Povestea marcii auto Seat

Povestea marcii auto Seat

Detalii

CategoriiEconomie
TaguriAuto/Moto, Fiat, Seat, Volkswagen
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari1102

Voteaza & Distribuie

Descriere

Povestea marcii auto Seat


Pentru cei ce nu stiau, Seat a fost infiintata cu statutul de filiala a Fiat, in anul 1960. SEAT inseamna Societatea Spaniola de Automobile si Turism (Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo) deoarece o mare parte din actiuni erau detinute de guvernul spaniol.


logo seat - piese auto


In anii 1980-1982 a aparut prima masina cu logo SEAT, fara nicio implicare din partea Fiat, numita SEAT Ronda. Aceasta masina a fost lansata cu un conflict mare, care a declansat chiar un proces din partea companiei FIAT sustinand ca masina e prea asemanatoare cu FIAT Ritmo. Cum a raspuns presedintele SEAT, Juan Miguel Antonanzas, la aceasta acuzatie? Presedintele a prezentat o Ronda vopsita in galben stralucitor si a aratat ca este diferita sub toate aspectele de Fiat Ritmo. Aceasta miscare a incheiat disputele dintre cele doua companii. Cei de la Fiat erau de fapt intrigati pentru ca designerii SEAT au realizat un model asemanator cu o viitoare versiune Fiat Ritmo si, practic, Seat a luat-o inainte.


Dupa retragerea Fiat in 1981, Volkswagen Group a semnat un acord cu SEAT si a devenit actionarul majoritar in 1986 si proprietar al companiei in 1990.


(P) Comanda piese auto online de pe PieseAutoShop.ro

In anii 2000, SEAT are sediul fabricii in Martorell, un oras industrial situat in zona Barcelona. Compania dezvolta si proiecteaza propriile modele de masini in acord cu politica Volkswagen Group. Anumite masini sunt vandute ca Volkswagen, de exemplu Seat Ibiza hatchback, cunoscuta in Africa de Sud ca VW Polo Playa, Seat Inca monovolum, cunoscuta ca VW Caddy sau SEAT Cordoba, cunoscuta ca VW Polo classic. In scopuri care tin de strategia privind modelele grupului, SEAT apartine lui Audi, alaturi de Lamborghini, toate filiale ale Volkswagen Group.


In prezent, SEAT a avut parte de o situatie comerciala nu tocmai buna. Din fericire, imaginea brand-ului a fost protejata prin certificari obtinute in urma studiilor. Pe partea de marketing, SEAT a realizat o colaborare de imagine cu cantareata pop Shakira, demarand campania Catch the Fever si devenind sponsor oficial al turneului cantaretei, Oral Fixation.


De asemenea, sloganul SEAT este un joc de cuvinte intre masina (automovil in spaniola) automat (in spaniola auto) si emotie (emocion in spaniola) si miscare (mocion in spaniola).