Sari la conținut
Forum Roportal
roportal

Explozie devastatoare in Comuna Mihailesti

Postări Recomandate

Comuna buzoiana Mihailesti era izolata, luni dimineata, la citeva ore de  la explozia unui camion cu azot, numeroase echipaje ale politiei, jandarmilor,  pompierilor si Protectiei Civile fiind dislocate in zona.  

Explozia  a provocat morti si raniti, dar si importante pagube materiale. Soseaua este  distrusa pe o lungime de peste 40 de metri, craterul ramas in locul camionului  avind o adincime de cel putin opt metri.

 

Detalii pe Evenimentul Zilei.ro

 

Astazi curiozitatea a insemnat moarte pentru multe persoane.

Eu nu inteleg de ce au fost lasate atata lume langa o cisterna in flacari plina cu "explozibil".

Cand se transporta astfel de substante trebuie luate si masuri de prevedere (camionul ar trebui insotit de echipaje speciale care sa dirijeze circulatia pe traseu), trebuie mers cu grija. Sunt curios cine este vinovat pentru accident.

 

Sincere condoleante familiiilor indoliate de cumplitul accident si de-zeu sa-i odihneasca in pace pe cei morti!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce mi se pare mie revoltator este ca unele persoane incearca sa se foloseasca de ea pentru a-si face campanie electorala. :)

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Gardianul spune:

 

Am convingerea ca tragedia de la Mihailesti nu sa-ar fi produs daca n-ar fi existat conceptia "mersului sa-asa". Parca il aud pe soferul disparut spunandu-i directorului sau ca nu poate transporta ingrasamantul pentru ca nu are autorizatiile care-i trebuie si pentru ca are probleme cu masina. Si poate pentru ca voia sa stea cu nevasta si sa vada seara meciul la televizor. La care, directorul i-a spus: "Lasa, mai, nea Florica, du-te, ca merge sa-asa. Cum ai fost pana acum de sute de ori, mai poti sa faci si transportul asta!".
Ziaristii (probabil nu numai ei) isi pun urmatoarele intrebari:
De ce nu a fost inclusa substanta "azotat de amoniu" in catalogul celor mai periculoase produse chimice ce tranziteaza teritoriul Romaniei? Sunt unii care afirma ca deliberat a fost omisa din aceasta lista, pentru ca sa nu dea idei unor raufacatori care ar fi avut la indemana ingrasamantul ce se gaseste "pe toate drumurile". De ce sa-a incarcat azotatul la fabrica de la Craiova, daca firma transportatoare nu detinea toate autorizatiile? Cate ore are dreptul un sofer sa conduca un camion cu substante periculoase, mai ales pe timp de noapte, cand poate obosi mult mai usor? De ce firma transportatoare nu si-a procurat autorizatiile si licentele necesare si nu a impus prezenta unui insotitor, asa cum prevad normele de securitate? De ce transportatorul nu a pus la dispozitie o masina cu remorca metalica, asa cum prevad normele de protectie? De ce nu au fost gravate pe remorca semne care sa atraga atentia asupra faptului ca se transporta substante periculoase?

De ce nu sa-a atentionat Politia ca pe sosele va circula un autovehicul ce transporta substante periculoase? De ce nu sa-au interesat politistii la fata locului ce transporta camionul accidentat? De ce nu sa-a incercuit pe o raza mult mai mare zona in care risca sa se produca un astfel de accident? De ce n-a fost instruit soferul cu privire la riscul transportarii unor asemenea produse chimice?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

om bun sunt cam multe semne de intrebare! iti dai seama cati trebuie trasi la raspundere si la cati ar trebui sa li se faca dosare penale pentru neglijenta in serviciu? pacat ca sufera alti din neglijenta unor imbecili.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

roportal

Am o intrebare pentru tine:

Eu sunt un simplu angajat (crede-ma ca asta sunt acum) ce lucreaza la o firma romano-germana ce are ca activitate distributia produselor auxiliare de turnatorie. Nu-ti dau multe detalii de chimie, dar printe aceste produse se numara: alcool izopropilic, substante cu continut ridicat de fenol (cancerigene letal), rasini, etc... toate acestea sunt transportate in masuri de securitate ridicata (asa cum ne impune firma mama din germania) dar napasta se putea abate si asupra firmei nostre (Doamne fereste) cei drept sansele sunt mai scazute. Zeci de camionae cu incarcaturi chiar si radioactive (deseuri) se plimba prin Rominia, dar nu se stie prea multe dat fiind ca nici nu prea exista interesul.

