Jump to content
Forum Roportal
Sign in to follow this  
Fitandhealthier

Cum sa slabesti sa sa-ti imbunatatesti sanatatea

Rate this topic

Recommended Posts

Vine, vine, primăvara cu... schimbări în sănătate.

 

Pe 31 decembrie (probabil) ai notat în New Year’s resolution dorința de integra în stilul de viață (mai multă) activitate fizică. Sau poate te gândești de mai mult timp la acest scop însă nu ai avut ocazia să realizezi un plan. Și încă nu ai început. Dar de ce să începi? Cum să începi? De unde să începi? Și pentru ce să începi? Ce să începi?!

 

Garantez că vom găsi (împreună) răspuns la toate întrebările de mai sus și la altele încă neformulate.

Fit and Healthier, adică pe românește În formă și Mai sănătos.

 

Exercițiile fizice ne măresc speranța de viață și totodată o fac mai plăcută, deoarece ne scapa de riscuri de: diabet, boli cardiovasculare, osteoporoză, depresie, anxietate, anumite forme de cancer ș.a. Să nu uităm că sportul este prietenul nostru când vine vorba de a ne modela corpul și a sculpta numărul de kilograme.

 

Vom realiza un grup de intervenție în cadrul căruia beneficiarii își vor crea planuri pentru atingerea acestui obiectiv (de a fi în formă și mai sănătoși). Metodologia cuprinde informații și date din psihologia motivației, psihologia socială, anatomie, teoria evoluționistă și neuroștiințe prin intermediul cărora urmărim să îndeplinim o serie de obiective. Printre acestea se numără:

 

· Descoperirea și înțelegerea beneficiilor activității fizice și integrarea acesteia în stilul de viață al participanților.

· Managementul greutății și diminuarea indicelui de masă corporală.

· Creșterea nivelului de înțelegere a afecțiunilor fizice și psihosomatice, descoperirea măsurilor de prevenție prin intermediul activității fizice și (după caz) ameliorarea acestora.

· Obținerea (și menținerea în timp) a unui fitness înalt cu un tonus general pozitiv.

· Managementul stresului.

· Îmbunătățirea condiției întregului organism și cunoașterea indicatorilor fiziologici prin care starea de sănătate poate fi evaluată.

· Extinderea cunoștințelor din sfera alimentației și nutriției (cu informatii si date din perspectiva evoluționistă), biologiei si chimiei organismului.

· Extinderea cunoștințelor din sfera neuroștiințelor cu focalizare pe beneficiile neuroplasticității.

 

Grupul este destinat persoanelor motivate cu vârsta între 20 și 40 ani, cu BMI-ul* mai mare sau egal cu 25. Vom avea răbdare până când beneficiile își vor face apariția, iar grupul va dura aproximativ 3 luni, având întâlniri săptămânale.

 

*Body Mass Index = greutatea (kg) / înălțimea (m) ridicată la pătrat. (Exemplu fictiv: 69 kg, 1.65m --> BMI = 69 / 2.7225 = 25.3)

 

Cine suntem?

 

Dorin Agapie, masterand anul II - Psihodiagnoză, Psihoterapie Experiențială Unificatoare și Dezvoltare Personală.

Am 23 de ani, dar am înțeles că declinul în viață începe în jurul acestei vârste. Ca să contrabalansez traiectoria unei vieți sedentare, în urmă cu aproximativ un an am început să alerg. Mi-am creat un craving pozitiv pentru sport, iar în prezent nu pot să stau mai mult de două zile fără doza de runner’s high. Studiez psihologia cu pasiune și sunt sceptic când întâlnesc teorii nevalidate. M-am întrebat de multe ori care soluție este mai potrivită: consilierea și dezvoltarea personală (prin intermediul psihologiei) sau un stil de viață activ și sănătos. Am ajuns la concluzia că acestea trebuie îmbinate ca să putem beneficia de un well-being ridicat. Doresc să trăiesc 90+ ani și mă aflu într-o continuă schimbare pentru a-mi îndeplini scopul.

