare nebunie cu reprezentantii,sunt foarte multe locuri de munca in domeniu,asta e si bine (pentru un incepator,care are ocazia sa lucreze la o firma mica pana prinde experienta) dar si rau totodata pentru cei cu experienta,deja orice neavizat vrea sa devina reprezentant de vanzari,termenul in sine a cazut in derizoriu,pacat.

 

Sincer mie mi-ar placea ideea de a ma adapta usor domeniilor,asta inseamna ca iti poti gasi usor un loc de munca (ca reprezentant) ca sa iti gasesti un loc de munca fix pe domeniu pe care ai activat e mai greu cred,in esenta un salesman veritabil trebuie sa poata vinde si un rahat,daca are talent,insa nu stiu ce sa zic...

 

Si daca as ramane la capitolul agent vanzari,fara sa promovez in ceva functie de management tot e bine,asta imi si place in vanzari,ca reprezentant poti lua si 1000 lei dar poti lua si 1000 euro,in functie de firma si experienta,plus alte beneficii,chiar daca stagnezi din punct de vedere profesional tot ai ocazia "de mai bine" asta e un lucru motivant si bun.Eu vedeam ca un lucru bun trecerea de la agent la manager zonal,apoi director apoi Dumnezeu cu mila,CEO si ce mai e :doh:)

 

Si spui ca marketingul nu ar aduce beneficii mari carierei,eu prin asta vedeam un punct forte de a prospera ca reprezentant,apoi specializarea management o vedeam ca pentru o viitoare pozitie profesionala (manager\director).Probabil nu inteleg eu bine termenii.Gata,ma mai opresc din scris ca pana maine continui asa :doh:)) Pe parcurs imi mai pun in ordine gandurile,pana atunci poate esti amabil sa imi raspunzi daca poti la cele 2 intrebari e adevarat subtile din discursul meu:)),cea legata de domenii si cum reusesc agentii sa se schimbe de la Materiale de constructii la Telefonie mobila in cateva luni,adaptabilitatea si daca e bine asa,si cea legata de facultate si de termeni pe care eu tind sa cred ca nu ii inteleg.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Up-Up :))

 

Poate nu am postat unde trebuie,sau chiar nu prezinta interes ? :good:.Nu exista nici un reprezentant de vanzari cu experienta,oameni din sistemul vanzarilor,manageri si tot tacamul ?

 

Cum am mai spus,se poate discuta si despre cariera insa si despre latura studiilor.

Editat de Alexandru.Ro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Dar cum te poti adapta pe diferite specializari asa rapid,adica in 2-3 luni deja sa cunosti foarte bine ceea ce vinzi daca schimbi domeniul,la care ei au zis aaa ca te adaptezi,nu e problema.

 

Tine de domeniu. La joburile bune ca reprezentant de vanzari (i.e., senior, key account) pentru farmaceutice, tehnologie, chiar agronomie, e destul de greu sa ajungi daca nu ai studii superioare de specialitate. Nu neaparat pentru ca ai avea nevoie de ele, ci din cauza concurentei pentru un astfel de job - e plin de absolventi de facultate care aplica la joburi in vanzari la noi, in proportie mult mai mare decat in Occident.

 

Pe de alta parte, daca te remarci ca un vanzator foarte bun in domenii mai putin "nobile", in FMGC, e foarte probabil ca vei primi oferte de job care includ training-ul aferent de produs. Cum scriam anterior, vanzatorii adevarati sunt putini si, odata ce si-au construit reputatia, pot fi angajati pentru a vinde practic orice.

 

Si spui ca marketingul nu ar aduce beneficii mari carierei,eu prin asta vedeam un punct forte de a prospera ca reprezentant,apoi specializarea management o vedeam ca pentru o viitoare pozitie profesionala (manager\director).Probabil nu inteleg eu bine termenii.Gata,ma mai opresc din scris ca pana maine continui asa :blink:)) Pe parcurs imi mai pun in ordine gandurile,pana atunci poate esti amabil sa imi raspunzi daca poti la cele 2 intrebari e adevarat subtile din discursul meu:)),cea legata de domenii si cum reusesc agentii sa se schimbe de la Materiale de constructii la Telefonie mobila in cateva luni,adaptabilitatea si daca e bine asa,si cea legata de facultate si de termeni pe care eu tind sa cred ca nu ii inteleg.

