Maximizarea profitului afacerii: 5 ponturi inedite

Detalii

CategoriiEconomie
Taguriplanuri de afaceri
Ultima actualizareVineri 7 mai 2021
Vizualizari700

Voteaza & Distribuie

Descriere

De multe ori, atunci când vorbim despre succesul unui business luăm în considerare mai mulți factori, însă cel mai important este profitul net. Regula fundamentală a afacerilor este aceea că dacă o companie nu poate produce profit, aceasta nu va supraviețui prea mult pe piață. Așa că majoritatea antreprenorilor încearcă să găsească mereu soluții pentru a maximiza profitul afacerilor lor, așa că de aceasta dată le venim în ajutor cu câteva trucuri, pe care le pot aplica pentru a crește profiul companiei.

Reinvestește în mod constant

Dacă ai o afacere care deja îți aduce profit, atunci poți reinvesti o parte din banii câștigați, în acel business. De exemplu, poți moderniza spațiul de lucru, sau poți cumpăra noi utilaje, pentru a eficientiza procesul de lucru. De asemenea, poți reinvesti o parte din profit în deschiderea mai multor unități de lucru, în anumite zone ale orașului în care activezi, sau chiar și în mai multe județe din țară. Însă, înainte de a reinvesti o parte din profit, ar trebui să faci o analiza amănunțită, pentru ca banii investiți să îți aducă rezultatele mult dorite. Vezi ce produse se vând cel mai bine, ce servicii au cea mai mare căutare, și ce probleme întâmpină angajații tăi, în procesul de lucru. De exemplu, dacă deții un business în domeniul hotelier, curățenia și igiena sunt un aspect extrem de important pentru clienții tăi, așa că poți reinvesti o parte din profit pentru a achiziționa o gamă de produse profesionale de curățenie.

Lucrează cu un contabil bun

O metodă eficientă pentru a-ți maximiza profitul este aceea de a colabora cu un contabil bun, care să te ajute să îți structurezi afacerea, dar și activitățile financiare. În plus, un contabil are capacitatea de sinteză și știe să reacționeze rapid, așa că te poate ajuta să observi mai ușor problemele afacerii tale, și în același timp, te poate ajuta să le soluționezi și să îți dezvolți afacerea, pentru a-ți maximiza profitul.

Scade o parte din costurile directe

O metodă eficientă de a reduce costurile directe pentru produsele pe care le vinzi este aceea de a negocia cu furnizorii. Încearcă să dezvolți o relație reciprocă avantajoasă cu aceștia, astfel încât să îi convingi să scadă din prețuri, pentru a te ajuta să realizezi o marjă de profit mai mare.

O altă modalitate de a scădea costurile directe este aceea de a reduce costurile de operare. Deși mulți antreprenori susțin că aceste costuri sunt obligatorii și nu pot fi compromise, adevărul este că acestea pot fi reduse uneori. Plecând de la platformele de e-commerce și web hosting, până la echipamente și cheltuieli mărunte, precum hârtia sau transportul, toate aceste costuri pot fi reduse. Dacă ai un magazin online, poți opta pentru o platformă de e-commerce mai ieftină, iar dacă ai nevoie de anumite echipamente, poți încerca să le cumperi în perioada reducerilor. Pe termen lung, toate aceste scăderi de costuri vor avea un impact pozitiv asupra profitului tău.

Crește vânzările

Dacă vrei să îți maximizezi profitul, poate că ar trebui să vinzi mai mult. Așa că poți analiza această modalitate prin două direcții: obținerea mai multor vânzări cu ajutorul angajaților, sau extinderea canalelor de distribuție, pentru a impulsiona vânzările. Prima modalitate de a crește vânzările este prin monitorizarea performanțelor angajaților. Poți organiza pentru aceștia diferite traininguri de vânzări, sau îi poți motiva să depună mai mult efort în vânzări, oferindu-le diferite recompense. De exemplu, poți organiza concursuri sau le poți oferi bonusuri, pentru a-i recompensa pe cei care obțin rezultate mai bune în vânzări.

O altă modalitate de a crește vânzările este prin căutarea unor noi canale de distribuție și publicitate. Încearcă să îți promovezi afacerea pe rețelele de socializare, și investește mai mult în conținutul online și SEO. De asemenea, poți să te concentrezi și pe extinderea bazei de date, pentru a atrage mai mulți clienți prin e-mail marketing.

Externalizează anumite servicii din cadrul firmei

Pentru a reduce cât mai eficient costurile, ar trebui să îți concentrezi atenția asupra organizării administrative. În cadrul unei companii există foarte multe servicii care pot fi externalizate, pentru diminuarea cheltuielilor. Iar în prezent, când fluctuația de personal este atât de mare, poți face economii, renunțând la procesul de recrutare, angajare sau instruire a personalului. Poți externaliza serviciile de HR, IT, contabilitate sau marketing, iar astfel poți să reduci din cheltuielile cu personalul și să optimizezi activitatea firmei, beneficiind de servicii de calitate.

Așadar, acestea sunt doar câteva măsuri pe care le poți aplica pentru a maximiza profitul companiei tale. Unele dintre ele pot fi aplicate imediat, în timp ce altele nu se potrivesc fiecărui de tip de afacere. Însă, cel mai important lucru este să gestionezi eficient reducerea costurilor și creșterea vânzărilor, deoarece acești factori pot influența extrem de mult profitul unei companii.

Sursa foto: unsplash.com/photos/7RWBSYA9Rro