Titluri atragatoare pentru articole

Detalii

CategoriiDivertisment
TaguriHobby
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari4675

Voteaza & Distribuie

Descriere

Prima si, probabil, cea mai importanta functie a unui titlu este captarea atentiei si starnirea curiozitatii cititorului. In momentul in care acesta citeste titlul, isi formeaza anumite asteptari de la articol, ceea ce duce la a doua si a treia functia a lui – abordarea si continutul articolului.


Abordarea

Exista mai multe abordari cand vine vorba de un articol. Urmatoarele exemple de titluri prefigureaza sau cel putin se apropie de ceea ce asteapta cititorul de la ce urmeaza sa citeasca.



* "10 moduri de a ingriji o orhidee" – cititorul se asteapta sa vada o lista numerotata a celor 10 moduri de ingrijire a unei orhidei.



* "In ce fel reflecta evolutia irisilor pe cea a omului" - cititorul se asteapta sa vada istoriile atat a irisului cat si a omului comparate de-a lungul timpului.



* "Cum sa cresti irisii fara lumina?" - publicul se va asteapta sa citeasca despre un proces tipic, descris pas-cu-pas, in genul articolelor „cum sa?".



* "Sfaturi experte pentru cresterea orhideelor" – cititorul se va asteapta sa vada cel putin o referire la un expert in articol.



Indiferent de abordarea pe care intentionati sa o folositi in articolul, titlul ar trebui sa transmita aceasta abordare. Daca ati folosit "top 10" in titlu, atunci trebuie sa oferiti cele zece aspecte in articolul dvs.



Descrierea continutului articolului este cea mai simpla functie a titlului. Daca vorbiti despre caini in titlu, cititorul va stii ca articol este despre caini. Nu uitati sa fiti cat mai specific. In loc de "Top 10 sampoane pentru animalele de companie", scritie "Top 10 sampoane pentru cainele tau", daca articol dvs nu se concentreaza pe sampoane pentru mai multe specii.


Cum sa creati titluri acrosante?

Acum, ca ati inteles rolul pe care il joaca, poate veti dori sa creati titluri care sa agate privirea si sa il faca pe cititor sa-si doreasca saa citeasca articolul pentru a vedea despre ce e vorba. Presupunand ca aveti deja ideea, schita sau chiar tot articolul scris, urmati acesti pasi pentru a crea un titlu senzational:



1. Faceti un brainstorming folosind doar trei cuvinte cheie. Nu va uitati la revista, ziarul sau site-ul pentru care trebuie sa il scrieti - nu inca. Ganditi-va numai.



2. Apoi, uitati-va peste titlurile publicatiei unde va aparea articolul. Simtiti abordarile transmise de titlurile de acolo.



3. Incercuiti titlurile pe lista dvs. care au o abordare asemanatoare cu cele din publicatie.



Chiar daca lista nu pare sa se scurteze, nu va impotmoliti. Alegerea unui titlu este adesea la fel de provocatoare ca si scrierea unuia. Atata timp cat titlurile ramase sunt pe aceeasi lungime de unda cu cele publicate, sunteti pe calea cea buna.



4. Eliminati dintre titluri pe cele care nu au cele care nu au un carlig (vedeti mai jos).


Carligul

Carligul este neobisnuitul, extraordinarul, senzationalul - ceva care atrage privirea cititorului. Pentru a crea un carlig de efect, lauti in considerare aceste metode:



* Folositi un unghi neobisnuit.



Un cititor al unei reviste de animale de companie care vede zeci de titluri despre care gard pentru caini este cel mai bun si de ce, un titlu ca acesta: "Dezavantajele medicale ale gardurilor invizibile, atat pentru caine, cat si pentru stapan" ii va sari in ochi. Autorul a gasit un unghi neobisnuit. Titlul "Cat de nocive sunt gardurile invizibile?" ar putea fi si el folosit pentru acelasi articol, dar nu ofera aceeasi emotie ca primul. Daca aveti un unghi neobisnuit, folositi-l.



* Combinati cuvinte contrastante.



Concentrati-va pe combinarea cuvintelor care nu apar in mod normal impreuna. De exemplu, cat de des ati citit "Aligator prins in lift", sau "Un cal cu trei picioare a castigat cursa". Combinatiile ciudate cu siguranta capteaza atentia unui cititor.



Gasiti ce este neobisnuit la articolul dvs, si ii veti gasi carligul. Sau, si mai bine, folositi cuvinte contrastante pentru a crea acest carlig. Indiferent de metoda pe care o folositi, asigurati-va ca titlul dvs. se ridica deasupra celorlate.


Evaluarea mesajului

Folosind cei patru pasi de mai sus, v-ati redus lista probabil de la 15 la 5. Doar un singur titlu este perfect pentru articolul dvs., dar care dintre ele? Pentru a afla, trebuie sa evaluati mesajul pe care il transmite fiecare.


Titlurile care vor fi observate si care intriga

- pun o intrebare

- avertizeaza

- insiruie o lista

- explica cum sa facem ceva

- dezvaluie secrete

- demonteaza mituri

- ofera ghiduri informative



Odata ce ati ales titlul bun pentru articolul dvs, puteti fi sigur ca va fi citit. Cel putin unul dintre cuvintele din el. Aveti mare grija sa nu anuntati un subiect si sa vorbiti despre altceva.