Sari la conținut
Forum Roportal
The Unknown

Liceul ar putea dura trei ani, iar scoala profesionala patru?

Postări Recomandate

Cine vine la carma Ministerului Educatiei are fel si fel de idei. Multe dintre ele radicale.De data aceasta, vorbim despre Adrian Curaj, ministrul din Guvernul tehnocrat, care a spus intr-un interviu acordat postului Digi 24, ca se gandește sa modifice ­structura invațamantului ­liceal.

 

Școala obligatorie ar urma sa fie de noua clase, iar liceul sa se reduca la numai trei clase. Asta in special din cauza faptului ca sunt multi elevi din mediul rural care termina opt clase si nu au posibilitatea materiala de a-si continua studiile la "oras".

 

"Liceul ar putea sa fie de trei ani, poate cel profesional sa fie de patru. Sunt diverse variante. Cred ca trebuie sa vorbim și sa ne uitam la sens, nu inventam, incercam sa fim atenți și la practica internaționala. Pana la urma trebuie vazut ce oferi celui pe care il educi, ce alternative ii dai, nu pentru tine ca educator, ci pentru el. Poate pentru el o zona practica, profesionala, tehnica este mult mai importanta decat una pur teoretica care il conduce spre un tip anume de bacalaureat ce nu il duce nicaieri. Nu promoveaza Bac-ul, ramane agațat, iar aici pierderea este mare. Tehnicul post-liceal non-universitar este foarte prost, l-am tot schimbat și de fapt nu le mai dam nici o șansa", a declarat demnitarul.

In felul acesta, tinerii care nu vor sau nu iși permit sa urmeze o facultate au șansa sa invețe o meserie și sa se pregateasca pentru integrarea pe piața muncii.

 

stirile.rol.ro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Recomandarile pentru gimnaziu: Mai multe opţionale si ore de sport si mai puţine ore obligatorii

 

Mai multe opţionale, mai puţine ore obligatorii, mai multe ore de sport şi Informatică obligatorie sunt observaţiile făcute de şase experţi din grupul de lucru al Ministerului Educaţiei pentru revizuirea planurilor-cadru de la gimnaziu.   

 

 

Numărul opţionalelor din planurile-cadru propuse de Ministerul Educaţiei este inacceptabil de mic, în timp ce numărul disciplinelor obligatorii este prea mare, nu există materii interdisciplinare, orele de sport sunt prea puţine şi nu se pune accent pe Informatică.
Acestea sunt principalele critici aduse celor trei propuneri de planuri-cadru pe care şase experţi din grupul de lucru al Ministerului Educaţiei le-au adus într-un document remis miercuri MEDIAFAX. 

 

Mai exact, experţii Tincuţa Apăteanu, Florin Colceag, Radu Gologan, Manuela Prajea, Marian Staş şi Ştefan Vlaston atrag atenţia asupra următoarelor probleme:


1. Numărul de ore în CDŞ (curriculum la decizia şcolii) propus, 1-2 ore, este inacceptabil de mic, propunerea din Legea Educaţiei Naţionale, bazată pe studii şi analize era de 25% la gimnaziu. Un minim de 4-6 ore ar fi obligatoriu, dacă dorim să lăsăm şcolilor adaptarea curriculei şi a proceselor didactice la specificul local, la tipul de comunitate şcolară pe care o deserveşte şcoala, la personalitatea elevilor din şcoala respectivă. Altfel, rămânem în paradigma „patul lui Procust”, în care se găseşte şcoala actuală.

2. Numărul de discipline, 14-15, este prea mare şi păstrează viitoarea curricula în tiparele anterioare.
3. Nu există discipline agregat, care să asigure învăţare interdisciplinară, aplicare integrată a cunoştinţelor din discipline diferite. (Ştiintele mediului, Educaţie pentru societate, Ştiinţele vieţii)


4. Disciplinele socio-umane sunt mult prea limitative, cu cele 4 module propuse


5. La educaţie fizică, sport şi sănătate sunt prea puţine 2 ore pe săptămână, având în vedere nevoia de mişcare în dezvoltarea armonioasă a elevilor. La varianta 2, la clasa a VIII-a, o singură oră de sport este inacceptabil.


6. La Educaţie tehnologică nu avem ore la clasele a V-a şi a VI-a, deşi dimensiunea aplicativ-practica este puţin reprezentată în curricula.


