Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
tahionic

De la Timisoara pe DN67c si Transfagarasan

Rate this topic

Recommended Posts

Planuisem de mult timp iesirea asta, dar vremea ne-a alungat de fiecare data. In schimb, vineri 29.07 am pornit catre Sebes, cu gandul de a face Transalpina si Transfagarasanul.

Participantii dupa cum urmeaza: un IJ, o Jawa, un Nipru, doua Honda VF 500 F, o Honda CX 500 (sau 450), un Suzucai GS 500. Primii trei au plecat de dimineata de la 7 intrucat aveau ritmul lor - adica <80 cam/h :De Noi ceilalti patru am plecat de pe 4 dupa-masa, pe traseul Lipova - Deva - Sebes.

Pe la Deva un VF mergea cam nasol, asa ca sa-a intors baiatul acasa, nu avea rost sa riste sa ramana blocat in mijlocul muntelui. Urma sa ne intalnim la Sebes cu ceilalti, dar cei trei fantastici au decis sa o ia inainte cu tupeu, stiind ca nu vor avea semnal pe munte... Cand am ajuns si noi la Sebes, gagici pe motor ne imbiau sa mergem la intrunire la Sibiu - o tentatie care va fi reanalizata ceva mai incolo 8) Rezultate consum la drum bun si viteza constanta 100cam/h: 3.5-3.7 GS, 5.2 VF si 5-6 CX (care intamplator are si indicator de benzina :good:).

 

Din Sebes o luam pe un drum judetean catre Novaci, intreband din cailometru in cailometru. Tipu cu IJ-ul, Lolo sa-i spunem (:)), citise el pe forumuri ca Transalpina (DN67c) e un drum superb de 30cam care poate fi facut si cu masina. Ca intr-un quest prost facut, primii localnici ne-au spus ca Novaci e la 10-20cam, urmatorii 30, urmatorii 40... Drumul ce incepuse frumos, astfaltat, incepuse sa piarda din asfalt pe alocuri, sa creasca in altitudine si in dificultate. Dupa circa 10 cam dispare brusc asfaltul. Mergem vreo 10 cam pe drum forestier, avand totusi baza de piatra. Intrebam si noi: -Cat drum rau mai e pana la Novaci?' -Cam 10cam-

Optimisti, incepem numaratoarea inversa: 10, 9...2,1,0,-1... Hmm, ce bine-mi pare c-ai luat tapa :De O tapa data de unul din -friendly locals- Cu eforturi supraomenesti parcurgem inca 10cam de drum, de data asta fara nici urma de piatra, doar noroaie, noi cu cauciuri de strada, CX cu enduro pe spate. Dar nu e lucru usor sa stapanesti o motocicleta plina de bagaje intr-o mocirla de ti se afunda roata pana la jumate.

 

Dupa circa 30cam in conditii inumane vedem ca se intuneca. Il injuram din scurt pe mai sus-numitul Lolo si ne bucuram de o cabana ce o gasim in drum: Cabana Oasa (Oasa). Locurile de cort erau bune, dar coloratura celor care se invarteau pe-acolo si ne invitau sa ne asezam cortul ne obliga sa inchiriem o camera. 400.000 pentru una cu 2 paturi, ieftin ca braga si in plus aveau si dusuri cu apa calda, bar jos, curent electric si muzica, etc :De

Jos vorbim cu niste tipi cu Africa Twin din Bucuresti si vedem hartile detaliate: drumul rau era de fapt de 60cam(!) pana la Novaci, de acolo continua (tot DN67c) cu portiunea mai inalta si oarecum mai cunoscuta, apoi aveam de ocolit pana la Transfagarasan, pe urma Sibiu, tot asa. In total mai aveam de parcurs vreo 800cam(?) pana acasa pe traseul acela, nicidecum usor.

Dupa masa de seara stam si ne gandim: festivalul de la Sibiu e aproape, gagici pe motoare sunt, asa ca ne putem porni noi frumos dimineata, ajungem sambata pe la amiaza acolo si ne bagam picioarele in trans-drumurile si promotorul lor (stie el cine e).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne trezim inviorati dupa un somn pe cinste, si cu chef de mers pe motor. Pana la urma tot pe Transfagarasan mergem, DN67c sa ramana pentru alti doritori... Ne spalam (adica eu), papam ceva de dimineata, ne imbracam si ne uitam la ceas: 7 si ceva. Oho, timp berechet!

O luam cu elan prin hatisul din padure, manusi pe maini ca era cam frig, opriri de poze ca totusi era o salbaticie superba. Dupa inca 20cam de drum urcusuri si coborasuri, noroaie, pietre ascutite de impietreai ca faci pana, iesim in civilizatie. Bineinteles toti aveam tubeless, o camera de rezerva dar nu si pompa sau spray de fix, nici o harta = fiii ploii.

