Bad Unicorn aniverseaza doi ani de la lansarea primului film in cinematografe

Detalii

CategoriiDivertisment
TaguriRomania
Ultima actualizareLuni 1 iulie 2019
Vizualizari1020

Voteaza & Distribuie

Descriere

Pe 30 iunie 2017, Bad Unicorn, o companie la inceput de drum, specializata in marketing si distributie de film de autor si cu experienta in organizarea de evenimente culturale, lansa in cinematografele din Romania primul film din portofoliu - “Despre trup si suflet / On Body and Soul”, castigatorul Ursului de Aur la Berlinale in 2017. Acest film – fenomen i-a convins de la prima vizionare pe Monica Felea si pe Stefan Bradea, doi freelanceri care lucrau impreuna in domeniul promovarii si distributiei de film ca in Romania exista public pentru filmele care au o poveste de spus si despre care se va vorbi si peste ani.

Doi ani mai tarziu, Bad Unicorn insumeaza 9 filme lansate (On Body and Soul, God's Own Country, Pororoca, L'Atelier, Dovlatov, U: July 22, The Guilty, Birds of Passage, Amanda), prezente in cele mai importante festivaluri de film (si nu numai) din Romania: TIFF, Festivalul de Film European, Les Film de Cannes a Bucharest, Ideo Ideis si aproximativ 60.000 de spectatori in zeci de sali din toata tara.

"Pe parcursul acestor doi ani, Bad Unicorn a participat la cele mai importante festivaluri si piete de film si a format legaturi puternice cu jucatori importanti din zona productiei de film de autor european. Am obtinut drepturile de reprezentare in Romania pentru filme deosebite, aparent greu de distribuit, demonstrand ca atata timp cat sunt corect promovate, exista public local. Pentru asta nu putem decat sa multumim partenerilor nostri, cinematografelor care au crezut in noi si in filmele noastre.

Bad Unicorn a devenit recent si membru al asociatiei distribuitorilor de film european Europa Distribution, o foarte buna oportunitate de a acumula experienta si idei din partea colegilor distribuitori de film din alte tari." – Stefan Bradea, Managing Partner Bad Unicorn.

In tara unde exista public pentru filmele de autor, dar cinematografele s-au imputinat, distributia filmelor de arta este o mare provocare datorita spatiului limitat de proiectie. Astfel, pe langa cele 40 de sali de cinema si spatii alternative , filmele Bad Unicorn sunt prezente in caravane de filme, in cadrul festivalurilor sau au parte de proiectii speciale in orasele din Romania, cu ajutorul partenerilor (ONG-uri precum Accept si Fundatia Estuar, edituri, locatii care organizeaza vizionari caritabile, etc.).

Filmele alese de Bad Unicorn au fost bine primite atat de public, cat si de critici, fiind rasplatite cu nominalizari si premii la unele dintre cele mai importante festivaluri si evenimente din industrie: Cel mai bun film european (On Body and Soul) la Premiile Gopo 2018, Premiul Publicului (The Guilty) la TIFF 2018, 2 nominalizari pentru Cel mai bun film european (Dovlatov si Utoya: 22 iulie) la Gopo 2019, Premiul Publicului (System Crasher) la TIFF 2019.

Pe langa proiectele proprii (filme achizitionate, promovate si distribuite in salile din Romania), echipa Bad Unicorn, alaturi de profesionisti din domeniu are norocul de a lucra pentru proiecte pe care le sustin neconditionat, alaturi de parteneri care cred in aceleasi valori. In acesti doi ani, Bad Unicorn a derulat campanii de PR in domeniul cultural si social: campania de comunicare a Festivalului International Shakespeare, Craiova, comunicarea proiectului ”Mame Adolescente” (Premiul II la Gala Societatii Civile in sectiunea Campanii de comunicare pe teme sociale), comunicarea campaniei ”Voci Netacute” realizata de Cheil Centrade in beneficiul Asociatiei Anais, campanie cu patru nominalizari la Cannes Lions International Festival of Creativity.

Avand si avantajul de lucra de mult timp in industria de film din Romania, Bad Unicorn a contribuit cu experienta si implementare la organizarea unor festivaluri de film din Romania: TIFF, Divan Film Festival, Timishort Film Fest, HipTrip Travel Film Festival, Pelicula, oferind totodata si consultanta in domeniul distributiei de film si organizarii de evenimente

“Credem ca un film are nevoie de cel putin 2 luni de promovare pentru a ajunge la publicul lui si nu vrem sa facem rabat de la timpul si de la expunerea pe care le acordam fiecarui film ales in parte, din acest motiv distribuim maxim 6 filme pe an. Pentru o companie care crede ca nu volumul conteaza, cat calitatea filmelor alese pentru distributie si mai ales expunerea lor unui public cat mai larg si mai potrivit, e foarte important sa iesim din nisa ”publicului de film de arta/autor”, privit ca inaccesibil si pretios, si targetarea de noi spectatori, in functie de fiecare subiect. Alegem filme cu o poveste de spus si credem ca publicul vizat are nevoie de produsele culturale pe care le promovam, iar dovada sunt spectatorii recurenti care devin adevarati ambasadori ai filmelor Bad Unicorn, recomandandu-le mai departe.” – Monica Felea, Managing Partner Bad Unicorn.

In aceasta toamna, Bad Unicorn va mai lansa doua filme in cinematografele din Romania, - God Exists, Her Name is Petrunija, (Macedonia, r. Teona Strugar Mitevska), castigator al doua premii importante independente la Berlinale 2019, Premiul Juriului Ecumenic si Premiul Guild Film – premiu oferit de public si System Crasher (Germania, r. Nora Fingscheidt), castigator al trofeului Alfred Bauer la Berlinale 2019 si Premiul Publicului la TIFF 2019.