Vitamina K, pentru oase mai puternice

Vitamina K, pentru oase mai puternice

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4002

Voteaza & Distribuie

Descriere

surse de vitamina KVitamina K se numara printre vitaminele care intaresc oasele, alaturi de calciu si vitamina D2. Cercetarile recente demonstreaza ca aceasta vitamina este vitala pentru sanatatea oaselor si prevenirea bolilor de oase, in special la femei. Carentele de vitamina K pot provoca diferite fracturi.


Aceasta vitamina este recunoscuta pentru capacitatea excelenta de coagulare a sangelui, fiind cunoscuta si sub denumirea de "vitamina antihemoragica".


Vitamina K se incadreaza in grupul B de vitamine, avand in compozitia sa vitamina K1, sau fitochinona si vitamina K2 sau farnochinona.


Vitamina K – surse vegetale si animale

Putem „achizitiona" vitamina K1 dintr-o sumedenie de alimente vegetale, precum: cartofi, fructe de catina alba, conopida, fragi, grau nedecorticat, lucerna, macese, mazare verde, morcovi, ovaz, porumb, rosii, salata verde, spanac, ulei de soia, urzici, varza alba.


De asemenea, vitamina K2 o regasim in alimente de origine animala, cum ar fi carnea de vita si de porc, splina, untura de peste, lapte si produse lactate, galbenus de ou si ficat de porc.


In ce priveste doza zilnica recomandata de vitamina K, aceasta este intre 1,5 si 2 mg. (2-6 mg in 100g de conopida sau 3-4 mg in 100g de varza alba)


Vitamina K - remedii

  • boli de oase


  • colite


  • urticarii


  • degeraturi


  • debit menstrual intens