Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
The Unknown

Polițistul de la volan cu 80 km/h

Rate this topic

Recommended Posts

Ghinionul morților din Muntenegru: polițistul de la volan

Autor: Mălin Bot

 

 

Lucrurile au devenit foarte clare, după ce procurorii din Muntenegru au prezentat datele din ”cutia neagră” a autocarului morții.

Anchetatorii care adună probe în acest caz au reușit să obțină cel mai important element al anchetei judiciare: citirea datelor din tahograful autocarului căzut în prăpastie. Tahograful este un fel de ”cutie neagră” a autocarelor și camioanelor, dispozitiv care înregistrează informații esențiale despre vehicul.

În cazul accidentului din Muntenegru informația cea mai prețioasă era viteza de circulație a autocarului.

 

Procurorul de caz, citat de presa din Muntenegru, a precizat astăzi că tahograful autocarului a înregistrat o viteză de 80 de kilometri pe oră la momentul producerii accidentului. Aceeași sursă a indicat faptul că pe sectorul de drum unde s-a petrecut accidentul era o restricție de viteză de 40 de kilometri la oră.

Așadar, autocarul morții circula cu dublul vitezei legale pe o porțiune de drum extrem de periculoasă, la ieșirea dintr-un tunel. Cu tot respectul pentru drama familiei șoferului decedat, cifra înregistrată de tahograful autocarului expune inconștiența incredibilă a celui aflat la volan și răspunde tuturor semnelor de întrebare legate de cauzele producerii acestei tragedii.

Nimic nu poate să fie mai important și relevant în mecanismul producerii accidentului decât faptul că autocarul rula cu dublul vitezei legale. Imaginați-vă un autocar care gonește cu 100 de km/h într-o localitate sau cu 180 km/h în afara localităților, pe drum drept, pentru a înțelege gravitatea situației.

Ghinionul celor 18 români care și-au pierdut viața într-un mod atât de violent a fost să se afle într-un autocar condus de un șofer total iresponsabil și complet lipsit de respect pentru legea rutieră. Un ”șmecher” din categoria celor care populează șoselele României.

Un șofer care, culmea, era angajat ”cu funcția de bază” în Poliția Română, exact instituția care ar trebui, teoretic, să vegheze la aplicarea legii. Accidentul în sine și tot ceea ce s-a descoperit ulterior descriu, de fapt, halul de degradare în care au ajuns instituțiile vitale ale funcționării statului. Polițiști care au firme de transport pe numele copiilor, fac pe șoferii în timpul liber, încalcă grosolan reguli elementare de circulație și provoacă drame oribile.

Cazul acesta mi-a adus aminte de un alt autocar plin cu călători, cu numere de Vâlcea, care gonea nebunește pe serpentinele de la ieșirea din Valea Oltului. Caroseria autovehiculului se legăna în toate părțile, de spuneai că acum stă să zboare în peisaj. M-am întrebat atunci, din postura de șofer care vede așa ceva în trafic, cum e posibil ca un astfel de dement să conducă un autocar pe drumurile publice. Poate era și el polițist?

Nu vom afla niciodată dacă este așa, dar un lucru e cert: omul își permitea, fără nicio frică, să calce sub roți Codul Rutier. Numai convingerea că ceva te protejează în fața legii poate determina o astfel de atitudine.

Ajungem astfel cu raționamentul la cauzele subtile ale accidentului cu 18 morți din Muntenegru: lipsa totală de control a autorităților în domeniul circulației, în România. În principal din cauza corupției, în secundar din pricina incompetenței, sunt total viciate două zone importante.

Prima este partea de acordare a permiselor, atât pentru amatori cât și pentru profesioniști. Practic acum, în România, orice tâmpit poate ajunge șofer de orice fel dacă știe unde și cum să dea șpagă. Au fost cazuri în care au ajuns să primească permis de conducere chiar indivizi analfabeți.

Chiar și așa, cu tâmpiți, analfabeți sau iresponsabili posesori de permise și atestate, lucrurile ar putea să fie gestionabile dacă ar funcționa măcar zona de aplicare a Codului Rutier și am avea o Poliție Rutieră care să scoată din trafic dezaxații.

Din păcate pentru noi, în România nu există Poliția Rutieră. Cel mai bun indicator pentru incompetența și ineficiența Poliției Rutiere este o simplă privire aruncată pe orice drum din țara asta. Găsești foarte greu vreun șofer care să respecte legea și restricțiile drumului, încălcarea legii fiind regula și respectarea ei devenind excepție.

Pe valul mediatic provocat de accidentul din Muntenegru, ministrul de Interne Radu Stroe a propus pedepse foarte dure pentru încălcarea Codului Rutier, cu suspendări ale dreptului de a conduce de până la 4 ani.

O idee lansată în spiritul aceluiași tip de gargară electorală care îl făcea pe prim-ministrul Victor Ponta să lanseze, la începutul lui martie, ideea confiscării mașinilor celor care încalcă grav legea rutieră. Suntem aproape în iulie, a mai auzit cineva ceva despre acea propunere a prim-ministrului?

Evident că, peste patru luni, după un alt accident grav, un alt oficial guvernamental va propune alte măsuri care, evident, nu vor fi aplicate niciodată, la fel ca propunerea lui Ponta din martie. Asta pentru că sunt doar demagogie a unor politicieni care cred că o țară se conduce doar cu declarații și sondaje de opinie.

Ce nu pricep politicienii, în frunte cu prim-ministrul Victor Ponta și ministrul de Interne Radu Stroe, este că orice înăsprire a legii este total inutilă cât timp nu sunt capabili să facă să funcționeze instituțiile din propria subordine.

Înainte să se gândească la o lege mai aspră, ditamai ministrul de Interne ar trebui să pună la treabă toți burtoșii care stau cloșcă și freacă menta pe sume babane prin birourile Poliției Române. Ar putea să se bată pentru dotări mai bune și un sistem care să recompenseze polițistul onest și profesionist, nu pe cel cu pile la partid. Sau să desființeze piramidele șpăgii din ministerul pe care îl conduce.

Până atunci ar putea să aibă bunul simț să tacă din gură, pentru că este oficialul cel mai puțin în măsură să fie vizibil după drama din Muntenegru și toate legăturile cu Ministerul de Interne descoperite de jurnaliști. Într-o țară civilizată, ministrul de Interne își dădea demisia de onoare după ce se afla că polițiștii încalcă grav legea cu consecințe atât de dramatice.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/ghinionul-mortilor-din-muntenegru-politistul-de-la-volan-1044960.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×