Dupa ce dam de drumul bun ma aventurez pe serpentine ca totusi era frumos. Pierdusem un surub de la toba asa ca ma opream din loc in loc sa verific si recuperam distanta. La un moment dat am luat-o mult in fata, cu viteza pe serpentine si ies la un luminis. Un lac superb cu o sosea ce serpuia pe langa si priveliste numai buna de pus pe descatop. Cand ma uit in jos vad vreo trei motoare si doua corturi - ceilalti fii ai ploii erau stabiliti acolo :De Se pare ca au prins o ploaie tumultoasa cu o noapte inainte si au trebuit sa se opreasca. In plus, cantitatea de fier din motoarele lor era considerabil mai mare, asa ca riscau mai mult sa fie trazniti :De

Se reuneste gasca ocazie cu care ne facem poze si -admiram' noul aspect al promotorului traseului. Nu mai e nevoie sa spun ca denumirea oficiala ii va fi schimbata in: Lolo Tiganul :De

 

Mica harta:

http://www.hartionline.ro/ro/harta/e5.gif

http://www.hartionline.ro/ro/harta/e6.gif

Traseul dintre Sugag si Novaci. Locul unde erau ei stabiliti era lacul Vidra (cred). Noi am trecut prin Salistea, Brezoi...

 

Urmeaza un traseu frumos, asfaltat, catre Curtea de Arges prin Ramnicu Valcea. Ne oprim pentru o masa buna la Calimanesti.

Pana pe Transfagarasan ne-am oprit de vreo 7 ori dupa roscovanul cu Jawa, pentru ca tot timpul facea cate o boacana si pe urma isi savura tigara meritata. De exemplu, i sa-a parut lui ca a strans prea mult bujia la motor, asa ca i-a mai dat drumul. La 120 la ora, cand se grabea sa ne ajunga, i-a puscat afara si i-a spart si pipa. Spuneti si voi acuma... :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcat deci pe partea mai lina a Transfagarasanului, dar parca si ceva mai interesanta. Destul de multe locuri de facut poze, foarte multe masini (m-am simtit ca in oras).

Ne oprim pentru o poza la un baraj aproape secat.

Paznicul: 'Va rog frumos sa incalecati si sa plecati!'

Eu: -Da` de ce, nu avem voie sa facem poze?'

Paznicul, vizibil indignat, aratand spre semnul cu fotografiatul interzis, vizibil doar de pe contrasens: 'Uite fire-ati al dracu`, dupa ce ca le spun frumos mai si face pe prostu`' ::): Compania unor astfel de specimene dauneaza sanatatii :)

Ne-am mai oprit pentru poze pe barajul de la Vidraru, batea un vant acolo... si era mai aglomerat ca la un festival al berii :)

Inspre Balea a inceput o ploaie scurta, am fost nevoiti sa ne luam pelerinele de ploaie si sa reducem ritmul, mai ales ca era si nisip in curbe. Dupa ce am trecut prin vreo doua tuneluri si pasaje am dat de portiuni uscate de drum asa ca am luat-o inaintea celorlalti, incercand sa-la prind pe roscovanu ce nu a mai oprit pentru poze. Adica dupa ce ca am pierdut vreo doua ore din cauza lui, mai vroia sa ajunga si primul. Cat tupeu pe el... :)

 

GS-ul a mers excelent, am depasit pe serpentinele alea abrupte cam tot ce era, dar la cascada a trebuit sa ma opresc sa fac niste poze, roscovanul putea sa mai astepte :) Trebuie sa zic ca din cauza aerului rarefiat motoarele mergeau cam la jumate din putere, dar chiar si asa mai bine decat masinile ce de-abia se tarau pe acolo. Primele semne de zapada pe marginea drumului si celebrul tunel de la Balea Lac. Ceilalti spun ca parea infricosator, mie mi sa-a parut ca oricare altul...

Am fost oarecum dezamagit de ce am vazut pe varf, parca era un targ de tara sau un festival de manele. I-am asteptat pe ceilalti sa ne batem cu zapada, ne-am dat cu sacul, am facut si niste poze la lac.

Intrucat mi-a fost cumparat spatiu de emisie pe forum, ii fac reclama si lu` Lolo (Tiganul) si va prezint realizarea IJ-ului din -61 - Transalpina (nu chiar) + Transfagarasan fara reparatii (majore?). Ceilalti zic ca parca mai erau vreo cateva IJ-uri pe acolo, pe varf, dar nu le-a vazut el :laugh: Pentru necunoscatori, IJ-ul e un motor de 350cmc, in doi timpi, tehnologie ruseasca la perigeul anilor -50-'60. Sunt considerate raritati modelele cu piese originale aflate in stare de functionare 8)

 

De pe varf am impins motoarele ca la bob si ne-am dat drumul cu motorul oprit. GS-ul si VF-ul au fost in fata la mare distanta. VF-ul e carenat, asa ca daca soferul se punea dupa parbriz ma lua :) In panta am prins 82 la ora de vreo doua sau trei ori, dar era destul de riscant. Cert este ca am mers fara motor pana la Cartisoara, unde am si gasit mai multe locuri de corturi.

