Sari la conținut
Forum Roportal
gimons

Probleme la motorul unei masini Renault Megan 1.9 DCI

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

La masina pe care o am (Renault Megan din 2002 ),motorul (1.9 DCI , Diesel ) ,la relanti se tureaza (motorul fuctioneaza ,,galopat ,, ). Ce probleme ar putea avea ? Cum pot verifica pompa de injectie sau injectoarele ?Cineva mi-a spus ca vreun injector nu functioneza corespunzator.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine ar fi sa mergi fuguta pana la service pentru o testare electronica a motorului, cu testerul Renault-CLIP. Nu te mai gandi la reglaje de pompe de injectie pentru ca CDI-urile nici macar nu au pompa de injectie...

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
La masina pe care o am (Renault Megan din 2002 ),motorul (1.9 DCI , Diesel ) ,la relanti se tureaza (motorul fuctioneaza ,,galopat ,, ). Ce probleme ar putea avea ? Cum pot verifica pompa de injectie sau injectoarele ?Cineva mi-a spus ca vreun injector nu functioneza corespunzator.

citi km are masina? "galopeaza" numai la rece sau si cind s-a incalzit? La bord nu s-a aprins nimic din beculetele alea care crezi ca nici nu le ai?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
citi km are masina? "galopeaza" numai la rece sau si cind s-a incalzit? La bord nu s-a aprins nimic din beculetele alea care crezi ca nici nu le ai?

 

 

 

Motorul galopeaza si cind s-a incalzit.La bord nu se aprinde nici un beculet. Masina are in jur de 130.000 km.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu se aprinde nici o lampa de avertizare, atunci ai de-a face aproape sigur cu o problema mecanica sau hidraulica:injectoare sau pompa de inalta presiune uzate,valva EGR blocata, presiunea pompei electrice de transfer este prea mica...Spune-mi ce fel de filtru de motorina ai.Din acela cu 5 racorduri de intrare/iesire, pe care sunt vopsite culori diferite, si cu un robinet pe el?Daca robinetul acela nu-i in pozitia corespunzatoare...poate crea probleme...

Poti sa-mi dai tipul si evolutia motorului(F9Q...???), respectiv seria de pe placuta ovala(doar aia din patru litere(nu VF1-ul)...e cam de forma LA0N, KA0N...)?...pe PM desigur...daca vrei...

 

Inca ceva:nu prea ai explicat deslusit ce si cum e cu galopul asta al motorului. Motorul se tureaza de la relanti, sau cade turatia de la relanti?!?

La Renault ai fost?

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut Hans. In primul rind vreau sa-ti multumesc ca incerci sa ma ajuti. Termenul ,, galopare " este imprumutat de la cei carora le-am explicat problema. Acum cum se prezinta aceasta galopare : cind pornesc motorul turometrul indica pe scala gradata in dreptul cifrei 8 (aproximativ).Dupa citeva minute acul turometrului se misca cind in sus cind in jos,masina stind pe loc .Acest lucru este sesizabil si la motor,se aude cum se tureaza ,acum sa nu crezi ca se tureaza foarte mult,dar balanseaza asa ,nu are o functionare regulata,um mers ,,rotund '".Nu stiu cum sa explic mai pe intelesul tau ,nefiind de specialitate,incearca sa te gindesti la cineva care apasa pedala de acceleratie foarte putin si foarte des cam asa face motorul masinii mele.La bord se mai aprinde din cind becul de la airbag si cel de la service.M-am uitat in cartea masinii si imi spune ca trebuiesc controlate la service.Dar cred ca acest lucru nu are de-a face cu functionarea motorului.Alte becuri nu s-au aprins niciodata, (ulei,temperatura,etc.).

Filtrul de motorina este intradevar cu 5 racorduri,dar fara robinet pe el ,am fost la un magazin auto si conform tipului masinii se schimba cu totul ,nu este din acela ca la alte masini ceva de genul filtrului de ulei (adica schimbi numai filtrul) ,la mine filtrul este introdus intr-o carcasa incapsulata din plastic care se schimba cu totul,de aceea este si mai scump la magazin ,in jur de 1.300.000. lei.

Motorul este de tipul F9Q-K7 si nr. de identificare VF1LA050527575787,varianta de autoturism LA0505 MEGANE,1870 cm cubi ,75 kw (puterea), motor DCI.

La service ptr. testare nu am ajuns inca. Eu am cumparat masina de la o ruda care a fost la service si au pus testerul pe ea ,concluzia la care au ajuns ca ar fi din cauza motorinei.Eu nu prea mai am incredere si de aceea inainte de a merge la un service as vrea sa fiu cit mai informat.

