JCB revolutioneaza piata utilajelor de constructii cu Hydradig

JCB revolutioneaza piata utilajelor de constructii cu Hydradig

Detalii

CategoriiAuto/moto
Taguriexcavatoare, utilaje pentru constructii
Ultima actualizareMiercuri 3 mai 2017
Vizualizari324

Voteaza & Distribuie

Descriere

Detinatoarea celei mai mari fabrici de excavatoare din Europa, compania britanica JCB a lansat, anul trecut, un nou model de excavatoare menit sa revolutioneze piata.

Hydradig are la baza cinci elemente cheie, care au guvernat procesul de proiectare inca de la primele schite: vizibilitatea, stabilitatea, mobilitatea, manevrabilitatea si mentenanta. Astfel, JCB si-a reconfirmat pozitia de companie inovatoare in domeniul utilajelor de constructii, cu ajutorului unui produs care a fost dezvoltat intr-un secret absolut, pe o perioada de trei ani. JCB Hydradig a luat nastere in urma simbiozei intre un excavator clasic si un telehandler, cautand sa ia ce e mai bun din ambele clase.

In istoria sa, JCB a fost compania care a rescris de cateva ori regulile segmentului, lansand primul buldoexcavator in anii '50 si primul incarcator telescopic doua decenii mai tarziu. Si, cu toate ca nu intotdeauna a fi primul este garantia succesului, JCB este si astazi lider de piata pe aceste doua segmente. În plus furnizarea de piese JCB se face usor si în ceea ce priveste raportul calitate-pret, acestea sunt rezistente si fiabile.

Astazi insa, concurenta este acerba, utilajele au continuat sa se diversifice iar, cel putin in ceea ce priveste segmentul buldoexcavatoarelor, piata este in scadere in multe zone. De altfel, nu intreaga idee de constructie s-a schimbat - astazi prea putin se mai construieste de la zero, in arii "virgine", multe din lucrari executandu-se urban, in zone aglomerate si/sau limitate ca spatiu, pentru modificari, extinderi etc. In tarile civilizate, cel putin, prea putini mai construiesc autostrazi noi, in schimb se largesc sosele deja existente, de cele mai multe ori fara a se inchide mai mult de o banda de circulatie.

In ultimul timp, clientii JCB au atras atentia asupra necesitatii unei schimbari, ca raspuns la modul in care segmentul constructiilor se schimba. Si astfel, inca o data, JCB a ales sa schimbe modul in care se proiecteaza utilajele. Piata excavatoarelor pe pneuri creste in importanta datorita argumentelor in ridicare si mobilitate, dar produsul, in forma sa actuala, are multe limitari, in special atunci cand este vorba de santiere urbane, inguste si congestionate.

Apoi, chiar daca este vorba de un excavator, excavarea in sine este doar una dintre functii - astazi, multe dintre aceste produse sunt folosite mai mult pentru ridicari, incarcari si alte sarcini generale. Apoi, chiar daca pe roti, un excavator actual nu este la fel de mobil ca un incarcator sau un telehandler, atunci cand vorbim de acceleratii, urcarea de rampe sau viteza maxima de deplasare.

Avantajele Hydradig

JCB a obtinut o vizibilitate excelenta din cabina, mai buna decat a oricarui concurent din segmentul de 10 tone. Acest lucru inseamna ca nu mai sunt necesare montarea de camere sau oglinzi suplimentare, ceea ce face ca manevra sa fi e mult mai naturala si mai rapida. Dar mai ales, inseamna ca riscul ca operatorul sa nu vada un pieton care trece prin zona de lucru sau un muncitor care isi desfasoara activitatea in jurul utilajului este eliminat complet.

In cazul lui Hydradig, punandu-se componentele principale in sasiu, centrul de greutate a coborat cu 1,5 m mai jos decat in cazul altor competitori din segment, efectele asupra stabilitatii fiind esentiale. In configuratie cu bratul dublu articulat si pneurile jumelate, masina poate ridica pana la 1000 kg, la 360 de grade, fara ajutorul niciunui element suplimentar de stabilizare (lame sau stabilizatoare oferite optional).

Cu ajutorul unei transmisii hidrostatice foarte usor de operat, se poate accelera lin pana la o viteza maxima de 40 km/h.

Pe pneuri simple, Hydradig poate intoarce intr-un cerc cu diametrul mai mic de 4 m, care poate creste la 4,51 m daca se alege echiparea cu lama frontala.

In cazul in care este imposibila intoarcerea, exista o functie optionala de tip "reverse steer", care permite schimbarea directiei de virare cand turela este rotita cu 180 de grade. Iar raza de giratie este de 120 mm, cu cel putin 29% mai mica decat a competitorilor.

http://www.rocatil.ro