Intrigi Parfumate / The Women

Detalii

CategoriiDivertisment
TaguriCinema/Televiziune
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari5421

Voteaza & Distribuie

Descriere

Ce se intampla cand aduci la un loc o distributie de exceptie, formata doar din femei celebre, in frunte cu Meg Ryan si cu Annette Bening, pe cunoscuta scenarista de comedie, regizoarea si producatoarea Diane English (Murphy Brown) si o poveste clasica despre un grup de prietene din New York? Raspunsul este Intrigi Parfumate/ The Women, o comedie inteligenta, o comedie cu substanta si stil, chiar sclipitoare despre femeile din ziua de azi si despre forta relatiilor dintre ele. Bazat pe filmul cu acelasi nume, realizat in 1939 de George Cukor si pe scenariul piesei de teatru a lui Clare Boothe Luce, din 1936, comedia Intrigi Parfumate/ The Women ne plaseaza intr-o sfera aglomerata a societatii din Manhattan, in care rolurile principale sunt detinute de mediul publicitar, de moda si de industria financiara. In centrul povestii este situat personajul lui Ryan, Mary Haines, o femeie extrem de moderna care se confrunta pe neasteptate cu o dilema veche de cand lumea: infidelitatea sotului. Femeile din viata ei dau fuga s-o ajute, in frunte cu prietena ei cea mai buna, Sylvie Fowler, editor de revista, o femeie foarte dinamica, intruchipata de Bening. Dar cand Sylvie o tradeaza pe Mary fara nici un fel de scrupule, intregul grup de prietene e complet ravasit - doua femei se confrunta cu cea mai grea despartire - renuntarea la prietenia care le unea.

Precum in operele care i-au stat la baza, actiunea din Intrigi Parfumate/ The Women se desfasoara exclusiv intr-o lume a femeilor; barbatii sunt descrisi in detaliu, dar nu apar niciodata pe ecran. Debutand in domeniul lungmetrajelor, English creeaza o impletitura de generatii, care inglobeaza femei nascute dupa criza feminista de dupa al Doilea Razboi Mondial, femei trecute de menopauza si pustoaice neajunse inca la adolescenta. In esenta, comedia Intrigi Parfumate/ The Women se lauda cu o lista impresionanta de nume celebre – poate una dintre cele mai bogate distributii feminine de rang din istoria cinematografiei. Astfel, alaturi de Ryan si de Bening, din distributia de baza mai fac parte si: Eva Mendes, Debra Messing, Jada Pinkett Smith, Candice Bergen, Bette Midler, Cloris Leachman, Carrie Fisher si Debi Mazar. Din distributia secundara fac parte superbele veterane Joanna Gleason si Lynn Whitfield, precum si tinerele aparitii Tilly Scott Pedersen si India Ennenga.

Cand a creat o varianta de secol XXI a comediei Intrigi Parfumate/ The Women, English a pastrat spiritul, ritmul si imoralitatea pieselor originale, reflectand, totodata, schimbarile majore care au avut loc in viata femeilor din anii '30 pana in prezent. In vreme ce piesa de teatru a lui Luce a fost ca o scrisoare de amenintare pentru societatea de femei pe care o zdruncina din temelii, filmul lui English e un dar pentru femeia zilele noastre, o recunoastere a meritelor sale, dupa ce este zilnic pusa in situatia de a se confrunta cu o multitudine de alegeri, de roluri si de responsabilitati. Femeile lui English sunt extrem de diferite, atat din punct de vedere profesional, cat si economic sau etnic; nu toate sunt casatorite, nu toate sunt heterosexuale. In schimb, sunt amuzante, intreprinzatoare si foarte protectoare cu ceea ce simt ca le apartine. Intrigi Parfumate/ The Women le creioneaza problemele, dar si reusitele, privindu-le cu un ochi patrunzator si cu o inima generoasa; e o comedie cu stil si, in acelasi timp, cu substanta.

Mary Haines (Meg Ryan) pare sa aiba o viata perfecta: o casa superba in Connecticut, o fata minunata de 12 ani, un sot care triumfa pe Wall Street si o cariera part-time ca designer la firma de confectii a tatalui sau. Mary nu pare doar ca are totul, ci ca si face totul: fie planteaza flori in gradina, fie ii calca pe urme mamei sale si e vicepresedinte al Comitetului Femeilor din Central Park, fie gateste singura mancaruri delicioase, desi se poate baza oricand pe ajutorul dragii sale servitoare Maggie (Cloris Leachman) si al doicii Uta (Tilly Scott Pederson). Asa ca daca e putin obosita uneori, nimeni nu o poate condamna, nu-i asa?

