Fondatorul Honda

Detalii

CategoriiSport
TaguriHonda
Ultima actualizareMarti 5 august 2014
Vizualizari6252

Voteaza & Distribuie

Descriere

Fondatorul companiei de masini Honda, Soichiro Honda, s-a nascut ca fiu al unui fierar din localitatea Hammamatsu, Japonia, la aproximativ 150 de mile departare de Tokyo. Honda, care a dovedit aptitudini remarcabile in mecanica, chiar si la o varsta frageda, a inceput sa lucreze intr-un atelier de reparatii auto din Tokyo la varsta de 15 ani. In anul 1928, Honda s-a reintors in Hammamatsu pentru a mai deschide o filiala a atelierului de reparatii din Tokyo, si a inceput sa isi consolideze pasinea sa din copilarie pentru cursele cu masini de viteza. In anul 1936, Honda a castigat primul sau trofeu la cursele de viteza de la Raliul national al Japoniei, dar a fost foarte aproape de moarte cand masina sa s-a ciocnit la putin timp dupa ce atinsese recordul de viteza de atunci. Dupa o recuperare prelungita, Honda a renuntat la curse, si pe timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial a construit avioane bombardiere pentru tara sa. La terminarea razboiului, industria Japoniei era in deriva, si Honda a vazut oportunitatea de a-si castiga existenta prin deschiderea unei companii proprii ce urma sa produca automobile. El a cumparat cateva motoare generatoare de dimensiuni mici de la armata chineza la un pret foarte mic si a inceput sa le monteze unor cadre de biciclete. Vehicolele foarte eficiente ale lui Honda au avut succes intr-o perioada cand combustibilul se gasea foarte greu, si in septembrie 1948, avand suma de doar 1.500$, Honda a infiintat Compania de motoare Honda, in Hammamatsu. Compania a inceput productia unei linii complete si bine construite de motociclete, care pana in anul 1955 au dus la producerea motocicletelor in Japonia. Honda s-a dovedit a fi un manager foarte eficient, el fiind si un inginer foarte talentat, si pana in anii 1960, Honda a ajuns cel mai mare producator de motociclete din lume. Datorita succesului sau imens, Honda a fost inspirat sa proiecteze si automobile in 1962. Primul vehicol Honda, prototipul S-360, nu a reusit sa se impuna pe piata Americii, si numai in 1972, odata cu producerea lui Civic 1200, Honda a devenit un concurent important in industria automobilistica. Lipsa acuta a petrolului din anii 1973 a fost catalizatorul care i-a indemnat atat pe Honda, cat si pe alti producatorii japonezi sa se lanseze pe piata internationala. Masini ca Civic1200 s-au dovedit cu mult mai fiabile si consumau mult mai putin combustibil decat orice alta masina produsa in Detroit la acea vreme, si cumparatorii americani au adoptat automobilele de productie japoneza. In anul 1973, Soichiro Honda s-a retras de la conducerea firmei Honda, dar compania fondata de el a ajuns un lider al industriei de masini, reusind sa obtina marci atat de populare precum : Acoord, care pana in 1989, a fost cea mai bine vanduta masina din America.