Revolutia automobilului electric se lasa asteptata

Revolutia automobilului electric se lasa asteptata

Detalii

CategoriiSport
Taguri
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari2287

Voteaza & Distribuie

Descriere

Revolutia automobilului electric ramane o perspectiva indepartata. Cu toate ca, la rastimpuri, producatorilor de petrol li se mai arata pisica sub forma motorului electric si biocombustibilului, sansele ca un vehicul alimentat numai cu curent electric sa apara pe piata si sa aiba succes sunt, inca, destul de indepartate.




automobilul electric


automobilul electric





Cu toate ca la saloanele auto de pretutindeni au inceput sa apara sectiuni dedicate automobilului electric, lipseste modelul eficient, vandabil, si asta pentru ca tehnologia este dezvoltata mai incet decat se spera. Cu alte cuvinte, renuntarea definitiva la combustibili fosili este o despartire foarte lenta si va trece multa vreme pana cand vom putea spune „Adio!" motorului cu combustie interna.


Cu toate acestea, se fac eforturi concrete pentru ca automobilul electric sa devina o realitate „palpabila". Federatia Internationala Auto (FIA) a anuntat recent ca se pregateste noua serie de campionate de curse care ar putea „decontamina" lumea competitiilor de Formula 1.


Planurile anuntate prevad masini de curse cu motoare electrice de 700 de cai-putere, motoare care nu sunt deloc poluante. Un Grand Prix total ecologic este exact mesajul pe care doreste sa-l transmita FIA tuturor producatorilor auto care se incumeta sa incerce un asemenea proiect. Directia este foarte clara si a fost receptionata cu un entuziasm neasteptat in patria masinilor puternice: Germania. Guvernul de la Berlin si industria automobilistica germana sunt foarte interesati ca Germania sa conduca piata „electromobilitatii".


Deocamdata, a fost infiintata o comisie, formata din directori si politicieni, numita Platforma Nationala pentru Mobilitatea Electrica. Unul dintre membri principali ai comisiei este un outsider al industriei auto, debordand de un optimism teribil, fost director al unei companii IT. El este convins ca lumea automobilistica si industria transporturilor se va confrunta, cat de curand, cu o „schimbare de paradigma". Expertul IT crede ca peste un milion de automobile electrice vor circula pe strazile oraselor germane pana in 2020.


In Statele Unite, in parcarile Wal Mart si Best Buy din California au fost desfiintate toate prizele de alimentare a vehiculelor electrice pentru ca nu le folosea nimeni. Lipsa din salile de expozitii auto a unor modele pe deplin accesibile si marketabile, dezvaluie ritmul lent al „schimbarii de paradigma", lentoarea cu care este pus la punct motorul electric. Expertii atrag atentia ca vor trece ani si ani pana cand tehnologia va permite aparitia unor modele auto electrice produse in masa.



„Pentru mine, acest entuziasm electric este cu totul inexplicabil",



comenteaza Fritz Indra, profesor onorific al Universitatii Tehnice din Viena, fost sef al departamentului de cercetari pentru motoare la Opel si General Motors. El considera ca majoritatea proiectelor sunt „intrebari deschise", lasate fara raspunsuri satisfacatoare.


Primele masini electrice prezentate pe la saloanele auto sunt niste mini-vehicule, care costa cam cat un model mediu pe piata auto, capabile sa efectueze deplasari numai pe distante scurte, la o singura reincarcare a bateriei, dar asta numai daca ai noroc ca traficul sa nu fie aglomerat. Nu sunt proiectate si pentru deplasarea iarna, cand consumul de curent pentru incalzirea habitaclului consuma mare parte din baterie.


Aceste neajunsuri fac ca vehiculul electric sa nu fie o problema pentru industria petroliera. Este greu de crezut ca, fie si in tari unde protectia mediului nu este doar o rubrica bifata „ca sa dea bine la export", ar exista un milion de oameni care sa-si doreasca o asemenea masina electrica. Deocamdata, Volkswagen are o echipa de proiectare care se ocupa de proiectul motorului electric, insa nu se grabeste cu lansarea pe piata a automobilului electric.



„In acest caz, nu avem nici o problema daca nu suntem noi primii. Nu are nici un sens sa pui in mod prematur in vanzare o masina care nu ofera nici un beneficiu convingator in ceea ce priveste utilitatea sa",



declara seful echipei Volkswagen care se ocupa de proiectul automobilului electric. Revolutia automobilului electric evolueaza lent, sub asteptarile entuziastilor care spera sa vada aplicat principiul „zero poluare".