Sari la conținut
Forum Roportal
Moonchild'

Intrebari despre Fizica

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Puneti aici intrebari interesante in legatura cu Fizica. Intrebari cu care sa-l impresionez pe profesorul de Fizica.

Curiozitati gen :

In spatiu ( vid si lipsa gravitatiei), poti fierbe apa ?

Este o plita electrica in vid si te apropii la 0.1 mm de ea; simti vreo caldura ?

Cum s-a format universul?

 

Salut! :ok:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Punctul de fierbere al apei la presiunea atmosferica din Cluj este de 98 grade Celsius. :spiteful:

Editat de Toranagasama

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La ce presiune apa nu mai fierbe? La ce presiune apa fierbe la 0 grade Celsius?

 

 

 

Punctul de fierbere al apei, şi al oricărui lichid, este acel punct în care presiunea vaporilor lichidului egalează presiunea atmosferică. Punctul de fierbere normal al apei, este la temperatura de 100 °C şi la presiunea de 1 atmosferă ( 1013,25 milibari ). Pentru a calcula presiunea la care apa nu mai fierbe, e nevoie ca volumul de apă să fie închis, deoarece numai astfel se poate crea o presiune suficient de mare.

 

Punctul la care pentru o presiune dată, apa nu mai fierbe se calculează cu ecuaţia diferenţială Clausius-Clapeyron :

 

ln P = ( - ΔHvapori / RT ) + C

 

unde

 

ln P ( logaritm natural din P ) reprezintă presiunea

 

ΔH este căldura de vaporizare ( cantitatea de energie necesară pentru transformarea unui volum dat de substanţă în gaz )

 

R constanta gazului ideal şi are valoarea 8,3145 J mol-1 K-1

 

T temperatura, exprimată în Kelvin

 

C constantă empirică

 

 

Prin creşterea presiunii, creşte şi punctul de fierbere al apei, şi, se ajunge la o stare numită temperatură critică, şi implicit presiune critică, un punct unde nu se mai poate face distincţia dintre vaporii de apă sub presiune şi lichidul propriu-zis. Acest punct în care apa nu mai fierbe, se situează în jurul valorii de 374 °C şi presiunea de 218 atmosfere ( 220888,5 milibari ).

 

 

Aşa se explică, de exemplu, de ce temperatura apelor geotermale, situate la mari adâncimi, unde presiunea este foarte ridicată, au o temperatură de fierbere înaltă, adică sunt ape supraîncălzite, sau, aşa se explică de ce într-un recipient închis, mâncarea este mult mai rumenită, mult mai fiartă : datorită presiunii mari a vaporilor, care determină şi un punct de fierbere al apei mai ridicat, ceea ce face ca apa să fie mult mai caldă ( peste punctul de fierbere normal de 100 °C, adică, aproximativ 121 °C ).

 

 

 

La a doua întrebare : presiunea cea mai mică în care apa fierbe, este vacuum-ul. Aici, fierberea apei începe la 38,89 °C.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Întrebare :

 

 

De ce trenurile de mare viteză nu pot merge pe orice tip de şine ?

Editat de lupini
  • Upvote 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Punctul de fierbere al apei la presiunea atmosferica din Cluj este de 98 grade Celsius.

 

 

E aici un calculator pentru a afla diferitele puncte de fierbere ale apei, pentru presiuni diferite. Sunt două căsuţe ( în stângă şi în dreapta ). În căsuţa din stânga ( prima de sus ) scrii 760 , adică presiunea standard la care apa fierbe în condiţii normale atmosferice, iar în căsuţa din dreapta, scrii 100, adică punctul de fierbere al apei tot în condiţii normale. Apoi, în căsuţa de jos, din stânga ( sub care ai scris 760 ) scrii o presiune, oarecare, iar în cea din dreapta ( de sub cea unde ai scris 100 ) îţi va arăta punctul de fierbere pentru presiunea cerută de tine. Acum, de exemplu, aici unde stau eu, presiunea e de 770 milimetri coloană de mercur, iar calculatorul îmi dă un punct de fierbere al apei : 100 °C. Se poate măsura în felul ăsta, cu un barometru, presiunea, şi, pe urmă să afli punctul de fierbere al apei. Sau te poţi uita la TV, ce presiune arată în ziua când vrei să măsori.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La viteze mari, este imposibil sa vezi semnalele de trafic normale (de-a lungul liniei). Toate informatiile de semnalizare sunt transmise trenului prin calea de rulare direct catre monitoarele de bord din cabina. majoritatea functiilor trenurilor de mare viteza sunt controlate digital, intr-adevar un vehicul al erei digitale.

 

 

Da, e posibil să fie aşa cum zici tu,

Editat de lupini

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Care se pricepe sa rezolve si mie problema asta........................Intr-un camp magnetic uniform perpendicular pe liniile de camp se gaseste un conductor parcurs de un curent cu intensitatea de 10A(amperi).Lungimea conductorului aflat in camp fiind de 20 cm asupra s-a actioneaza o forta electro-magnetica de 1N(newton)Sa se determine:

 

a)inductia magnetica a campului

b)cum trebuie modificata lungimea conductorului pentru ca forta sa devina 2N(newtoni)

c)ce intensitate trebuie sa aiba curentul prin conductorul initial pentru ca forta sa devina 0,75 N(newtoni)

Multumesc anticipat! :flowers:

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×