Jump to content
Forum Roportal

Cum sa ai grija de corpul tau daca calatoresti mult cu motocicleta

Sign in to follow this  
enrique00a

48 views

De foarte multe ori, cand vorbim despre motociclete si despre ce vrem sau ce putem sa facem noi cu ele, ne referim la cauciucuri, tobe, suspensii, setari si upgrade-uri de tot felul. De ce? Ca sa ne asiguram ca motocicleta face ce vrem noi sa faca, fie ca vorbim despre timpi mai buni pe pista, de un confort mai bun la ture lungi sau de o precizie mai buna pe virajele de pe Lepsa sau de la Timisul de Sus.

Dar rareori ne indreptam atentia in interior, catre noi însine. Foarte putine scoli de soferi te invata cum sa ai grija de corpul tau atunci cand mergi pe termen lung cu motocicleta, dar si despre imbunatatirea abilitatilor de control al motocicletei si despre cateva reguli de pilotaj safe&health.
    
Foarte multe persoane se gandesc la un antrenament fizic potrivit pentru a explora o calatorie cu motocicleta. Unii au in minte o serie fabuloasa de antrenanemente serioase, frecvente si epuizante, parca desprinse din lumea basmului. Dar aceste antrenamente specifice motociclistilor profesionisti nu sunt absolut necesare riderilor obisnuiti.
    
Chiar daca mersul pe motocicleta poate sa iti dezvolte o serie nedorita de probleme articulare, ale tendoanelor sau ale posturii, mai ales atunci cand inlocuiesti un set de piese Piaggio cu unele noi, totusi, un stil de pilotaj sanatos te va ajuta sa eviti aceste probleme pe termen lumg.
    
Dezvolti probleme de spate sau dureri articulare atunci cand dai o raita mai lunga si cand cazi ca secerat de trasnet dupa ce petreci un timp maraton de 2-3 zile mai lungi in sa. Motivul durerilor de spate este lesne de inteles. Nu folosesti corpul asa cum trebuie pe motocicleta si neglijezi o minima pregatire fizica pentru a face fata efortului fizic specific mersului indelungat pe doua roti.

Antrenamentul minimal la fel de important ca piesele Piaggio
    
O minima pregatire atunci cand mergi pe motocicleta pentru o perioada mai lunga de timp este la fel de importanta precum inlocuirea unui set uzat de piese Piaggio. Atunci cand obosesti prea devreme si parcurgi ultima portiune a traseului cu ultimele resurse de resurse de rezistenta fizica pentru a ajunge la destinatia propusa pentru acea zi, este cazul sa ai un minim antrenament pentru a fi pregatit pentru drumurile mai lungi. Altfel, te expui pericolului mai mult decat este cazul, in sensul ca, atunci cand obosesti, atentia si concentrarea sunt la un nivel mai scazut, iar capacitatea de a reactiona in caz de pericol este limitata.
      
Dacă vrei sa fii in deplin control si sa iti imbunatatesti mersul pe motocicleta, sa obosesti mai greu si sa nu-ti uzezi excesiv corpul in decursul miilor de kilometri, ia aminte la urmatorul set de reguli care se cuvine sa le respecti cu sfintenie, pentru a pilota safe&health motocicleta ta.
    
Pentru inceput, sa cuvine sa acorzi o atentie sprita respiratiei. In momentul in care pieptul este prabusit, iar spatele devine cocosat, creierul nu se mai oxigeneaza asa cum trebuie.

Creierul nostru are nevoie de parametri optimi de oxigenare pentru a functiona la capacitate maxima. Desi postura tip sac poate parea, aparent, comoda, in comparatie cu efortul constient de alungire a trunchiului, trebuie sa stii ca tocmai aceasta postura, care comporta inaltarea coastelor sau impingerea pieptului in sus, te face sa te simti mai obosit si mai “butucit”.

Care este pozitia corecta pe motocicleta?

Pozitia corecta pe bicicleta sau pe motocicleta este una statica, in cadere, ce-i drept, te cam intepeneste si, de aceea, este de preferat sa faci ceva pentru a compensa acest lucru. Exercitii de tip yoga sau animal flow pot fi extrem de utile in acest caz. Mai mult, o postura corecta, non-cocosata, are legatura directa cu performanta cognitiva, dar si imbunatirea capacitatii de a mentine autocontrolul in timpul sofatului. Mai mult te ajuta la revigorare si la castigarea energiei de dupa orele in sir petrecute in saua motocicletei tale.

O pozitie corecta pe motocicleta implica o pozitie corecta a bratelor, a umerilor, a coatelor si picioarelor, o directa optima a privirii si a directiei capului.
In ceea ce priveste directia optima a privirii si a capului, sunt destule de subliniat.

Pozitia capului trebuie sa fie orientata catre directia unde privim si logic, unde ne deplasam. Mai simplu, ne uitam catre traiectoria pe care dorim sa mergem. Un exemplu simplu, invatat inca de la varsta de 1 an: cand mergem unde ne uitam? In nici un caz la picioare, ci inainte, exact acelasi principiu functioneaza si ca motociclist cu o bogata experienta.

Relaxarea este punctul forte in mersul pe motocicleta. Stand crispati nu facem decat sa ajungem la destinatie cu o febra de toată frumusetea si sa nu ne mai dorim nimic altceva. Totusi, prin relaxare ne bucuram de ce se intampla in jurul nostru si de placerea pe care ne-o ofera condusul motocicletei.

Umerii trebuie sa fie paraleli cu ghidonul, coatele usor indoite si mana drepta usor lasata catre in jos astfel incat sa avem contact permanent cu frana fata (cu degetele indice si aratator) in cazul in care apare vreun pericol iminent.Pozitia bratelor trebuie sa fie lejera, iar greutatea corpului sa se distribuie in special pe zona bazinului, ci nu pe brate. Greutatea distribuita pe brate reprezinta un aspect extrem de important intrucat din cauza oboselii acumulate in timpul condusului, involuntar acestea se relaxeaza, iar la un soc sau denivelare putem accelera, si, de aici, nu mai zic cate se pot intampla. 


Coatele, la fel ca si umerii trebuie mentinute intr-o pozitie confortabila, usor flexate incat antebratele sa fie paralele cu solul.


Noile piese Piaggio te ajuta sa calatoresti in siguranta cu noua ta motocicleta, Piaggio Liberty de exemplu, in timp ce o postura corecta a bratelor, a capului si a coatelor te ajuta sa te simti fresh dupa o calatorie indelungata!


 

Sign in to follow this  

×