Healthcare-ul de ieri, telehealth-ul de azi

Healthcare-ul de ieri, telehealth-ul de azi

Detalii

CategoriiIT
Tagurisoftware
Ultima actualizareVineri 21 octombrie 2022
Vizualizari105

Voteaza & Distribuie

Descriere

Într-o eră a digitalizării din ce în ce mai avansată, o multitudine de lucruri care inițial nu aveau o perspectivă de digitalizare, au devenit între timp obiecte smart sau o bază solidă pe care s-au construit noi tehnologii. Companiile de software development au implementat treptat soluții inovative care și-au lăsat amprenta în mod pozitiv asupra tuturor compartimentelor vieții noastre, trasând direcții spre o evoluție accelerată.

Internet of Things în sfera de healthcare

Una dintre modalitățile prin care acest lucru s-a întâmplat a fost tehnologia IoT(Internet of Things), un concept care are la bază folosirea Internetului pentru a conecta diferite sisteme, device-uri și servicii, formând o rețea. Astfel, IoT poate fi creat în orice sferă de activitate, atâta timp cât dispozitivele sunt interconectate printr-un software specific. Acolo unde tehnologia întâlnește healthcare-ul, se formează o nouă ramură a IoT-ului,telehealth. Digitalizarea în domeniul medicinei și a sănătății a atins un potențial maxim în ultimii ani, acest proces fiind accelerat și de situația generală provocată de pandemia de Coronavirus.

Eficientizarea din soluțiile de telehealth

În medicină, dar și în ramurile sale adiacente care au în vedere domeniul sănătății, datele și informațiile despre pacient erau înregistrate și monitorizate prin mijloace fizice, cum ar fi fișe medicale și documente printate fizic, însă telehealth-ul a proiectat o nouă abordare eficientă, monitorizarea pacienților de la distanță (Remote Pacient Monitoring). Astfel, prin intermediul telehealth-ului, între pacient și medic se creează o conexiune stabilă prin care se monitorizează constant persoana aflată sub observație, eficientizând timpul, energia si resursele financiare. Personalul medical are acces la informații despre starea de sănătate a pacientului în timp real, dar si la date din trecut, formând o hartă a healthcare-ului din trecut si prezent, putând să aproximeze inclusiv datele din viitor.

Monitorizarea pacientului de la distanță poate minimiza declanșarea anumitor afecțiuni sau procese interne ale corpului care pot dăuna. Conform Insider Intelligence, statistici în acest sens au fost realizate de către University of Pittsburgh Medical Center, care, în urma sugerării acestor soluții de monitorizare la distanță, a evitat respitalizarea pacienților în 76% din cazuri, iar 90% dintre aceștia și-au exprimat mulțumirea față de echipamentul și tehnologia folosită de telehealth.

Artificial Intelligence conectează și informează

La baza acestor hărți virtuale ale healthcare-ului care consemnează datele pacienților se află AI (Artificial Intelligence), un sistem de operare care imită funcții cognitive, fiind capabil să acționeze similar unei ființe umane. Rolul esențial al unui AI în industria de healthcare este acela că stochează datele pacienților și utilizează algoritmi pentru a oferi informații automate furnizorilor de servicii medicale, ceea ce îi ajută pe aceștia să ia decizii echilibrate. Device-urile care folosesc AI interconectează pacienții cu medicii lor, dar totodată îndeplinesc și câteva dintre task-urile administrative, precum înregistrarea facturilor și pre-autorizarea asigurărilor, pentru a ușura volumul de muncă al profesioniștilor din sistemul medical.

Device-urile care integrează tehnologii pentru monitorizarea pacienților la distanță necesită o soluție de software cu o arie de expertiză specifică, dezvoltată de profesioniștii din domeniu. Companiile de software development, printre care și AROBS, oferă servicii inovative de dezvoltare pentru a duce evoluția tehnologică mai departe.