Sari la conținut
Forum Roportal
Geo1000

Pompa de servodirectie defecta

Evaluează acest topic

Postări Recomandate

Am un Opel Astra h 1,4 din 2007-2008. De cateva zile are pompa de servodirectie defecta. Deocamdata doar se aude n zgomot cand ia viraje. Am fost la mai multe service-uri acelasi doagnostic. Pretul depinde in functie de service-uri. Unele cereau intre 40 si 60 milioane (pompa inlocuita cu una noua) altele cereau intre 20 si 40 milioane (pompa inlocuita cu una reconditionata) Bani de una noua nu am. Cineva spunea ca se poate merge si cu pompa de servodirectie defecta pana se strica de tot intre timp sa strang bani, caci una reconditionata ar putea fi mai proasta decat cea stricata. Dar intrebarea mea e: Ce se intampla daca pompa de servodirectie se strica de tot in plin trafic? Exista risc de accident grav? Adica ma refer sa nu se mai poata lua o curba si sa te izbesti in decort de un copac sau mai rau un stalp si conducatorul auto sa moara?

Pentru evitarea acestui risc care ar trebui sa fie viteza maxima in trafic cand ai pompa de servodirectie defecta?

Editat de Geo1000

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla daca pompa de servodirectie se strica de tot in plin trafic? Exista risc de accident grav? Adica ma refer sa nu se mai poata lua o curba si sa te izbesti in decort de un copac sau mai rau un stalp si conducatorul auto sa moara?

Doar nu-ţi imaginezi că proiectanţii sistemelor de servodirecţie sunt atât de demenţi încât să trimită cu bună ştiinţă oameni pe lumea cealaltă :P . Am condus mai mult de o săptămână o Skoda Octavia cu pompa servo defectă. Pierdea lichid, îi puneam câte o jumătate de litru şi până seara îl pierdea tot. Pe măsură ce îl pierdea, manevrarea direcţiei necesita din ce în ce mai mult efort, dar era realizabilă.

 

Servodirecţia e doar un fel de amplificator de putere mecanică, de-aia se numeşte "direcţie asistată". Când nu mai funcţionează deloc, ai nevoie de o forţă de 5-10 ori mai mare pentru a manevra direcţia, dar mecanismul de direcţie nu iese din funcţiune. În esenţă, tot şoferul e cel care virează, nu pompa :P La fel e şi la servofrână.

 

N-ai fost niciodată remorcat, cu motorul oprit? Atunci nu ai nici servofrână şi nici servodirecţie şi nu moare nimeni din asta! :o:

 

Pentru evitarea acestui risc care ar trebui sa fie viteza maxima in trafic cand ai pompa de servodirectie defecta?

Nu e vorba de viteza maximă, cu cât e viteza mai mare, cu-atât merge şi direcţia neasistată mai uşor. Deci în linie dreaptă poţi să mergi cu exact aceaşi viteză ca şi înainte. Dar la viraje ample (90 de grade, de exemplu) durează mai mult până înscrii maşina pe traiectoria dorită, din cauza efortului mai mare pe care îl depui.

 

Dacă în mod normal aveai nevoie de 2 secunde ca să roteşti volanul o jumătate de tură, fără servodirecţie ai putea avea nevoie de 4 secunde, să zicem. Astfel că e de preferat o viteză cu 30% mai redusă. De exemplu, dacă înainte luai confortabil un viraj cu 60 km/h, dacă ai servodirecţia defectă e preferabil să-l abordezi cu 40km/h. Dacă înainte îl luai cu 30km/h, abordează-l cu 20km/h. Cam ăsta e raportul.

 

Cel mai greu se mişcă volanul în parcare. Atunci descoperi de ce la şcoala de şoferi te învăţau că volanul nu se manevrează decât cu maşina în mişcare :tease:

Editat de harald

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Ei, înseamnă că e o maşină bună, dacă n-a fost niciodată nevoie să fii remorcat şi să descoperi astfel că poţi să te descurci destul de uşor şi fără servodirecţie. :tease:

Editat de harald

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Mergi si repara masina... O sa se strice alte chestii daca nu repari masina. Mergi la un service bun ( Autocar Pipera sunt excelenti ) si repara masina ca altfel o sa dai multi mai multi bani pe reparatii. Si inca o recomdare: pune piese originale ca doar asa te asiguri ca vor tine mai mult. Eu m-am invatat minte si merg la Autocar de fiecare daa cand apare o problema si in stilul asta platesc mult mai putin pe intretinerea masinii.

Partajează acest post


Link spre post
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

×