Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
Papu``

X si O

Rate this topic

Recommended Posts

am trecut acum in 12a .. sunt la profil matematica informatica si lucrez de 3 ani in pascal . Incerc sa imi fac lucrarea de la atestat care este oarecum usoara..vreau sa fac jocul X si 0 .. pentru asta in mare stiu ce sa fac ...

 

 

intrebarile mele sunt :

 

1. Plec de la o matrice 3x3 ?

2.Cum pot face sa se joace pc vs om?

3.Pot sa ii fac o tableta de joc ? Gen putina grafica .. ideea e ca eu fac grafica adica o tableta din linii sau orice alt carater dar nu am idee cum pot introduce cele 2 variabile ( X SI 0) in acea tableta .

4.Conditiile pt win game .. le fac in subprograme separate ? gen diagonala principala cu x=y ..si toate liniisle si coloanele cu aceeasi variabila sa fie pt win game .

 

 

 

:( le cam muncesc si sper sa le dau de cap :cheer:)

 

am citit ceea ces'apostat mai sus dar nu imi sunt foarte mult de ajutor posturile :)

Edited by Papu``

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. da

 

2. pai... mergi pe faze. Ai sa zicem o variabila gen "faza" pe care o faci 1 cand muta omul sau 2 cand muta PC-ul... cum vrea muschii tai. In functie de faza controlezi actiunile posibile ale jucatorului. Tinand cont ca PC-ul va muta foarte repede, nici nu va fi foarte greu...

 

3. Tabela de grafica si orice tine de grafica poti face cu Unit Graph. Gasesti si fisiere "driver" (cu extensia .bgi) pentru rezolutii mai mari, am facut odata pana in 1920x1440 in MS-DOS ?! Deasemenea sunt si fonturi speciale, le dai dimensiune mare si ai si X si O.

 

4. Matricea ta poate sa fie de tip byte, la X ii dai valoarea 1 si la O ii dai valoarea 0. Apoi la sfarsit poti calcula suma cifrelor pe o linie / coloana / diagonala si afli foarte repede si usor ce si cum.

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocul de x o e un joc relativ simplu am realizat si eu ceva asemanator dar in alt limbaj de programare, acuma sa iti raspund la intrebari:

 

1. poti folosi ce fel de elemente vrei sa stochezi datele e recomandat o matrice ca e mai usor de calculat cine a castigat

 

2. Ca sa faci sa joace um vs calculator e putin mai complicat in primul rand ai nevoie de un sistem prin care sa verifici cine trebuie sa mute (aici poti folosi o variabila booleana sau un contor). Si acuma partea mai complicata calculatorul trebuie sa puna undeva ai varianta simpla in care pui random in una din casutele libere, sau varianta complicata in care calculatorul se gandeste unde sa puna, poti verifica unde are sanse sa castige si sa pui in casutele alea sau puti sa stochezi intr-un fisier strategiile de joc castigatoare (aici poti sa faci un sistem in care sa joace 2 oameni si sa pui calculatorul sa retina mutarile facute in timpul jocului si cine a castigat), si il pui sa verifice in permanenta cu fisierul si sa aleaga varinata in care castiga (ai de exemplu 3 mutari facute si e randul calculatorului, el verifica datele din fisier si determina unde pune 0 sa castige, mai muta omul, calculatorul verifica iar stadiul jocului cu fisierul si face urmatoarea miscare).

Depinde de tine cat vrei sa te complici.

 

3. Pascalul are si mod grafic si il poti folosi pe ala e simplu de invatat si de folosit si obti rezultate destul de bune, sincer sa fiu nu am mai folosit de mult modul grafic si nu mai tim minte exact instructiunile.

 

4. e simplu depinde ce cum ai variabilile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×