Soluții eficiente pentru stimularea circulației periferice

Soluții eficiente pentru stimularea circulației periferice

Detalii

CategoriiSanatate
Tagurisanatate
Ultima actualizareVineri 29 octombrie 2021
Vizualizari88

Voteaza & Distribuie

Descriere

Circulația periferică deficitară survine atunci când scade fluxul sangvin la nivelul extremităților corpului. La nivel celular, acesta se traduce prin îngroșarea peretului vascular arterial din cauza produșilor reziduali, precum lipide, calciu, țesut fibros. Din cauza faptului că manifestările pot varia, putând duce chiar la boli precum tromboze venoase, este necesară adoptarea unui stil de viață mai sănătos și a unor soluții la îndemână stimularea circulației periferice.

Ciorapi compresivi medicinali

Unele dintre slujbele zilelor noastre implică activități statice, precum lucrul la birou. Timpului excesiv pe care îl poți petrece stând jos devine realmente dăunător sănătății și are implicațiilor negative asupra circulației periferice. Unul dintre lucrurile pe care le poți face pentru a îmbunătăți circulația ta perifică este să începi să porți ciorapi compresivi medicinali. Aceștia pot fi folosiți atât ca măsură de prevenție, cât și pentru ameliorarea simptomelor specifice. Ciorapii medicinali sunt unisex și au aceleași efecte pozitive nu numai pentru femei, dar și pentru bărbați. Beneficiile pentru sănătate ale acestora sunt multiple:

  • îmbunătățesc circulația la nivelul vaselor de sânge;
  • previn formarea de cheaguri sau de ulcerațiile venoase;
  • diminuează senzația de picioare umflate;
  • reduc simptomele hipotensiunii posturale;
  • relaxează și reduc durerea cauzată de venele varicoase;
  • favorizează îmbunătățirea circulației limfatice.

Activități fizice

Pentru a putea obține rezultatele dorite, nu este nevoie de o transformare radicală, prin practicarea unui sport cu veleități olimpice. Simplele plimbări în parc sau exercițiile aerobice ușoare au un impact extraordinar asupra stării generale de sănătate, sub condiția practicării regulate a acestora. Exercițiile fizice practicate periodic îmbunătățesc, printre altele, circulația sangvină, regularizează tensiunea arterială și favorizează contracția mușchilor. În acest mod, nu numai că îți îmbunătățești circulația periferică, ci ai grijă de tine și corpul tău.
Un alt lucru de mare importanță este somnul odihnitor. Acesta este unul dintre „ingredientele” care favorizează sănătatea inimii și a sistemului cardiovascular.

O alimentație sănătoasă și echilibrată

Probabil cea mai eficientă metodă care ajută la stimularea circulației periferice și îmbunătățirea generală a stării de sănătate este adoptarea unui regim alimentar echilibrat. Alimentația face diferența între un corp sănătos și unul ce are probleme de sănătate. Evitarea zahărului, a băuturilor carbogazoase și mâncărurilor ultraprocesate sunt doar câteva mici măsuri pe care le poți adopta pentru a face o diferență semnificativă în stilul tău de viață, dar mai ales asupra sănătății tale.

Renunțarea la fumat

Fumatul afectează profund funcționarea întregului organism. Acesta este responsabil pentru instalarea aterosclerozei (afecțiune ce provoacă îngroșarea și pierderea flexibilității vaselor de sânge), a bolii arteriale periferice (îngustarea vaselor de sânge, în special la nivelul membrelor) și a altor afecțiuni ale sistemului cardiovascular. Renunțarea la această dependență malițioasă este benefică circulației tale, iar corpul tău îți va mulțumi mai târziu pentru aceasta.

Indiferent de vârsta și de particularitățile vieții fiecăruia, soluțiile eficiente pentru stimularea circulației periferice sunt la îndemâna ta, este nevoie doar de puțină determinare și grijă de sine. Pentru a-ți atinge obiectivele de îmbunătățire a circulației periferice este esențial să adopți un stil de viață mai sănătos.

Sursa foto: unsplash.com/photos/qeuJczNo54w