7. La variantele 1 şi 3 nu avem TIC la clasele a VII-a şi a VIII-a.


Experţii vin cu o propunere nouă de plan-cadru, care prevede patru ore de Limba şi Literatura Română de la clasa a V-a şi până la clasa a VIII-a, două ore de Limba Modernă I şi o oră de Limba Modernă II. La Matematică-Informatică sunt prevăzute patru ore la clasa a V-a şi câte cinci ore pe săptămână pentru celelalte clase de gimnaziu. Ştiinţele Vieţii are două ore alocate la clasa a V-a şi la clasa a VII-a şi câte o oră la celelalte, iar Ştiinţele Mediului are două ore la clasele a VI-a şi a VIII-a şi câte o oră pe săptămână la celelalte clase de gimnaziu.


Planul-cadru întocmit de experţi mai prevede două ore pe săptămână pentru disciplina Educaţie pentru Societate, o oră de Geografie, una de Religie, o oră de Educaţie plastică, trei ore de Educaţie fizică şi sport, o oră de Educaţie tehnologică şi o oră pe săptămână pentru Consiliere şi Orientare.


De asemenea, elevii de la clasa a V-a ar trebui să aibă patru opţionale, iar la celelalte clase de gimnaziu ar trebui studiate cinci opţionale pe săptămână. În total, ar fi vorba de 28 de ore pe săptămână la clasa a V-a şi 30 de ore la celelalte clase, potrivit planului-cadru propus de cei şase experţi din cadul grupului de lucru al Ministerului Educaţiei.


În ceea ce priveşte viziunea pe care o au experţii în legătură cu ce ar trebui să educe şcoala, ei consideră că la sfârşitul parcurgerii sistemului educaţional românesc, tinerii trebuie să fie "integri, respectuoşi, stăpâni pe ei, cu comportament etic, capabili dă înveţe de-a lungul întregii vieţi".


Competenţele-cheie pe care trebuie să le aibă absolvenţii sunt: o gândire algoritmică şi critică, inteligenţă emoţională, caracterială, contextuală şi socială, rezolvarea de probleme şi antreprenoriat, competenţă lingvistică, competenţă simbolică, numerică şi grafică, participare şi implicare civică, relaţionare inteligentă prin comportament şi limbaj şi explorare şi experimentare empirică şi ştiinţifică.
Ministerul Educaţiei a lansat la mijlocul lunii decembrie, în dezbatere publică, trei variante de planuri-cadru care au mai multe puncte în comun. Printre modificări apare şi reducerea numărului de ore de Limba română din clasa a a V-a de la cinci, cât este în planul-cadru în vigoare, la patru. De asemenea, Limba latină, care se studiază în prezent o oră pe săptămână în clasa a VIII-a, este scoasă din planurile-cadru propuse pentru gimnaziu lansate în dezbatere de Ministerul Educaţiei.
Totodată, se reconsideră structura disciplinelor socio-umane pe ani de studiu astfel: la clasa a V-a - Educaţie pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a - Educaţie interculturală, la clasa a VII-a - Educaţie pentru cetăţenie democratică - şi la clasa a VIII-a - Educaţie economică.


Potrivit celor trei variante puse în dezbatere, elevii de gimnaziu ar avea posibilitatea să îşi aleagă o materie opţională din oricare dintre cele şapte arii curiculare: "Limbă şi comunicare", "Matematică şi ştiinţe ale naturii", "Om şi societate", "Arte", "Educaţie fizică, sport şi sănătate", "Tehnologii" şi "Consiliere şi orientare". Două dintre variante prevăd alegerea a 0 - 1 opţionale, iar cealaltă, 1 - 2 opţionale.
Însă, numărul de ore pentru toate celelalte materii este clar specificat, nemaifiind prevăzute un minim şi-un maxim precum în planul-cadru actual la discipline ca Istorie, Geografie, Educaţie plastică, Educaţie muzicală, Cultură civică, Educaţie tehnologică.


Dacă actualul plan-cadru prevede câte una - două ore pe săptămână de Istorie şi Geografie, până în clasa a VIII-a, când sunt prevăzute câte două ore, două dintre variante prevăd câte o oră din aceste materii în primii trei ani de gimnaziu şi două în ultimul, iar în cealaltă variantă Istoria şi Geografia au alocate câte două ore în clasele a V-a şi a VIII-a şi câte una în ceilalţi doi ani.


