Jump to content
Forum Roportal

5 retete pentru mentinerea sanatatii ochilor! Iata cum poti avea acum o vedere de fier!

Sign in to follow this  
vasilica23

12 views

Mentineara sanatatii ochilor si acuitatea vizuala sunt, fara indoiala, doua dintre atributele sanatatii intregului tau corp. Daca pana acum sanatatea ochilor putea fi considerata un mister pentru cei mai putin necunoscutatori, iata ca acum, cercetatorii din intreaga lumii lucreaza intens pentru a scoate in relief cele mai tari retete care sa asigure o vedere de fier, indiferent de varsta.

Multa lume credete ca singura metoda de a preveni avansarea afectiunilor oculare este corectia optica, cu ochelari de vedere sau lentile de contact. Lentilele de contact de unica folosinta sunt printre cele mai consacrate tehnici de corectie vizuala. Dar oare mai exista si alte mici trucuri care te-ar putea ajuta sa previi evolutia dioptriilor? Cu siguranta ca acest raspuns este afirmativ.

De aceea, nu ar trebui sa fii suprins daca de la urmatoarea vizita la medicul tau oftalmolog ai pleca cu o lista intreaga de prescriptii medicale care sa includa, printre altele, ardei galbeni, somom salbatic, sau chiar sa fii nevoit sa cumperi imediat un cos plin de ciuperci. Ce mai?! Un adevarat arsenal si festin culinar de care este bines a tii cont daca iti pasa de sanatatea ochilor tai.

Mai jos, o lista de alimente si retete concepute special pentru a da un impuls sanatatii ochilor tai.

1.      Reteta de brocolli crud cu tempeh si muguri de pin

Acest meniu favorizeza sanatatea ochilor, deoarece brocolli crud contine o cantitate impresionanta de vitamina A si C, plus luteina si zeaxantina. Totodata, brocolli crud ofera niste furnizeaza o nuanta superba de verde si o textura generoasa mai ales daca este combinat cu orice tip de carne, peste sau pasare.

Se poate adauga si tempeh la aceasta reteta, o sursa buna de proteina vegetala, un produs din soia disponibil oriunde in supermarketuri sau magazine mai mici. Daca iti doresti o masa 100% vegetariana, poti adauga si muguri de pin, care confera farfurieri o aroma fabuloasa.

2.      Salata taiata cu piept de pu

Salata ofera o sursa bogata in vitamine, dar si o varietatea infinita de culori placuta ochiului. Aceasta salata plina de vitamine o transforma intr-o excelenta garnitura la masa de pranz. Salata contine o cantitate mare de luteina, vitaminele C si E si zinc, substante indispensabile sanatatii ochilor, care iti vor “hrani” atat ochii, cat si functia vizuala!

Salata se poate prepara dintr-o mana de salata romaneasca, taiata marunt, o mana de baby-spanac gatit cu piept de pui, ½ de ardei galben, ¼ de cana de migdale taiate cubulete, ½ de portocala, curatata si taiata bucati. Se poate adauga ¼ de cana de iaurt grecesc, un catel de usturoi si suc din jumatatea de portocala ramasa si ardeii galbeni. Se poate servi pe un platou intins.

3.      Salata de napi in stil delicat

Legumele verzi si in special frunzele verzi ca cele de napi, spanac sau legume mazare contin o cantitate apreciabila de luteina si zeaxantina. Acesti pigmenti sunt antioxidanti puternici care protejeaza retina de efectele daunatoare ale radiatiilor UV si ale luminii albastre.

Totodata, frunzele verzi contin o mare cantitate de vitamina C, vitamina E, beta-caroten, zinc si fibre, substante care protejeaza ochiul de evolutia degerescentei maculare.

4.      Reteta de apa infuzata

Stiai ca apa infuzata poate ajuta la mentinerea sanatatii vizuale? De asemenea, o buna hidratare asigura ochilor un nivel umiditate optim pe parcursul zilei, aspect important din mai multe motive. Deshidratarea poate conduce la uscaciunea ochilor, iritatie si pleoape inchise.

Cu ajutorul fructelor si al legumelor poti crea o apa infuzata proaspata si racoritoare, sanatoasa pentru ochi pe perioada zilelor calduroase de vara si o alternativa sanatoasa, totodata, bauturilor carbogazoase. Apa infuzata se lasa 2 ore la frigider. Se pot folosi, printre altele, menta, rosemarin, ghimbir, castraveti, fenicul, capsuni, afine, mure, zmeura, lamaie, lime, portocale, kiwi, piersici sau mango. Desi este rezistent, nu tine produsul obtinut in frigider mai mult de 3 zile!

5.      Reteta din morcov picanta

Iti place gustul picant? Ei bine, acum trebuie sa stii ca o combinatie picanta, care sa includa si morcov, iti poate aduce numai beneficii in ceea ce priveste sanatatea ochilor. Salata poate inlocui cu succes carnea, fiind o sursa importanta de beta-caroten, fibre, potasiu, si vitamina C. Pentru o mai mare cantitate de zinc, luteina si proteine, poti adauga si o mana de boabe de naut!

Sucul proaspat de portocale este considerat cel mai sanatos, dar cel obtinut din concentrat are o doza mai mare de stralucire si aroma. Se pot adauga ½ cana de seminte de dovleac, muguri de pin sau seminte de floarea soarelui, 8 morcovi mai, 1 cana si ½ de salata romaneasca, merisoare feliate, cirese sau struguri albi.

Ai descoperit, deci, retetele verii care te ajuta sa iti imbunatatesti vederea? Iata doar trebuie sa le incerci! Nu ai decat de castigat un plus de minerale si vitamine! Si…un strop de vedere, chiar daca nu iti da mana sa renunti la lentilele tale de contact de unica folosinta!

 

           

Sign in to follow this  

×