Oricum ceea ce e revoltator (intrigant chiar) e ca cei abilitati sa faca ceva pe tema asta au nevoie de impulsuri "carnagiene" ca sa ia atitudine!

Ce se intampla cand un TIR se rastoarna cu o incarcatura chimica (nexplozibila) si infecteaza apele potabile?.... Se doarme. Ce se intimpla cand la Azo-Mures prin 95 a luat foc sectia de azotati si intreg Tg-Muresul a fost sub fum (puteai sa zici ca esti la Londra) o buna bucata de timp?... Sunt trasi la raspundere cativa pirliti!(rusine) Trebuia neaparat sa se moara ca sa se puna mecanismul in miscare?... Tragic se pare ca DA!

Si in acest caz vor fi scosi in fata cativa parliti, care vor fi pusi sa plateasca (de asta poti fi sigur).

 

Dupa toate astea eu te intreb concret: care crezi tu ca e cauza... sa sa putem starpi pe viitor efectele?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate rezolvarea acestor probleme nu depinde de noi.

Cred ca in primul rand ar trebui sa fie instruit personalul in legatura cu materialele care le transporta si manipuleaza (daca soferul ar fi stiut de pericolul care il asteapta nu ar mai fi stat la locul accidentului).

Apoi trebuie instruit si personalul care intervine.

Astfel de incarcaturi ar trebui sa fie marcate pentru ca oricine sa isi dea seama ca acolo este o incarcatura periculoasa.

Cred ca am invatat sa nu mai stam gura casca la orice accident mai ales cand incarcatura pare dubioasa.

Ma bucur totusi ca accidentul a avut loc noaptea. Nu imi pot imagina care ar fi fost bilantul daca accidentul ar fi avut loc intr-o perioada de trafic intens.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit o stire interesanta in Adevarul:

o descoperire cutremuratoare a fost facuta chiar de ziaristi: camera video cu care Ionut Barbu, operatorul Antenei 1, filmase pana in ultima secunda de viata. In mare parte distrus de suflul ucigas al exploziei, aparatul a pastrat totusi, ca un recviem, imaginile inregistrate de Ionut. Sunt doar 30 de secunde, lungi insa cat o viata. In cele cateva cadre video se vad camionul arzand, cativa saci cazuti din remorca, pe care, cu ajutorul zoom-ului, Ionut i-a filmat pentru a se distinge inscrisurile de pe ele. Se observa clar cuvintele "azotat de amoniu". Secundele filmate inaintea deflagratiei nu sunt doar incarcate de emotia pe care ti-o da gandul permanent la cel care le-a imortalizat pentru a muri dupa cateva clipe. Ele contin si o proba, cu valoare concreta, a incompetentei si neglijentei criminale ale reprezentantilor autoritatilor prezenti la fata locului: pot fi vazute pe ecran masinile civile care au fost lasate de politistii prezenti in zona sa treaca pe langa camionul arzand cu flacara puternica! Pot fi vazuti si doi localnici, aflati "la priveala" la 5-6 metri de remorca incendiata si un pompier care isi vede de treaba fara sa schiteze vreun gest de a-i indeparta pe oamenii care n-aveau ce cauta in perimetrul periculos. Ionut Barbu indreapta apoi din nou camera spre flacarile care inconjurau camionul, tocmai cand focul se inteteste brusc. O lumina orbitoare, un zgomot sinistru, cateva schije zburand spre obiectiv si apoi totul devine negru si tacut.

 

Filmul il puteti descarca de pe pagina zairului Jurnalul National

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.

×