Biologia are alocate câte o oră în clasele a V-a şi a VIII-a şi câte două pe săptămână în clasele a VI-a şi a VII-a, în toate cele trei variante. În prezent, sunt prevăzute una - două ore de Biologie în clasele a V-a şi a VIII-a şi câte două în clasele a VI-a şi a VII-a.
Într-una din variantele planului cadru se propune începerea studiului Fizicii şi Chimiei din clasa a V-a (câte o oră pe săptămână), urmând ca din clasa a VII-a aceste materii să se studieze câte două ore pe săptămână. În prezent, Fizica se studiază câte două ore pe săptămână din clasa a VI, iar Chimia acelaşi număr de ore din clasa a VII-a.


În aceeaşi variantă se propune ca ora săptămânală de Educaţie muzicală să fie scoasă din programă în clasa a VIII-a şi la fel şi ora de Educaţie plastică în clasa a IX-a.


În schimb, orei săptămânale de Educaţie tehnologică ar urma să i se adauge şi o oră de Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC). În celelalte două variante se propune să se studieze TIC o oră pe săptămână în primii doi ani de gimnaziu şi Educaţie tehnologică, tot câte o oră, în ultimii doi.


Disciplina Educaţia fizică este redenumită Educaţie fizică, sport şi sănătate. În varianta citată se propune ca în clasa a VIII-a să se facă o oră pe săptămână de sport, iar în restul anilor să rămână câte două.


O altă propunere este renunţarea la ora de Consiliere şi orientare până în clasa a VIII-a, când ar urma să se ţină o oră pe săptămână. Elevii din clasele V - VIII studiază, în prezent, după planuri-cadru aprobate acum aproape 15 ani (Ordinul M.E.C. nr. 3638 / 11.04.2001). Procesul de inovare curriculară iniţiat după adoptarea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 s-a concretizat până acum în noi planuri cadru şi noi programe şcolare în învăţământul primar. Elevii aflaţi acum în clasa a III-a reprezintă prima generaţie care urmează un nou curriculum, se precizează pe site-ul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei.

 

Mediafax


 

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Schimbari majore in Educatie! Ce se intampla cu matematica, chimia si biologia
 

 

Ministerul Educatiei intenționează să schimbe programa şi manualele şcolarilor. Astfel, au fost chemaţi la Minister mai mulţi experţi care lucrează la o propunere integrată. În doar câteva luni, grupul de experţi a ajuns la a patra variantă de lucru care ar urma să schimbe radical sistemul de învăţământ.
 

Experţii în Educaţie propun mai puţine discipline pentru elevi. Iar asta presupune unirea unor materii. De exemplu, la ora de matematică, să fie predată şi Informatica, potrivit Digi24.ro.

Copiii ar putea să nu mai aibă în orar Chimie sau Biologie, ci una sau două ore pe săptămână de Ştiinţele Mediului sau Ştiinţele Vieţii. Iar Muzica şi Desenul să se transforme într-o singură oră de Arte.

Schimbarea mult aşteptată ar mai putea dura câţiva ani. Această variantă cu propunerile experţilor urmează să fie analizată de reprezentenţii Ministerului Educaţiei, iar noul plan-cadru ar urma să fie anunţat la sfârşitul acestei luni, după care trebuie modificată şi programa. Aşadar, un proces de durată, care ar urma să fie gata în 2020.

În tot acest timp, mai este ceva de făcut. Experţii spun că învăţământul viitorului nu poate să existe fără un nou model de carieră didactică. Să existe pentru profesori pograme dedicate de licenţă şi master, iar pentru dascălii care deja sunt la catedră este nevoie de cursuri, astfel încât să poată preda interdisciplinar.

„N-am reuşit să ne focalizăm până acum, dar începem un ciclu nou pe fonduri structurale. Mesajul meu este şi va fi constant pe perioada cât voi conduce Ministerul, că avem nevoie să investim resursele astfel încât fiecare cadru didactic să aibă o a doua sau a treia competenţă, pentru a putea aborda dincolo de strict disciplinar lucruri care nu neapărat sunt la altă disciplină, dar pot fi transversale disciplinei pe care dânşii o stăpânesc,” a spus Adrian Curaj, ministrul Educaţiei pentru Digi24.

stirile.rol.ro

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu Stiintele Mediului se intampla in alte tari, de pilda UK. E clar ca vor sa ''importe''. Nu stiu daca va fi rau, dar oricum se schimba cate ceva an de an. E tare ca o vor analiza cativa ani in loc de metoda traditionala, implementarea peste noapte.

Editat de Abbie M.
  • Upvote 1

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×