 

In mod firesc, marketingul isi intra treptat in atributii si la noi. Asta inseamna ca cei care isi doresc o cariera in marketing au ca scop, in final, un job de brand manager, nu unul in vanzari - nici macar nu unul de merchandiser; era plin in trecut, poate si acum, de absolventi de marketing care aranjau - cu stiinta dobandita in 3-4 ani de facultate - croissante pe rafturi. :P

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare hazarduos sa ne intitulam licentiati in una sau alta si sa nu fim in stare sa gasim un banal concentram corespondentul romanesc si preferam varianta inglis.

Eu sincer m-as pisa pe scoala aia.

Editat de mareexecutor

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea prezinta interes topicul asta,sau oamenii care lucreaza in vanzari nu mai au timp de net sau explicatii ? :flowers:

 

Iar ca un "UP" la topic, pentru a-l tine totusi viu, sa mai vin cu o informatie.Am descoperit Management-Marketing la Romano-Americana (le imbina pe ambele) iar ca master posibilitatile sunt: Managementul si Marketingul Organizatiei | Managementul Strategic al Firmei | Marketingul Afacerilor.

 

Interesant,mai mult nu sunt in masura sa zic :o:)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Nimic nimic,nici o vanzatoare de magazin la colt de strada macar.

 

Nu pot sa cred ca nu exista oameni care au lucrat sau care cunosc alti oameni care au lucrat in vanzari,ca agenti ca manageri ca directori,care sunt toate pozitiile in vanzari din punct de vedere profesional,plus alte detalii,haideti curaj :rtfm:)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Economie si afaceri internationale, eventual cu predat in limba engleza. Asta as face. Au ai vrut o reomandare.

Editat de Kilkoana

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspuns,am ajuns la concluzia ca spre deosebire de alte domenii in domeniul vanzarilor degeaba ai x studii superioare,te ajuta doar ca imagine si usoarele (cele mai interesante) informatii pe care le culegi, doar interactionand cu diferiti clienti capeti o experienta reala,in primii ani ca vanzator ti-o furi rau in orice domeniu ai activa.

 

Insa trebuie si facultate si eventual master iar la ele adaugate niste traininguri pe la noi sau pe afara suportate de firma unde lucrezi sau suportate de tine,pe care eu as pune mai mare pret decat pe facultate.Cert e ca marketing-ul e cea mai viabila solutie ca si domeniul de studiu,sau psihologie :blink:)

 

Sunt curios daca pe forum avem o sectiune gen cariera unde fiecare intreaba ceva despre un anumit domeniu iar cei in masura raspund,e cumplit sa nu stii anumite chestii despre un domeniu care te intereseaza,chestii de baza pe care pur si simplu nu le gasesti,ajungi sa devii multi-talentat 2 ani sa lucrez intr-un domeniu 2 in cu totul alt domeniu apoi 2 in alt domeniu si tot asa,fara a stii nimic concret,mi se pare oribil.

 

Alegi cariera de vanzator ocupate de asta si ca studii si ca hobby si ca timp liber, viata ta sa se invarta in jurul vanzarilor,la fel si ca inginer sau doctor,cred ca sunt vanzatori care nu au citit in viata lor o carte de marketing,asa informativ macar,de placere.

 

Bun si ideea e daca exista un topic gen cariere si un moderator cosidera ca ar avea topicul mai mult succes acolo poate sa il mute daca doreste,pentru ca eu strict de domeniu de studiu am cam gasit raspunsuri,mai caut raspunsuri de la oamenii care se ocupa sau care s-au ocupat de vanzari,multumesc.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×