Ce am mai observat : am pornit motorul ,iar dupa citeva minute de functionare fara a se galopa(functionare normala) pun in functiune instalatia de dezaburire a lunetei si gata incepe sa galopeze.Chiar daca scot din functiune instalatia de dezaburire dupa aceea tot galopeaza.

Inca ceva,am observat ca atunci cind galopeaza scoate si putin mai mult fum pe teava de esapament.

Acest lucru (galoparea )se intimpla si dupa ce am mers mai multi km,motorul s-a incalzit.

La bord are in jur de 130000 km reali , am schimbat si filtrul de aer .

Cineva care a avut un model de masina Renault mai vechi , ii galopa motorul si pina la urma a descoperit releul regulator de tensiune. Dar eu ma gindesc ca masina mea are calculator de bord care comanda totul iar acesta ar trebui sa aiba un regulator de tensiune ,chiar daca releul regulator nu ar functiona corespunzator.

Cam atit deocamdata.

Cu bine.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Iti propun doua incercari:

1.Cu motorul oprit scoti connectorul valvei EGR, si circuli asa o vreme. Ti se va aprinde la bord ledul ''Defect injectie'', insa nu trebuie sa-ti faci probleme, deoarece asta se intampla pt. ca calculatorul sesizeaza circ. valva EGR defect.

N-ar fi rau sa demontezi valva asta si sa o verifici ca nu cumva a fie blocata...

2. Pe conducta racordului nr. 3, mai precis pe conducta racordului, ai un robinet rotund. In mod normal, sageata de pe robinet trebuie sa corespund cu reperul de pe carcasa filtrului de motorina. Tu poti sa incerci(in momentul in care motorul galopeaza), sa rotesti de robinet in sensul inchiderii lui. S-ar putea ca galoparea sa se opreasca. Daca se opreste, poti sa circuli si cu robinetul semiinchis, acesta fiind utilizat doar la aerisirea circuitului de motorina, dupa inlocuire.Insa asta inseamna ca ai pierderi e presiune pe circ. dejoasa presiune a instal. de alimentare...

3. Va trebui sa rezolvi si treaba cu ledul ''SERVICE''.Numai la tester.

 

O sa incerc sa incerc si o poza cu filtrul si robinetul...n-am reusit acuma...Oricum, robinetul e pe partea cu cele 3 racorduri(nu stiu exact culoarea de marcaj...).

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Inca ceva simplu de verificat, doar cu o lampa de control 12V:in momentul in care iti apare trepidatia motorului, vezi daca nu cumva bujiile incandescente au comanda pe ele 12V. Strategia post-chauffage presupune ca bujiile incandescente sunt alimentate continuu sau alternativ(1 cu 2 si 3 cu 4) cu 12V, pana la o anumita temperatura a lichidului de racire din motor. nu cumva ca releul bujiilor sa dea comanda in afara acestei strategii de postincalzire. Eventual, scoate-i conectorii bujiilor incandescente, si vezi daca nu cumva trepidatiile dispar...

 

Uite si poza cu filtrul, in atasament.Robinetul de care-ti spuneam e pe conducta racordului cu nr.3. Incearca sa-i schimbi pozitia atunci cand motorul trepideaza.

Editat de hans

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Salut Hans. Am fost cu masina la un tester.Cei de acolo au constatat ceva probleme. Din ce am vazut eu, au observat ceva la partea de injectie ca sa ii spun asa.Citeodata masina scoate mai mult fum si ei la service au constatat un surplus de motorina nearsa sau ceva de genul acesta.Mai departe cind au intrat in meniul aplicatiei la ,,injectie Diesel ,, un parametru indica o valoare negativa -260 si ziceau ei ca nu este bine.S-au consultat intre ei acolo si s-au gindit la pompa de inalta presiune (costa vreo 11.000.000 lei),dupa care au renuntat la aceasta concluzie si au gasit altceva ,tot ceva legat de injectie niste electrovalve ceva de genul acesta care se deschid si inchid cind nu trebuie,care sunt in legatura cu pompa de inalta presiune.

Ce sa iti zic mi-au recomandat in final sa merg la un service Renault ptr. ca ei nu au piesele de schimb necesare.

Am fost la un service Renault si m-au programat ptr. testare pe 28.12.2006. Pina atunci daca ma poti ajuta cu niste informatii:

- 1. sigur vor ajunge si ei la partea de injectie si vor vedea ce au vazut si ceilalti, dar ce vreau sa te intreb ca sa nu dau banii pe ceva aiurea ,pompa de inalta presiune,se poate testa pe banc ,daca da ce parametrii minimi trebuie masurati pentru ca aceasta sa functioneze cit de cit normal (Motorul este de tipul F9Q-K7 si nr. de identificare VF1LA050527575787,varianta de autoturism LA0505 MEGANE,1870 cm cubi ,75 kw (puterea), motor DCI.Pe tester se cauta LA0505 , dupa aceea F9Q-K7(am vazut la sevice).

