România şi implicarea statului român în viitorul maşinilor electrice

România şi implicarea statului român în viitorul maşinilor electrice

Detalii

CategoriiAuto/moto
TaguriAuto/Moto, Leasing auto
Ultima actualizareMarti 29 august 2017
Vizualizari608

Voteaza & Distribuie

Descriere

Programul Rabla este unul dintre cele mai de succes programe derulate de către statul român şi care a avut ca rezultat retragerea din circulaţie şi casarea a peste 500,000 de maşini vechi şi care nu mai îndeplineau condiţii de respectare a normelor anti-poluare. Pentru că a înţeles că viitorul este al maşinilor electrice şi al celor care sunt eco-friendly, statul român a decis crearea unei derivaţii a programului Rabla, denumit Rabla Plus, care oferă celor interesaţi posibilitatea de a achiziţiona maşini electrice sau hibrid în condiţiile standard ale programului Rabla (pe baza unui ecotichet care este oferit la renunţarea la maşina veche).
Va reuşi statul român să contracareze ofensiva vânzării galopante de maşini second hand, rulate sau recuperate ca urmare a deblocării pieţei auto din România?

Tot maşinile second hand sunt preferatele românilor!

Statstica arată că de la începutul anului, de când a fost eliminate taxa de timbru de mediu, românii au cumpărat peste 125,000 de autoturisme, mare parte dintre ele la mâna a doua sau care se încadrează în categoria de leasing auto recuperate, ceea ce înseamnă că numărul maşinilor care să fie nepoluante a fost unul insignificant (la nivel de ţară, în momentul actual există peste 1700 de astfel de autovehicule eco friendly). Desigur, una dintre soluţiile pentru achiziţionarea unei maşini ar fi creditul auto cuplat cu programul Rabla Plus sau implicarea şi mai profundă a statului român în influenţarea modului în care se va mişca piaţa auto.

În cazul în care statul ar implementa o strategie bine gândită prin care să limiteze accesul şi circulaţia maşinilor second hand, eventual interzicerea comercializării acelor mărci şi modele care au o vechime mai mare de 7 ani (anul 2010 a venit cu norme mai restrictive în ceea ce priveşte poluarea, aşa că multe dintre maşinile produse după acea perioadă au beneficiat de filtre puternice anti-poluare de tip EURO 5 şi EURO 6), atunci mediul înconjurător din ţara noastră ar fi mai eficient protejat. De asemenea, o implicare activă a statului, dincolo de crearea unui cadru legal cât mai bine delimitat şi ecotichetul în valoare de 10,000 de euro, ar fi mai mult decât binevenită, dacă ţinem cont de faptul că ţările nordice, de exemplu, şi-au propus ca până în anul 2025 să limiteze total circulaţia maşinilor care nu se încadrează în normele de protecţie a mediului.

Astăzi, când există atât de multe opţiuni de creditare auto, care sunt din ce în ce mai avantajoase pentru cei interesaţi de achiziţionarea unui autovehicul, cumpărarea unei maşini care să fie eco friendly nu mai este atât de dificilă. Noile modele apărute pe piaţa maşinilor electrice fac ca preţul modelelor mai vechi să scadă simţitor, iar o maşină hibrid sau una electrică la mâna a doua este destul de accesibilă chiar şi unui român cu venituri medii. Dacă, la rândul lor, românii care îşi permit înlocuirea maşinii cu una electrică ar vedea mai departe de interesul propriu, atunci, cu siguranţă că maşinile electrice şi un mediu înconjurător curat nu ar mai reprezenta o utopie în ţara noastră. Depinde nu doar de stat, ci şi de oameni cum o să protejăm mediul înconjurător, iar schimbarea maşinilor vechi cu unele noi, care sunt prietenoase cu mediul este soluţia unui viitor curat în România!