Tulburarile de somn

Tulburarile de somn

Detalii

CategoriiSanatate
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari3252

Voteaza & Distribuie

Descriere

tulburari de somnSarbatorile de iarna vin la pachet cu agitatia produsa de gasirea celor mai potrivite cadouri pentru ce dragi si pregatirea reuniunilor de familie si nu numai. Mai ales in aceasta perioada nu trebuie sa ne neglijam orele de somn, altfel tot noi vom suporta consecintele. Noul an trebuie sa ne gaseasca entuziasti si plini de energie, si asta chiar daca ne bucuram de sarbatori alaturi de cei dragi.



Tulburarile de somn isi fac simtita prezenta in special iarna, in primul rand datorita luminii slabe din timpul zilei sau chiar lipsei acesteia. Astfel ritmul metabolic este dereglat, solutia imediata fiind o scurta plimbare in aer liber, la mijlocul zilei.



Oboseala acumulata peste zi se face simtita prin orele insuficiente si agitate de somn. Persoanele afectate de astfel de tulburari prezinta ziua o stare de somnolenta continua, iar noaptea, in locul unui somn linistit, sunt napaditi de griji si stres, stari completate si de teama ca nu pot sa adoarma. Alte semne ale acestei afectiuni sunt somnul in reprize, trezirea si dificultatea sau chiar neputinta de a adormi, inclestarea falcilor, dintii scrasniti si cosmarurile.



Tulburarile de somn pot fi tratate eficient prin:


Relaxare inainte de culcare

Trebuie sa scapati de starea de agitatie inainte de a va pune la culcare! Relaxati-va citind ceva placut sau ascultand melodia preferata. Astfel vei scapa de tensiune si iti vei ajuta organismul sa se odihneasca corespunzator.


Aliatii unui somn odihnitor

  • o baie fierbinte

  • un ceai de plante medicinale

  • o cana de lapte caldut indulcit cu miere


Tot in acest sens, alimentele grele sau energizante trebuie evitate dupa ora 20


Ambianta optima

Pentru a va bucura de un somn odohnitor, fara tulburari, trebuie sa va asigurati ca perna pe care veti dormi nu este nici prea moale nici prea tare, ca temperatura camerei este una potrivita si ca nu patrunde lumina in camera. Puteti completa acest ritual punandu-va ochelari de somn.


Ora adecvata de culcare

Pentru a va regla somnul e necesar sa va puneti la culcare aproximativ la aceeasi ora. Cele mai eficiente remedii pentru a trata insomnia sunt somnul la aceeasi ora si inainte de miezul noptii.



Daca va ganditi ca faceti un tratament medicamentos, ganditi-va ca somniferele, utilizate frecvent, creeaza dependenta. In combinatie cu alcoolul acestea va pot face mai mult rau decat bine. Asadar inainte de a va arunca in astfel de solutii de moment, analizati-va situatia, afland cauzele care va provoaca aceste tulburari de somn si incercati sa le combateti prin metode naturale.



In cazul in care starea de oboseala devine permanenta, neavand legatura cu vreun motiv de agitatie, deveniti depresivi, apetitul sexual va lipseste si/sau apare hipertensiunea, atunci e momentul sa apelati la un medic specialist.