-2 o pompa defecta cam ce parametrii ar avea?

Te intreb toate astea pentru ca sa merg la sigur daca s-ar putea si ptr. ca cei de la service sa nu mearga pe ghicite,ceva de genul pompa este defecta o schimbam,facem testul din nou si constatam ca mai trebuie schimbata alta piesa.etc.

Mai multa detalii nu pot sa-ti dau deocamdata ptr. ca cei care au facut testul,nu mi-au scos la o imprimanta datele si cele pe care ti le-am prezentat au fost cele pe care le-am vazut eu pe monitor afisate asa in treacat (exista o secretomanie in domeniu?)

 

CRACIUN FERICIT!!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri
Ce sa iti zic mi-au recomandat in final sa merg la un service Renault ptr. ca ei nu au piesele de schimb necesare.

Am fost la un service Renault si m-au programat ptr. testare pe 28.12.2006. Pina atunci daca ma poti ajuta cu niste informatii:

- 1. sigur vor ajunge si ei la partea de injectie si vor vedea ce au vazut si ceilalti, dar ce vreau sa te intreb ca sa nu dau banii pe ceva aiurea ,pompa de inalta presiune,se poate testa pe banc ,daca da ce parametrii minimi trebuie masurati pentru ca aceasta sa functioneze cit de cit normal (Motorul este de tipul F9Q-K7 si nr. de identificare VF1LA050527575787,varianta de autoturism LA0505 MEGANE,1870 cm cubi ,75 kw (puterea), motor DCI.Pe tester se cauta LA0505 , dupa aceea F9Q-K7(am vazut la sevice).

-2 o pompa defecta cam ce parametrii ar avea?

Te intreb toate astea pentru ca sa merg la sigur daca s-ar putea si ptr. ca cei de la service sa nu mearga pe ghicite,ceva de genul pompa este defecta o schimbam,facem testul din nou si constatam ca mai trebuie schimbata alta piesa.etc.

Mai multa detalii nu pot sa-ti dau deocamdata ptr. ca cei care au facut testul,nu mi-au scos la o imprimanta datele si cele pe care ti le-am prezentat au fost cele pe care le-am vazut eu pe monitor afisate asa in treacat (exista o secretomanie in domeniu?)

 

CRACIUN FERICIT!!

Pompa de inalta presiune cat si injectoarele se testeaza numai pe masina, nedemontate. Nu exista o alta metoda oficiala de verificare a acestora(decat aproximativa). Testul la Renault se face cu CLIP, un tester specializat pentru motoarele Renault.

Valorile difera in functie de evolutia motorului F9Q, de tipul calculatorului de injectie si de codul softului din calculator. De exemplu pentru 732 si 746 press. minima in rampa comuna de injectie la relanti(la min. 80 deg. temp. antigel) este de 275 bari(la un raport RCO de 16 procente! ), iar cu pedala jos este de 1350 bari. Aproximativ aceleasi sunt valorile si pentru evolutiile 740 si 748.Daca nu corespund valorile, nu e neaparat sigur ca pompa de inalta presiune e defecta. Pompa asta are o valva comandata de calculator, care regleaza debitul de motorina debitat de pompa, pentru a atinge valoarea presiunii ceruta de softul calculatorului.E de preferat sa ca valva asta sa fie verificata la sange inainte de a trece la inlocuirea pompei. La unele pompe, de exemplu la alea pe care scrie un CP3 pe tablita de identificare, se poate face automat(cu testerul) un test de deblocare/curatare a acestei valve. De asemenea, senzorul de presiune a motorinei de pe rampa de injectie poate crea probleme, insa de obicei da un cod activ de defectiune. La fel si in cazul senzorului de temperatura a motorinei.

La injectoare, se face testul solenoizilor injectoarelor, respectiv cel al etanseitatii interne a acestora.Testul de retur al injectoarelor il face automat testerul, trebuie doar sa masori debitul care vine pe retur.Nu stiu exact cat e acest debit.In mare verificarile astea sunt cam aceleasi ca si cele pe care le-am amintit pe topicul cu Clio dCi care fumeaza.

Am auzit de multe motoare care au scapat de trepidatii prin resoftarea calculatorului.

Succes!

Si sarbatori fericite si tie!

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×