Optimizarea transporturilor de marfă rutiere. Flotă proprie sau externalizarea unui astfel de serviciu?

Optimizarea transporturilor de marfă rutiere. Flotă proprie sau externalizarea unui astfel de serviciu?

Detalii

CategoriiAuto/moto
Taguritransport marfa
Ultima actualizareLuni 8 martie 2021
Vizualizari111

Voteaza & Distribuie

Descriere

Odată cu dezvoltarea unei companii ce oferă produse B2C (Business-To-Client) sau B2B (Business-To-Business), intervine o nevoie absolut firească de a optimiza transporturile de marfă, astfel încât fluxul de livrări să asigure în timp optim cererile ridicate de clienți. Chiar dacă realizarea de investiții în propriul parc auto poate reprezenta o soluție la îndemână pentru o companie aflată în plină dezvoltare, zona de management logistic în transporturi rutiere descrie o dinamică aparte, mult mai complexă decât simplă idee de “flotă”. Poate reprezenta externalizarea serviciilor de transport marfă pe cale rutieră o soluție mai inspirată, comparativ cu dezvoltarea și întreținerea propriului parc auto? Noi credem că da, iar motivele pe care ne bazăm în această afirmație sunt detaliate chiar în rândurile de mai jos:

Flotă auto vs externalizarea serviciilor: Autovehiculele

Atunci când apelezi la o companie specializată în transporturi de marfă rutiere, interne sau internaționale, îți permiți să soliciți autovehicule potrivite pentru expedierea pe care o organizezi. Fie că transporți materiale de construcții, fie că încărcătura livrată conține produse alimentare, un partener logistic din această arie îți poate asigura cea mai fiabilă soluție de transport, din punct de vedere al specificului încărcăturii.

La polul opus, achiziționarea unor autovehicule speciale pentru un anumit tip de transport reprezintă o decizie ce trebuie să țină cont de recurența transporturilor realizate și specificul mărfurilor pe care le livrezi. Ori în cazul unui transport agabaritic, sau al unor transporturi bianuale, achiziționarea unor autovehicule proprii poate reprezenta o cheltuială nu tocmai inspirată, mai ales dacă mai adăugăm ulterior și costurile cu salarizarea șoferilor, întreținerea autovehiculelor etc.

Flotă auto vs externalizarea serviciilor: Legislația


Așa cum spuneam în rândurile din introducere, managementul logistic pe transporturi rutiere reprezintă un proces complex, descris de fluxuri de lucru variate, pe care un personal cu experiență din cadrul unei companii specializate îl stăpânește foarte bine. Un capitol-cheie al transporturilor de marfa rutiere, aflat la baza oricărui parteneriat durabil între transportator și compania beneficiară, este reprezentat de cunoașterea legislației specifice. Astfel, o companie de transport poate oferi asistență în timp real, privind: documentația pentru vamă, regulile Incoterms, convenția CMR, respectarea ETA samd

În cazul în care se mizează pe flotă proprie de autovehicule, un manager trebuie să țină cont de faptul că un astfel de demers implică și cunoașterea legislației în domeniu și aplicarea acesteia contextual, atunci când nevoia o cere. Lipsa unor oameni pregătiți în acest sens duce automat la blocaje, ce determină mai departe întârzieri și anulări ale unor obligații față de clienți. Astfel, percepția față de seriozitatea unei companii poate avea de suferit în mod ireversibil, atunci când speța transporturilor de marfă rutiere este tratată cu superficialitate.

Flotă auto vs externalizarea serviciilor: Personalul

Colaborarea cu o companie ce asigura soluții de top în transportul rutier, oriunde și oricând, oferă accesul beneficiarului la o resursă vitală pentru concretizarea unui astfel de proiect: resursa umană. De la șoferii alocați cursei și până la managerii de proiect, aflați non-stop în legătură cu reprezentanții companiei beneficiare, personalul desemnat se asigură că serviciile specificate în clauzele contractuale sunt asigurate întocmai.

Mai mult decât atât, o companie de transport marfă poate rezolva în timp real anumite nereguli, apărute inopinat pe traseu, precum: indisponibilitatea unui șofer, defectarea unui autovehicul samd Astfel, se minimizează pe cât de mult posibil riscul de întârziere, pentru ca încărcătura să poată ajunge la destinație într-un timp cât mai apropiat de cel prestabilit.

În cazul în care se mizează pe flota proprie de autovehicule, este necesară angajarea și instruirea continuă a unei echipe întregi de oameni (manager de transport, șoferi cu acreditare specifica pentru anumite tipuri de transport, operatori de dispecerat samd), însă o astfel de variantă implică și costuri suplimentare, ce pot fi amortizate cu dificultate.

Flotă auto vs externalizarea serviciilor: Experiența

Concluzionând, transportarea pe cale rutieră a mărfurilor presupune procese complexe de lucru, optimizate pe baza unei experiențe îndelungate în domeniu. Provocările din această arie de activitate sunt variate, de la cunoașterea legislației specifice la găsirea unor soluții în timp real, astfel încât blocajele să poată fi evitate cu succes.

De aceea, îți recomandăm să mizezi cu încredere pe expertiza unei companii de transport internațional de marfă, atunci când vrei sa expediezi produse atât în țară, dar mai ales în afara granițelor, demers ce atrage după sine o sumă întreagă de particularități (pregătirea șoferilor, stăpânirea unei legislații specifice, asigurarea unor autovehicule optime samd)

Romsped Cargo
îți permite să planifici și să optimizezi fiecare transport de marfă pe care trebuie să îl onorezi, punându-ți la dispoziție trei elemente vitale în zona de mangement și soluții de logistică: experiența vastă, personalul pregătit conform celor mai înalte standarde și parcul auto variat.

Cauți transport de marfa?

Descoperă oferta Romsped Cargo și optează pentru cele mai simple soluții din această arie de activități, alături de o echipă întreagă de profesioniști, dedicată proiectelor pe care le ai în plan! Din 2006, Romsped Cargo răspunde comenzilor de transport rutier pentru mărfuri, utilaje și echipamente, transporturi agabaritice și speciale, în regim de grupaj sau urgență, oferind cele mai simple soluții, pe cele mai sigure rute.