Sari la conținut
Forum Roportal
Victor Apostu

Improvizatii

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Am avut multi dintre noi vechituri pina sa ne permitem o masina noua sau second dar in stare buna. Propun sa ne amuzam reiterind putin improvizatiile la care am recurs, chiar si pe vremurile dinainte de 89, cind se improviza inclusiv...carburantul!!!

Hai sa vedem cum ajungem cu rabla acasa! Cum folosim apa de izvor si un borcan de mustar cu firimituri de piine pentru etansat radiatorul, nasturii de la camasa pentru a intari scinteia la bujii, socul legat in locul acceleratiei cind cablul s-a rupt sau acceleratia legata de cureaua de la pantaloni ( la motocicleta) iarba in roata sa poti veni acasa, multe altele. Unora, poate le va fi de folos pe bune, am vazut dacii bune de dus la REMAT inca circulind...Si multi din noi poate inca n-am vindut rablele si ne tenteaza sa mergem cu ele stiu eu...la pescuit, sa nu umplem de noroi masina noua...daci putem sa experimentam!!!

De exemplu una din cele mai hilare chestii- la o antica " Mobra" cu rezervorul gaurit de rugina si care pierdea benzina ( gaurile fiind in partea de jos, sub rezervor) solutia a fost turnarea in rezervor a doua conserve de fasole ( contine majoritate apa) care a acoperit gaurile si a ridicat benzina de pe pozitia " rezerva" pe pozitia " normal" a rezervorului. Normal, continutul conservei s-a dus jos, fiind mai dens, dar doamne- feri sa gresesti pozitia la robinet, ca intra zeama de fasole in carburator...Dar sigur ajungi acasa. Astept experientele voastre!!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca vin eu cu prima metoda...ca vad ca de uitat va uitati dar nu postati nimic... Sa presupunem ca va aflati pe drum cu o masina care consuma asa de mult ulei incit riscati sa ramineti cu carterul gol si pe linga asta merge mereu in 3 pistoane pentru ca mereu se ancraseaza cel putin o bujie, nemaidiscutind de fumul albastru rezultat din arderea uleiului la temperaturi inalte in camera de ardere. Opriti undeva la loc sigur, de preferabil intr-o zona urbana cu magazine. Demontati bujiile si fisele. Puneti bujiile undeva ( de exemplu pe bordura) sa se raceasca. Pina atunci faceti urmatorul lucru: fisele de bujii le taiati la jumatate si le dezizolati ca pe orice conductor. Atentie, unele modele au in mijloc un fir foarte subtire si fragil! procedati cu atentie!!! Apoi, faceti rost de niste nasturi nemetalici de camasa cu cel putin 2 gauri. Firele de la delcou le legati de o gaura, restul pina la bujii - de cealalta gaura ( daca nasturele are 4 gauri le veti folosi pe diagonala) asfel incit conductorii sa nu se atinga iar scinteia sa "sara" 2-3 mm. Asta va intari mult scinteia intre electrozii bujiei dar si uzura electrozilor va fi mult accelerata. Dupa ce bujiile ( foarte murdare) s-au racit le curatati dar nu cu o perie metalica, deoarece aceasta lasa in urma mici particule metalice care pot duce la pierderi de curent prin faprul ca particulele conduc curentul din aproape in aproape. Cel mai bine- caca aceti smirghel, sau (foarte eficient!!!) nisip de pe marginea drumului sau chiar pamint nisipos cu continut de pietricele, in care frecati bine bujia pina cind se inlatura cel putib in zona electrozilor calamina. Apoi curatati bine cu un chibrit cavitatea dintre corpul bujiei si izolator. Stergeti cu o cirpa. Montati bujiile. Grija sa nu atinga la masa improvizatiile de la fise. Idem mai tirziu cind veti inchide capota. Verificati uleiul. Completati daca este cazul, pina la 1/2 din nivelul maxim si adaugati 1- 2 doze de aditiv de bisulfura de molibden ( se gaseste in orice benzinarie, chiar si in cele mai modeste). daca totusi nu gasiti asa ceva luati un borcan de miere de albine ( nu glucoza, atentie!!!) si goliti-o in baia de ulei. Acesti compusi vor mari viscozitatea la cald si uleiul va ajunge mai greu dincolo de segmentii slabiti si subtiati. Mierea mai face si niste depuneri care nu pot fi decit binevenite-pe moment va creste usor compresia. Cu aceasta ocazie verificati si capacul delcoului daca este vorba de o dacie, curatati contactele si daca in interior se observa o depunere lucioasa si cu miros caracteristic zgiriati suprafata interioara, apoi remontati-l. Spalati-va pe miini, porniti motorul... Nu fortati, chiar daca merge aparent " frumos" nu-i fortati limitele. Scopul vostru este sa ajungeti cu bine acasa, sa pregatiti formele de radiere...si masina pentru REMAT...

Editat de Victor Apostu

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

:haha: Prima trebuia postată la "Colţul vesel", iar a doua la "Era mai bine pe timpul lui Ceauşescu?" C

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×