Top 5 greșeli pe care le faci în dietă

Top 5 greșeli pe care le faci în dietă

Detalii

CategoriiSanatate
Taguridieta
Ultima actualizareMiercuri 10 iunie 2020
Vizualizari103

Voteaza & Distribuie

Descriere

Încerci frecvent nenumărate diete, eviți mâncarea prăjită, grăsimile și chipsurile, dar fără a obține rezultate grozave. Și, de fiecare dată, îți pui aceeași întrebare: „De ce nu pierd în greutate?”. Da, de ce nu poți pierde acele 5 kilograme în plus, acumulate după seri de pizza cu prietenii, mese în familie și ore prelungite pe canapea, urmărind cele mai recente seriale?

Adesea, încercând să scapi de câteva kilograme, faci și ceva eforturi și tot degeaba! Ba, mai mult, obții chiar efectul contrar. Iată câteva dintre cele mai întâlnite greșeli care te țin departe de țelul tău, dar și sfaturile potrivite ca să scapi de rotunjimile nedorite și să-ți recapeți zâmbetul!

1. Faci schimbări radicale

Dacă până ieri ai mâncat paste cu sos de carne atât la prânz, cât și la cină, și terminai un baton de ciocolată până la jumătatea zilei, este puțin probabil ca, de astăzi, să reziști doar cu salate, piept de pui și pâine cântărită. Schimbarea bruscă a stilului de viață nu este cel mai sigur mod de a slăbi.

Soluția: Pentru rezultate adevărate și pe termen lung, dieta trebuie să fie o cale către o nouă conștientizare a alimentelor, care este abordată treptat.

Mai bine, obișnuiește-te să faci mici schimbări, cum ar fi consumul de paste integrale în locul celor obținute din făină rafinată, eliminarea zahărului, reducerea brânzeturilor. Încearcă să adopți o dietă alimentară echilibrată, pe care o poți ajuta treptat cu cele mai bune suplimente pentru slăbit. Astfel, când începi dieta îți va fi mai ușor să continui.

2. Sari peste mese și mănânci o dată pe zi

Metabolismul reprezintă cantitatea de energie de care corpul are nevoie să trăiască. Energia e cunoscută sub numele de „calorie”. În mod normal, metabolismul încetinește când mănânci puțin. De aceea, sărind peste mese, în mod paradoxal, câștigi în greutate, pentru că nu-i dai „combustibilul” de care are nevoie pentru a funcționa normal. Prin urmare, data viitoare când te vei așeza la masă vei arde mai puține calorii (pe lângă faptul că vei fi mult mai înfometat și vei mânca mai mult).

Soluția: Optează pentru o masă ușoară, cum ar fi peștele sau carnea la grătar cu garnitură de legume. Ideal este să mănânci puțin, dar des. Așadar, respectă cele trei mese ușoare și cele două gustări pe zi, pentru a menține un metabolism activ tot timpul. Și așa, arzi mai multe calorii!

3. Înlocuiești prânzul și cina cu multe fructe

O masă echilibrată trebuie să includă toți nutrienții necesari de care organismul tău are nevoie, iar fructele nu sunt suficient de echilibrate. În plus, nu te satură! După câteva ore de la masă vei resimți un gol în stomac și te vei arunca în frigider. Ba, mai mult decât atât, fructele conțin suficient zahăr cât să îți zădărnicească planul de a slăbi.

Soluția: Alege un fruct (sau două mai mici) ca o gustare. Dar, dacă dorești cu adevărat să înlocuiești o masă pentru o perioadă scurtă de timp, nu crește cantitățile. Însoțește gustarea cu un iaurt cu un conținut scăzut de grăsimi și un sandviș mic.

4. Mănânci numai produse light

„Light” nu este, întotdeauna, sinonim cu dietetic. În unele cazuri, chiar dacă aceste produse au un aport de energie mai mic decât versiunea lor tradițională, numărul de calorii este ridicat pentru o dietă de slăbit. Spre exemplu, în cazul iaurtului, cantitatea mai mică de grăsime este compensată de o creștere a zahărului, pentru a da mai multă aromă. Dar, ține cont și de aspectul psihologic: faptul că mănânci „light“ este adesea o scuză excelentă pentru a crește cantitățile.

Soluția: Verifică informațiile nutritive ale alimentelor pe care le cumperi. Dacă diferențele calorice nu sunt cu adevărat semnificative, optează pentru produsele tradiționale. Astfel, vei evita substanțele neasimilabile (și nesănătoase), care sunt adesea folosite pentru a crește volumul acestor alimente.

5. La pranz mănânci o salată mare și nimic altceva

În pauza de prânz, mai ales dacă ești la terasa sau la restaurant, o salată poate părea cea mai sănătoasă (și dietetică) alegere. Dar ai verificat ceea ce conține? Dacă este îmbogățită cu maioneză, porumb, măsline, mozzarella, devine mai calorică decât o pizza! Nici o simplă salată de crudități nu este o idee bună, pentru că ți se va face foame rapid. O jumătate de oră mai târziu vei fi deja la distribuitorul automat la „vânătoare” de snackuri.

Soluția: Însoțește întotdeauna o salată mixtă cu o cantitate de proteine cum ar fi: tonul fără ulei, curcan sau piept de pui sau un ou fiert. Cu acest truc te vei simți imediat mai sătul. Și renunță la diversele sosuri!

Așadar, pentru a-ți atinge obiectivele, ține cont de aceste greșeli frecvente pe care e posibil să le faci. Prin angajament, motivație si perseverență, poți obține corpul frumos și sănătos pe care ți l-ai dorit întotdeauna.

Sursa foto: unsplash.com/photos/-9CjvlbUGhY