Podcasturile - un tip de content pe care internauții îl preferă tot mai mult

Podcasturile - un tip de content pe care internauții îl preferă tot mai mult

Detalii

CategoriiDivertisment
TaguriRomania
Ultima actualizareVineri 7 august 2020
Vizualizari88

Voteaza & Distribuie

Descriere

Podcastul este o serie de secvențe audio în care se vorbește despre un anumit subiect sau pe o anumită temă, la care, pentru a avea acces, trebuie să subscrii. Deși poate părea incredibil, podcastul precede internetul, avându-și originile în anii ’80, când era numit „audio blogging” și era, ca și blog-ul scris, un mod de a împărtăși cu alții experiențe și idei personale.

Din anul 2003, tehnologia a permis descărcarea acestor blog-uri audio pe dispozitive mobile, jurnalistul Ben Hammersley fiind creditat cu inventarea termenului podcasting. Începând cu 2005, compania Apple a introdus podcastingul în iTunes Music Library și, de atunci, peste 700.000 de podcasturi au fost create, cu peste 30 de milioane de episoade de conținut audio, cele mai multe dintre ele fiind disponibile gratuit.

În 2020 podcastul este un concept foarte popular, peste 155 de milioane de oameni cu vârste cuprinse între 20 și 44 de ani ascultând cel puțin un astfel de material în fiecare săptămână. Să vedem, așadar, de ce sunt podcasturile atât de populare în zilele noastre:

  1. Sunt ușor de realizat – pentru a înregistra podcast nu e nevoie de aparaturi complicate sau de cunoștințe dificil de dobândit; sunt necesare microfoane de calitate și un computer cu o soluție software adecvată pentru prelucrarea materialului audio. Spre deosebire de materialele foto-video, care necesită o pregătire specială înainte de realizarea lor, investiții în aparatură și timp mai mare pentru prelucrarea materialelor realizate, podcastul este un simplu mesaj audio.
  2. Sunt mai aproape de sufletul ascultătorului – podcasturile de calitate se deosebesc tocmai prin capacitatea intervievatorului de-a pune întrebările într-un mod în care invitatul își dezvăluie laturi mai puțin știute ale personalității sale, ascultătorii simțindu-se ca și cum ar sta la aceeași masă cu invitatul.
  3. Podcastul tinde să construiască o comunitate de oameni interesați în subiectul propus. Aceștia își fac grupuri în social media, discută pe marginea fiecărui episod, așteaptă cu nerăbdare noi episoade, trăiesc podcastul ca pe unul dintre elementele centrale ale existenței lor.
  4. Podcastul este o opțiune foarte populară pentru cei nevoiți să trăiască în ritm multitasking. Oamenii sunt ocupați cu activități tot mai variate, consumatoare de timp și resurse și nu mai au timp să se dedice exclusiv unei activități, astfel că 49% dintre podcasturi fiind ascultate acasă, în timpul desfășurării unei activități casnice, 22% fiind urmărite în timp ce ascultătorul conduce un autovehicul, 11% la locul de muncă și 8% în timpul unei activități sportive. Podcastul este opțiunea favorită a celor care nu vor să dedice timp exclusiv cititului sau vizionatului unui film, dar doresc, totuși, o imersiune într-un subiect preferat.
  5. Oferă o varietate enormă de subiecte și opțiuni – orice temă pe care un om o găsește interesantă, pe marginea căreia dorește să exprime opinii, idei, poate găsi ecou în urechile altor oameni, la fel de interesați de tema respectivă. Cu cât subiectul este mai interesant și discursul sau interviul mai bine documentat, cu atât podcastul devine mai popular și asta poate duce la generarea de venituri.
  6. Pot deveni opțiuni lucrative – cu toate că podcasturile gratuite predomină piața, pe măsură ce ele devin mai populare, creatorii acestora atrag sponsori sau impun plata unei sume de bani pentru a accesa în continuare conținutul. Podcasturile devin astfel tentante pentru companiile care doresc să beneficieze de publicitate atunci când depășesc 5.000 de descărcări, iar industria de publicitate în acest sector crește spectaculos de la an la an.
  7. Datorită varietății podcasturilor disponibile, campaniile de publicitate pot ținti foarte precis către o anumită categorie de public. Mesajul publicitar transmis de către creatorul favorit de podcast posedă un capital de încredere superior față de un simplu mesaj publicitar. Mai mult decât atât, peste 80% dintre ascultători urmăresc episodul până la final.

Oamenii adoră să afle noutăți, să rămână informați și să-i asculte pe alții povestind. În consecință, un produs precum podcastul are un viitor strălucit – reprezintă o modalitate de comunicare simplă, care unește oamenii în jurul unei idei. În plus, generează venituri pentru că trendul ascendent al publicității prin asemenea instrument online încurajează atât creatorii de conținut, cât și companiile de publicitate.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-zbzrq