Mary poate conta intotdeauna pe minunata companie a prietenelor sale, de exemplu pe compania prietenei ei celei mai bune, specialista in moda Sylvie Fowler (Annette Bening). O femeie cu un sarm incredibil si cu o inteligenta ascutita, Sylvie isi adora statutul de femeie necasatorita si are o cariera de succes, fiind noul editor-sef al venerabilei reviste pentru femei „Cachet". Cercul de prietene al lui Mary si al lui Sylvie le mai include si pe Edie Cohen (Debra Messing), o mama-closca excentrica atat pentru prietenele ei, cat si pentru grupul ei din ce in ce mai numeros de copii. Ar mai fi si eseista umorista Alex Fisher (Jada Pinkett Smith), o femeie in toata puterea cuvantului, de-a dreptul stralucitoare, care are un dar special de a le spune oamenilor exact ce vor sa auda.

Dar, pentru aceste vechi si bune prietene, totul e pe cale sa se duca de rapa. Problemele incep nici mai mult, nici mai putin, decat la salonul de frumusete de pe Saks Fifth Avenue, unde Sylvie are programare la cea mai buna manichiurista nou-venita in oras, Tanya (Debi Mazar). Dupa cateva momente, vorbareata Tanya incepe sa povesteasca despre clienta de baza a salonului, aflata mereu in cautare de barbati cu bani, o intepata pe nume Crystal Allen (Eva Mendes), care tocmai pusese mana pe un peste gras, dar insurat: un magnat de pe Wall Street, Stephen Haines. Sylvie e socata si se afla in fata unei dileme, pe care, cat de curand, le-o impartaseste si prietenelor ei: ce sau cum sa-i spuna lui Mary? Inainte ca prietenele sa ajunga la un consens, Mary - care tocmai fusese concediata de propriul tata - se duce sa-si faca manichiura la Saks. La Tanya.

Prietenele lui Mary dau fuga sa-i sara in ajutor, dandu-si fiecare cu parerea despre ce ar trebui ea sa faca. In cele din urma, Mary hotaraste sa-i ceara sfatul mamei sale, Catherine (Candice Bergen), o mama dificila, care s-a confruntat cu tot felul de probleme, de la soti care au plecat in lume, pana la problemele specifice varstei. Impreuna, Mary, Catherine si fiica lui Mary, Molly (India Ennenga), pleaca in vacanta la ferma lui Catherine, in Maine.

Intre timp, si Sylvie are probleme la serviciu, unde eforturile ei de a pune din nou pe picioare revista "Cachet" nu dau rezultatele dorite. Slujba ei ideala e in pericol, asa ca Sylvie incearca s-o convinga pe ziarista de succes Bailey Smith (Carrie Fisher) sa vina scrie la revista. Dar Bailey - care scrie o recenzie despre casniciile de pe Wall Street - accepta propunerea cerand prea mult in schimb: dezvaluirea povestii lui Mary. Aflata intre ciocan si nicovala, Sylvie alege sa-si puna mai presus cariera, in detrimentul prietenei sale.

Pentru Mary, tradarea lui Sylvie e cea mai puternica lovitura dintre toate. O alunga pe Sylvie din viata ei si ia o lunga pauza in care incearca sa se regaseasca, neglijandu-se si plangandu-si uneori de mila. In cele din urma, ajunge la un centru de recuperare pentru femei in Berkshires, unde o cunoaste pe Leah "Contesa" Miller (Bette Midler), o vedeta excentrica si etern indragostita de Hollywood, a carei filosofie optimista si pragmatica se dovedeste benefica.

Intorcandu-se la New York, Mary incepe sa redevina, incet-incet, femeia de odinioara, la care renuntase in incercarea de a fi pe placul tuturor. Isi da seama ce si cine anume conteaza cel mai mult pe lume pentru ea. Aceasta revelatie se va dovedi cruciala in ziua in care se va gasi din nou fata in fata cu femeia care a ranit-o cel mai tare, dar de care i-a fost cel mai dor: Sylvie.

Si, astfel, recapatandu-si increderea in sine, Mary Haines merge mai departe si incepe o noua viata. Stie ce vrea, si cu putin ajutor de la femeile din viata ei, va reusi sa obtina toate acele lucruri.