Sari la conținut
Forum Roportal
Liviu P.

Fizica

Postări Recomandate

Ma chinui sa reprezint grafic in programul Labview simularea aruncari oblice in vid si in aer. (tinind cont de legile de frecare).

am gasit legile cinelatice ale miscari si a treiectorie si a vitezei pentru vid

traiectorie y(x)=tg alfa x X - gX^2/2Vo^2 x cos^2 alfa

ec. cinematice ale miscarii:

ox x(t)= Vo x cos alfa (t-to)

oy: y(t)= Vo x sin alfa (t-to)-1/2g(t-to)^2

si ec. cinematice ale vitezei, ai distanta maxima si bataia, dar acum vreu sa tin cont si de frecare cu aerul. Ma pate ajuta cineva. Am cauta pe net si toti explica si dau formulele pentru aruncare oblica sub un unghi in VID dareu vreu si in AER. Multumesc

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ma chinui sa reprezint grafic in programul Labview simularea aruncari oblice in vid si in aer. (tinind cont de legile de frecare).

am gasit legile cinelatice ale miscari si a treiectorie si a vitezei pentru vid

traiectorie y(x)=tg alfa x X - gX^2/2Vo^2 x cos^2 alfa

ec. cinematice ale miscarii:

ox x(t)= Vo x cos alfa (t-to)

oy: y(t)= Vo x sin alfa (t-to)-1/2g(t-to)^2

si ec. cinematice ale vitezei, ai distanta maxima si bataia, dar acum vreu sa tin cont si de frecare cu aerul. Ma pate ajuta cineva. Am cauta pe net si toti explica si dau formulele pentru aruncare oblica sub un unghi in VID dareu vreu si in AER. Multumesc

La frecarea cu aerul (considerand viteza vantului 0) trebuie tinut cont de forma obiectului, de greutatea specifică, de densitatea aerului, etc. Nu exista, din cate stiu eu, nici o formula care sa dea o solutie, de aceea se apeleaza la experiente. Ai putea lua in considerare (intr-o prima aproximatie) formula energiei vantului (Considerand ca aerul se misca si corpul sta pe loc): E=(ro*S*v^3)/2 unde ro este densitatea aerului, S-suprafata de contact, v-viteza vantului (obiectului).

  • Upvote 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Pentru miscarea obiectelor in fluide (deci si aer) se foloseste formula lui Stokes: http://en.wikipedia.org/wiki/Fluid_friction

 

Apare o forta care este proportionala cu viteza de deplasare a obiectului si directia opusa vitezei. Factorul de proportionalitate depinde de forma obiectului, de densitatea fluidului...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

pt simplitate poti folosi in loc de g o acceleratie f x g unde f este un coeficient de reducere a acc gravitationale dat de frecarea cu aerul care depinde de forma, suprafata obiectului si distributia masei acestuia pe suprafata respectiva.

De fapt poti sa determini pe f facand raportul intre acceleratia in aer sau apa si acceleratia gravitationala si uite asa daca te joci poti stabili ceva aemanator cu cx-ul la automobile.

Odata stabilit acest coeficient poti calcula traiectorii balistice pt diferite tipuri de proiectile. stiind ca incarcatura exploziva iti asigura o anumita viteza la plecarea proiectilului, prin ajustarea unghiului poti afla unde ajunge proiectilul....

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

×