Trei sa-au gasit sa treaca raul cu motoarele printr-o zona mai putin adanca si sa spuna ca acolo e loc de corturi. Am trecut si eu dar am facut greseala sa pun picioarele jos. Macar am aflat ca cizmele nu sunt impermeabile... :good: Bineinteles ca nu le-a convenit locul, asa ca ne-am intors. De data asta n-am mai bagat picioarele in apa :De Ah da, adancimea apei in locul ala era cam de 30cm si pietris pe fund. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica dimineata pe la 10 am plecat spre Sibiu catre casa. Ne-am intalnit cu o gramada de motociclisti, i-am salutat pe toti, ne-a parut oarecum rau ca nu am ajuns si acolo. Unii se uitau mai ciudat la mine, in costum integral moto si adidasi albi, ca deh, cizmele erau ude.

Pe roscovanu si Lolo i-am lasat in urma pentru ca oricum nu se grabeau niciunde cu motoarele lor. Tipu cu Nipru a mers cu noi constant cu 100-120. Pentru nestiutori, Nipru este apogeul motoarelor rusesti, in 4 timpi si cu mii de reglaje. La fiecare depasire, panta, schimbare de temperatura etc il vedeam cum tot umbla cu mana pe la motor :De Din fericire face sa para totul atat de usor... :8):

Cagula o ratacisem prin genti, asa ca am pus esarfa la gat cu un singur nod. sa-a desfacut dupa 1cam. Am pus 2 noduri, sa-a desfacut dupa 2 cam. M-am enervat si i-am facut 3 noduri stranse, alea m-au tinut pana la prima benzinarie :)

Drumul pana la Sibiu si mai departe a fost superb, desi cam cald, la umbra erau peste 30 de grade si noi am mers mai mult prin soare.

Zgomotul ce il tot auzeam la decelerare la-am localizat pe la Deva - era lantul, sa-a distrus saracul :) Are joc pana si intre zale. Asta din cauza ca la-am uns doar cu o saptamana inainte de plecare si nu mi-am luat spray de lant cu mine pentru coclaurile alea... Oricum, pentru 90 euro bine c-am scapat toti cu viata de pe DN67c :De

La intoarcere am ales tot drumul prin Lipova. Acolo, i-am lasat in urma pe baieti ca ma grabeam si i-am dat tare, pe un drum execrabil (fata de cum ne obisnuisem)...

 

La un moment dat urc un deal cu 150 si vad un indicator de drum denivelat si limitare de 30/h, pus chiar in varful dealului. N-am apucat sa reduc decat pana la 120, imediat dupa creasta a inceput o portiune de piatra cubica, gropi cu nisip si panta de 10%(?) la vale. Ma mir ca am scapat intreg de acolo, nici acum nu-mi aduc aminte ce sa-a intamplat, doar ca zbura motorul in toate directiile :De

Dupa inca 10 cam realizez ca nu sta bine bagajul din spate: pierdusem cortul pe undeva pe drum. Bag viteza inapoi, ma intalnesc si cu grupul, il injur printre dinti pe unu ce dupa ce ca sa-a bagat cu masina pe contrasens ca sa evite o groapa ma si claxoneaza si imi face semne. Ajung la dealul cu pricina si ma pun sa caut. Vine tipul cu masina din urma:

-Ati pierdut ceva?'

-Da!'

-Ce anume?'

-Un cort...'

-Imi datorati o bere'

:De

Bucuros, aproape ca am uitat sa multumesc omului si am luat-o cu viteza inapoi. Nu i-am mai depasit pe baieti la intoarcere.

In oras greu ma obisnuiesc cu viteza legala, dar dupa ce imi zboara esarfa si tre sa merg pe jos sa o recuperez mai reduc putin...

Aproape de casa am ajuns pana la 50-60/h, ma linistisem. La unul din semafoarele de pe Brancoveanu imi fac loc printre masini, cand, aud un claxonat din spate. Ma uit, un baiat iese dintr-o Dacie cu cortul meu in mana... :good:

ce sa mai, in loc sa-i multumesc mi-am cerut scuze ::):

 

Concluzia: dupa cca. 1000cam facuti in excursia asta trebuie sa ma duc sa pun cel putin 20 lumanari la biserica :)

 

Ca sa raspund baiatului, pe drum drept sau oarecum sinuos am avut medie de 80-90cam/h cu tot cu opririle de benzinarie. Pe DN67c am avut o medie de 15cam/h (cred), pentru ca in total facusem 6 ore de la Timisoara pana la lacul Oasa.

Pe TFG e greu de estimat viteza pentru ca am avut foarte multe opriri de poze, ne-am oprit sa luam pelerinele de ploaie si sa ne asteptam unii pe altii. Si mai depinde si de stilul de condus. Fara opriri poti face cam o medie de 35cam/h, poate chiar mai mult daca mergi agresiv. Asta la 60cam ar fi sub doua ore, dar numai pe vreme frumoasa. Pe vreme nasoala probabil dublu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×