 

Luiza Mihaela Udrea – Am avut parte de multe etichete de-a lungul timpului (roluri, statuturi, funcții, porecle). Nici măcar una nu m-a definit, prezentat și reprezentat mai inspirat decât...interesul față de oameni! Iubesc oamenii! Sunt curioasă să îi descopăr, să îi cunosc, să aflu cum sunt, să știu cum funcționează, să înțeleg ceea ce pot, să-mi fac o idee despre ceea ce nu pot, să pricep care sunt limitele lor obiective și care sunt cele autoimpuse, să-mi explic cum pot fi acceptate primele și cum pot fi depășite cele din urmă! Sunt fascinată de complexitatea oamenilor, de magia minții lor și de puterile corpurilor pe care le au in posesie! Iubesc oamenii și asta mă menține fericită! Iubesc oamenii și mi-ar plăcea ca fiecare dintre ei să fie sănătos și fericit!

 

Despre grup:

 

Start: 16 februarie 2013

Locație: dr. Staicovici 26 (4 minute de stația metrou Eroilor)

Întâlniri: săptămânal, în fiecare sâmbătă după-amiază (ora exactă se va fixa în funcție de sugestiile participanților)

Plata: 100 ron / lună

 

Pentru înscrieri și informații suplimentare contactează-ne la: fitandhealthier@yahoo.com

 

(PS. greșeală în titlu, „și să-ți....”)

Edited by Fitandhealthier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieta disociata

 

 

Februarie 06, 2013

 

www.reginele.ro

 

 

Ai tot auzit de dieta disociata, insa nu ai incercat-o niciodata? Ei bine, daca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus intr-un mod foarte sanatos, fara a te infometa atunci trebuie sa incerci dieta disociata. Este o dieta relativ simpla, care poate fi tinuta de catre oricine, indiferent de varsta sau greutate.

 

Dieta disociata se bazeaza pe principiul separarii diferitelor grupe de alimente, excluzand grasimile si carbohidratii din alimentatie. O data inceputa, trebuie sa tii cont de doua trucuri ale acestei diete:

 

Daca separi categoriile de nutrienti si consumi doar o categorie la masa vei slabi;

Nu conteaza cat de mult mananci, doar nu amesteca carbohidratii cu proteinele sau grasimile cu carbohidrati.

Astfel, la fiecare masa vei manca doar o singura grupa de alimente, fara a le amesteca intre ele. nu ai voie sa consumi deloc paste fainoase, dulciuri, sucuri, paine, iar cantitatea de grasimi este limitata la doua linguri de ulei vegetal pe zi. Dieta are rezultate rapide, primele semne de pierdere a greutatii simtindu-se dupa numai 2-3 zile.

 

Desi nu are o limita a cantitatii de alimente ingerate, se recomanda ca aportul zilnic sa nu depaseasca 1800-2000 de calorii. Dieta disociata poate fi tinuta oricat de mult se doreste sau pana la atingerea greutatii ideale. Cele mai bune rezultate se vad in primele doua saptamani de dieta, apoi corpul se obisnuieste cu acest regim alimentar si este posibil sa existe si o perioada de stagnare, in care sa nu fie posibila pierderea in greutate.

 

Planul alimentar al dietei suna cam asa:

 

Luni: carne alba (pui sau curcan, fara peste deoarece este destul de gras);

Marti: legume (excluzand cartofii) preparate cat mai sanatos, fara ulei si cu cat mai putina sare;

Miercuri: lactate degresate;

Joi: numai fructe;

Vineri: numai peste;

Sambata si Duminica: oua si lactate.

 

Pentru a avea o digestie si un tranzit cat mai bun se recomanda consumarea a minimum 2 litrii de apa pe zi (in aceasta categorie nu intra sucurile carbogazoase sau cele facute in casa cu zahar adaugat). Chiar daca prezinta si anumite dezavantaje (carente nutritionale, probleme de tranzit intestinal, stagnare in pierderea greutatii) este cea mai folosita dieta in prezent. Foarte multe dieta noi, care au aparut in ultimii ani, au avut la baza aceleasi principii ale dietei disociate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ardeiul iute şi apa te ajută să slăbeşti ...

 

 

Incerc sa arat cat mai bine in primavara asta si am hotarit ca tin putina dieta cu post sa vad la ce cifre ajung insa foamea ma tortureaza dupa miezul noptii. Ma trezesc la niste caraituri de matze cu un zgomot industrial ... ca ma si sperie. N-am idee cat sint de sanatoase aceste situatii dar si acum mor de foame si n-am idee ce as putea sa maninc sa ma simt mai bine dar sa nu-mi faca nici rau ca iaurt este exclus de pe lista, e plin de acid.

Nici banana nu-mi place sau alte fructe sau vegetale la ora asta doar la paine cu unt ma gandesc ca as putea sa maninc o felie. De ardei iute cu apa nici sa n-aud!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×