Sari la conținut
Forum Roportal

Cum influenteaza temperaturile scazute functionarea optima a scuterului tau

vasilica23

312 citiri

Iarna este un prilej de bucurie, datorita zapezilor care ne fac sa ne simtim euforici si sa ne amintim de momentele faine ale copilariei noastre. In plus, iarna este sezonul in care scuterele au ocazia sa iti multumeasca pentru ca au ragaz sa se odihneasca. Cu toate acestea, perioada de respiro a acestor vehicule pe doua roti inteligente este una destul de scurta. Ele sunt supuse, adesea, mai ales in ultima luna de iarna reviziilor periodice si ultimelor operatiuni de inlocuire a principalelor piese scutere, pentru ca totul sa fie gata odata cu primele semne ale venirii primaverii.

           

Iarna, cu temperaturile sale extreme, afecteaza, din mai multe puncte de vedere, scuterul pe care il detii. Dincolo de faptul ca, odata ce nametii mari de zapada acopera cu repeziciune orasul impanzit de vehicule dornice sa ii transporte cat mai rapid la destinatie pe oamenii grabiti de la serviciu, scuterele ocupa un loc binemeritat in garaj, conditiile meteorologice afecteaza atat caroseria, cat si partea mecanica a  acestora.

           

Iata compomentele care sunt cele mai expuse de conditiile sezonului alb:

Bateria

           

Daca esti interesat sa pastrezi scuterul tau in conditii proprii, pentru ca sezonul de primavara sa il gaseasca ca nou, primul lucru la care ar fi indicat sa acordi o atentie sporita este bateria. Bateria sau acumulatorul este una dintre acele piese scutere care au de suferit, in special in caz de temperaturi scazute. Bateria trebuie pastrata cu grija, in garaj, sau in casa, acoperita, ferita, neaparat, de inghet. Aditional, in afara de grija acordata bateriei, poti inlocui uleiul uzat sau alimenta scuterul cu benzina. Specialistii sunt de parere ca una dintre manevrele minimale pe care le poti face in aceasta perioada din an este sa scoti frumos bateria, sa pui antigel, apoi depozitezi scuterul intr-un loc ferit de zapada, ploaie, bine acoperit, de preferat cu cateva paturi. In plus, poti atasa deasupra si ceva impermeabil, cum ar fi o folie sau o prelata. Astfel, caroseria, dar si motorul, vor fi protejate de intemperiile termice.

 

Antigelul

           

O alta operatiune pe care o poti efectua si singur, daca nu vrei sa pierzi timpul prin service-urile aglomerate ar fi sa pui antigel la motor. Daca nu dispui, insa de antigel, in acest caz poti profita de cateva zile insorite, cu temperaturi ceva mai ridicate, pentru a rula cativa kilometri cu scuterul tau. Totusi, ai mare atentia daca se anunta temperaturi negative! Fereste motorul de temperaturile joase pentru a nu afecta fiabilitatea acestuia!

 

Tine scuterul departe de umezela

           

In afara de acele pregatiri de rutina si de inlocuirea setului de piese scutere uzate, poti incerca online unimotors.ro, este de preferat ca scuterul pe care il detii sa fie tinut intr-un loc incalzit, deparre de umeaza. Iarna, umezeala creste pe timpul zilei, atunci cand, dupa cateva zile insorite si calduroase, urmeaza, apoi, nopti cu inghet.

           

Apoi, atentie mare sa nu iti lasi alarma activata. Daca  nu poti sa o dezactivezi, bateria se va descarca mut mai rapid. Daca totusi uiti sa dezactivezi alarma si sa scoti bateria pentru a o depozita in casa, mare atentie sa o incarci inainte de a porni la drum. Eviti, astfel, calatoriile neplacute, in care risti sa ramai „in pana”, pe drum!

 

Cinlindrul motorului

           

Pentru a impiedica blocarea canalelor de alimentare a motorului, cilindrul trebuie uns. Apoi, intreg mecanismul trebuie pus in  miscare pentru ca sa nu se „gripeze”. In plus, rezervorul trebuie sa fie mereu plin ca sa nu se rugineasca si eventual, sa aiba un astabilizator de benzina. Rezervorul ar trebui sa se lasa, ca si alte piese scutere ce tin de partea mecanicam sa functioneze macar 15 minute la relanti, preferabil intr-un mediu ambiental cald.

           

Chiar daca, aparent, mari pregatiri pentru noul sezon pe doua roti 2020 nu sunt, mai important este ca atunci cand il scoti primavara de la hibernat sa schimbi si uleiul si benzina si sa-l lasi o ora la relanti. Ah da... si sa-l pornesti la pedala neaparat!

 

 

Nu uita sa te informezi corect! Stiri diverse, auto-moto

 

 

 

 


×