Site-ul web, investitie profitabila sau cheltuiala inutila?

Detalii

CategoriiIT
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari10347

Voteaza & Distribuie

Descriere

"Concurentii mei au site pe Internet, trebuie neaparat sa am si eu unul"

"Toate firmele care se respecta au un site web, e timpul sa avem si noi unul"

Amicul meu X si-a facut un site traznet pentru firma, doar n-o sa fiu eu mai prejos"

Motivele pentru a avea un site pe Internet sunt diverse. Desigur, daca firmele concurente sunt deja prezente pe Internet, este necesar sa fie si firma dumneavoastra. Sunteti o firma respectabila iar imaginea firmei va avea de castigat printr-un site web. Si, in fond, orgoliul de a nu ramane in urma amicilor de afaceri este perfect justificat.

De cele mai multe ori insa, principala motivatie care ar trebui sa va indemne spre realizarea unui site, lipseste. Am nevoie de un site pentru firma mea pentru ca vreau ca cifra mea de afaceri sa creasca. Vreau ca site-ul sa-mi aduca noi clienti si parteneri noi de afaceri iar firma mea sa fie cat mai cunoscuta." Iata motivul principal pentru care este necesar sa aveti un site pe Internet. Site-ul firmei dumneavoastra trebuie privit ca o INVESTITIE.

Banii pe care i-ati platit pentru realizarea lui trebuie sa va aduca un beneficiu. Daca in maxim 6 luni de la lansarea site-ului nu ati avut nici un client care sa fi ajuns la dumneavoastra prin intermediul sau, inseamna ca site-ul dumneavoastra nu-si merita banii. Si, din pacate, acest lucru se intampla foarte frecvent. Am cheltuit zeci de milioane pe site-ul asta si nu foloseste la nimic. Nu am avut vreun client care sa fi auzit de firma mea de pe Internet". Va regasiti in aceste cuvinte? Este site-ul dumneavoastra web o investitie sau este doar o cheltuiala inutila? Afacerile firmei dumneavostra au cunoscut vreo crestere dupa lansarea site-ului? Sunt intrebari pe care, ca manager, este obligatoriu sa vi le puneti. Motivele ineficientei unui site sunt numeroase. Iata cateva, in ordinea importantei:

Site-ul nu este promovat.

Multi manageri considera ca odata ce site-ul este finalizat si postat pe Internet, lucrurile sunt incheiate. Din acest moment firma este prezenta pe Internet iar clientii interesati de serviciile si produsele firmei vor veni de la sine. Din pacate nu se intampla deloc asa. Cel mai probabil, potentialii dumneavoastra clienti nu cunosc si nu cauta firma dumneavoastra. Ei sunt in cautarea serviciilor sau produselor pe care le oferiti. Atat dumneavostra cat si concurenta. Daca atunci cand un client cauta produsele dumneavoastra, site-ul nu va fi printre primele afisate, cel mai probabil acea persoana va deveni clientul concurentilor dumneavoastra. Un site nepromovat este la fel ca un magazin stralucitor si plin de marfuri plasat pe o straduta intunecoasa, pe unde nu trece nimeni. Magazinul va da faliment in cateva luni. Site-ul va ramane un obiect inutil care nu aduce firmei dumneavostra nici un beneficiu. Iata de ce, atunci cand angajati o firma pentru realizarea site-ului este imperios necesar sa cereti ca serviciile de promovare sa fie cel putin tot atat de minutioase ca si serviciile de web design.

Site-ul nu este actualizat.

Ca si promovarea, intretinerea si actualizarea site-ului sunt niste operatii foarte adesea neglijate. Nu odata am vazut pe Internet site-uri cu informatii vechi, cu date de contact neactualizate, cu oferte care nu mai sunt valabile, cu rubrici de Noutati al caror continut nu a mai fost schimbat de la lansarea site-ului. Pentru un potential client care viziteaza frecvent site-ul, o asemenea situatie este un motiv puternic de a pune la indoiala seriozitatea firmei dumneavoastra. Nu trebuie sa uitati nici o clipa ca, pe Internet, site-ul firmei este insasi firma. Iar un site neactualizat este la fel ca un magazin cu marfuri prafuite si cu termenul de garantie expirat. Dumneavoastra ati cumpara ceva dintr-un asemenea magazin? Prin urmare, in contractul pe care il veti incheia cu firma care va va realiza site-ul trebuie sa includeti fie furnizarea unui sistem de intretinere, fie un abonament de actualizare prin care firma respectiva se obliga sa asigure serviciile de actualizare si intretinere.

Site-ul nu functioneaza corect

Desi buna functionare a site-ului pare o conditie de la sine inteleasa, destul de des pot fi gasite site-uri cu pagini care nu se deschid, cu baze de date care dau erori, cu formulare care functioneaza incorect. Un site care da erori la functionare ii va indeparta definitiv pe potentialii clienti care nu vor mai reveni pe site si nici la firma dumneavostra. Si, fara indoiala, justificat. Nici dumneavoastra nu ati mai reveni intr-un magazin in care liftul s-a blocat intre etaje sau casa de marcat s-a defectat tocmai cand, dupa o asteptare de jumatate de ora, ati ajuns sa platiti. Asa incat, la finalizarea proiectului, rezervati-va o ora pentru a vizita site-ul in intregime si asigurati-va ca totul functioneaza fara gres.

Site-ul are un design prea complicat.

Designul site-ului este zona in care firma pe care o veti angaja va avea cele mai multe propuneri. Vi se va propune ca intregul site sa fie realizat cu cea mai moderna tehnologie, vi se va propune o pagina animata de intrare in site, metode de navigare sofisticate, muzica de fundal si cate si mai cate. Nu acceptati fara rezerve toate acest propuneri. Nu uitati ca site-ul este un obiect utilitar si ca principala lui functie este sa va aduca clienti, nu sa demonstreze talentul de designeri al celor care il realizeaza. Cei care intra pe site sunt in cautare de informatii despre ceea ce aveti dumneavoastra de oferit. Nu le ingreunati cautarea prin folosirea unui design prea complicat. Paginile de intrare animate, navigarea greoaie sau obscura in cadrul site-ului au darul de a face accesul la informatii mai dificil. Folosirea tehnologiilor de ultima ora face ca paginile site-ului sa se incarce mai greu. Toate aceste dificultati il vor indeparta pe vizitator care are intotdeauna la un click distanta site-urile concurentei. Poate ca site-ul dumneavoastra va arata, intr-adevar, extraordinar. Dar daca nu va aduce clienti, la ce bun? Fiti, prin urmare, precaut.

Puneti-va in pielea unui client potential care cauta o anumita informatie pe site. Daca paginile se incarca rapid, daca puteti gasi cu usurinta ceea ce va intereseaza este in regula. In caz contrar insa, cereti o revizuire drastica a designului, astfel incat sa fie in avantajul vizitatorului. Un site web poate fi o investitie care sa va aduca beneficii substantiale...sau o cheltuiala inutila si fara nici o eficienta. Un site cu un design atragator, simplu si functional, actualizat la zi, functionand impecabil, bine promovat isi va amortiza costul in cel mult 6 luni, iar apoi va merge pe profit. In vreme ce un site cu un design prea sofisticat, cu erori de functionare, neactualizat sau prost promovat va avea ca unica utilitate posibilitatea de a-i pune adresa pe carte de vizita. Cam putin, nu?