Tu cati influenceri in marketing online si SEO urmaresti zilnic si de ce?

Detalii

CategoriiIT
Tagurimarketing online, servicii seo
Ultima actualizareLuni 18 noiembrie 2019
Vizualizari1332

Voteaza & Distribuie

Descriere

Romanii sunt deschisi sa foloseasca termeni in engleza, asa incat vechiul formator de opinie (fie politician, om de stiinta, personalitate a vreunei ramuri a culturii) a disparut, fiind inlocuit peste noapte de “influenceri”.
Cu toate acestea, si definitia asupra acestui rol a suferit modificari, astfel ca “influencing-ul” are scop financiar, iar activitatile pe care le desfasoara si sfaturile pe care le ofera persoanele carora li se atribuie acest termen sunt, de regula, monetizate masiv prin strategii de marketing online simple si inca foarte eficiente.

Ce este un influencer?


In primul rand, influencer-ul este un produs al platformelor de socializare din mediul online. Daca trecutul nu foarte indepartat ne arata utilitatea unei personalitati pentru o companie anume, astazi poti cladi autoritate intr-un domeniu anume prin “influencer marketing”.

In termini simpli, platesti un actor sau un sportiv de renume mondial sa spuna ca samponul tau este cel mai bun si gata, ai reusit sa convingi o mare parte din simpatizantii acestuia sa iti cumpere produsul. Tot ce trebuie sa faci este sa identifici corect personalitatea, astfel incat publicul tinta al campaniei tale de marketing online sau offline chiar sa coincida cu “fanbase”-ul respectivului.

Din pacate, campaniile construite pe imaginea personalitatilor sunt foarte costisitoare, motiv pentru care nu foarte multi isi permit sa il barbiereasca pe Ronaldo sau sa-l convinga pe Clooney sa bea o anumita cafea in fata camerei de filmat.

Campanii de marketing online construite in jurul influencer-ilor

Evident, aceste campanii de marketing online si offline sunt deosebit de eficiente, insa sunt construite pe principii cel mult indoielnice. Privind obiectiv, Ronaldo nu este nicio autoritate in barbierit, iar produsul pe care il foloseste in reclama nici macar nu este alegerea lui. Cat despre cafea, Clooney probabil ca este ultima persoana de la care ai primi un sfat in alegerea sau prepararea cafelei.

Daca n-ai bani de personalitati cu renume international, alegi influenceri care sunt cunoscuti in tara ta. Daca nici de Smiley sau Delia n-ai bani, te apuci sa cauti comunitati si sa identifici influenceri care au o anumita putere asupra colectivului respectiv.

Nu e neaparat mai putin eficient, fiindca poti atinge un target foarte nisat. In loc sa incerci sa iti vinzi produsul catre toti barbatii care consuma fotbal (cumparand imaginea lui Ronaldo), poti sa vinzi catre persoanele chiar interesate de acest tip de produse.

Un exemplu foarte bun de campanie de marketing online ce include “influencer marketing” este producatorul de condimente care plateste reclama in toate (sau cele mai importante) bloguri si vloguri de gatit. Daca esti gospodina, sigur cauti retete cu ajutorul atotstiutorului Google, iar motorul de cautare iti va oferi rezultate relevante: ghid practic pentru prepararea mancarurilor in format video.

Cand observi ca respectivul clip a avut sute de mii de vizualizari, iar bucatarul (care este deja perceput ca autoritate in domeniu) recomanda specific acele condimente ca fiind cele potrivite pentru reteta pe care doresti sa o incerci, esti deja cu mana in buzunar.

Astfel, persoanele din fiecare colt al tarii pot fi unite, fara voia lor, intr-o comunitate de meseriasi, gospodine, sportivi sau profesionisti in frumusete doar prin urmarirea unei persoane reprezentative pentru grup.

In prezent, marketingul online nu se supune unui set de reguli stricte, ci se ghideaza dupa cateva principii ce nu depind de mediul de comunicare sau perioada, ci de necesitatile publicului tinta. Astfel, persoana cu statut de influencer intr-un domeniu anume nu este neaparat o persoana competenta sau obiectiva, ci adesea carismatica sau care se bucura de faima si in mediul offline (precum legatura dintre Clooney si calitatea cafelei).

Influenceri din sfera marketing online si SEO


Cum se manifesta acest fenomen, insa, in sfera profesionistilor in comunicare si marketing digital? Exista influenceri in domeniul marketingului online? Si daca da, am fi inclinati sa spunem ca acestia au dobandit statutul de influencer al comunitatii de profesionisti din care fac parte in urma rezultatelor deosebite si a competentelor dovedite, corect?

In mare parte, vocile cu autoritate in acest domeniu au si merite deosebite, insa nu poti dezminti niciodata expresia neaosa “ala care tipa mai tare are intotdeauna dreptate”. Astfel, realizarile marketing-ului online (elaborarea si aplicarea strategiilor de vanzare in mediul virtual) pot fi verificate cu ajutorul cifrelor obtinute.

Cu toate acestea, oamenii cu adevarat performanti nu-si vor canaliza timpul si priceperea catre educarea fortata a comunitatii prin intermediul platformelor sociale, ci vor gasi o voce puternica in rezultatele remarcabile pe care le obtin constant.

Din acest punct de vedere, putem interpreta ca influencerii din marketingul online si SEO care dezvaluie strategii “castigatoare” (sau afirma cu tarie ca tehnicile lor sunt castigatoare) nu au sansa de a le pune in aplicare si nici intentia, avand doar scopuri de imbunatatire a imaginii personale.

Vrei sa pleci cu ceva in urma parcurgerii acestui text? Rasplata este un sfat: data viitoare cand vrei sa pui in aplicare o strategie sau o tehnica de marketing online sau SEO, verifica “cifrele” celui care ti-a dezvaluit-o. S-ar putea ca autoritatea in care ai incredere “sa-ti vanda gogosi”.